Téli sport a LIQUI MOLY jegyében

A motorolaj- és adalékgyártó befektet a síugrásba, a bobba, a szkeletonba, a jégkorongba és különböző sílesiklási versenyekbe

A karácsony előtti időszak a csomagolásról szól A LIQUI MOLY különleges méretű intézkedés-csomagot állított össze. A német motorolaj- és adalékspecialista több millió eurót fektet be a téli sportrendezvényeken történő reklámozásba. „Ez az egész világon eljuttatja a márkánkat a nappalikba, olyan emberekhez is, akik még nem ismerik a LIQUI MOLY-t”, mondja Ernst Prost ügyvezető. Az egyik TV-s bekapcsolási csúcspont karácsony és újév között: a Négysáncverseny.

FOTÓK: https://www.facebook.com/trollverda/posts/4044878782193760

A jó hír: A Négysáncverseny az évfordulón kerül megrendezésre. A rossz hír: A világjárvány miatti lezárások következtében 68 év óta először nem lesznek nézők a helyszínen. „Ez borzasztó nagy kár. De a verseny megrendezésre kerül. Sok más sportrendezvényt már lemondtak”, mondja a LIQUI MOLY ügyvezetője, Ernst Prost. Ez még fontosabbá teszi a cég számára a médiajelenlétet.

Az előző két évhez hasonlóan a LIQUI MOLY a nagy hagyományokkal rendelkező Négysáncverseny főszponzora. A céglogó szinte mindenhol látható lesz az oberstdorfi, garmisch-partenkircheni, innsbrucki és bischofshofeni rendezvényeken. Elhelyezik a szalagokon, a melegedőben, a rajtnál és a sajtófalon. A bischofshofeni záró ugrásnál a LIQUI MOLY logója díszíti majd a versenyzők rajtszám-mellényét, valamin látható lesz az interjúfalon és az éremátadási falon is. „Ez grandiózus márkaláthatóságot biztosít – nem csak Németországban, hanem világszerte”, hangsúlyozza Ernst Prost.

A Négysáncverseny nem az egyetlen nagyrendezvény, ahol a LIQUI MOLY képviselteti magát. A márka keretet ad az FIS Alpesi Sí Világkupának, a FIS Északi Összetett Világkupának, a FIS Síugró Világkupának, a FIS Alpesi Sí Világbajnokságnak, a FIS Északi Sí Világbajnokságnak, a bobban és a szkeletonban az IBSF világkupájának és világbajnokságának, valamint az IIHF Jégkorong Világbajnokságnak. „Az a tény, hogy minden néző találhat a kedvére valót, óriási sávszélességet biztosít”, hangsúlyozza Ernst Prost. A LIQUI MOLY májusig mindenhol jelen lesz.

„A megszokott versenyekre a világjárvány miatt nem kerül sor, sem az idén, sem 2021-ben”, mondja Ernst Prost meggyőződéssel. A csarnokokban tartott rendezvényeket sokkal nehezebb megvalósítani, mint a szabadtérieket. Így az idei jégkorong VB és a jégkorong Bajnokok Ligája is elmaradt. A LIQUI MOLY mindkét rendezvénynél reklámpartner lett volna. A 2021-es VB-re is megkötötték a szerződést. Azt, hogy a pukkvadászok ringbe szállhatnak-e a világbajnoki serlegért, csak a csillagok tudják. A Covid-19 ellenére a kenőanyag-gyártó eleget tesz minden szponzori megállapodásának. „Olyan partner vagyunk, akire minden helyzetben számítani lehet. Egyébként a válságra lehetőségként tekintünk. Ezért bővítettük április óta jelentős mértékben a marketing-tevékenységünket, nem védekezésbe vonultunk, hanem támadásba lendültünk”, magyarázza az ügyvezető. Többet dolgoznak és több munkavállalót vesznek fel. December elejéig 101 főt. „Olyan ez, mint a sportban. Ha az ellenfél gyengélkedik, akkor azt a saját előnyünkre kell fordítani. Pontosan ezt tesszük.”

A LIQUI MOLY a téli sportot a marketingje fontos alkotóelemének tekinti, ami kiválóan kiegészíti a motorsportot. Ezáltal a márka akkor is látható marad, ha véget ér a motorsport idény. Ernst Prost: „Az eddigi téli sport tevékenységinknek mindig nagyon jó TV-s elérése volt. Ebben a szenzonban is erre számítunk.”

Azt, hogy a médiahatókör mennyire fontos a LIQUI MOLY számára, az ügyvezető így magyarázza: „A termékeink több, mint 150 országban kaphatók. Emiatt az elszórt, helyi rendezvények segíthetnek a márkaismertség növelésében, de csak korlátozottan. Az egész világon közvetített rendezvényekkel sokkal szélesebb hatást és figyelmet érünk el. A széles, hosszú utcáknak sem hólapáttal vág neki az ember, hanem hókotrójárművel.”

A LIQUI MOLY mindig ügyel a téli sport rendezvények megrendezési helyére. Franciaországban a cég nem régen alapított saját leányvállalatot. Olaszországban erre a lépésre már valamivel korábban sor került. Ernst Prost: „Az ottani rendezvényekkel jelentős eszköz van a kezünkben a márka felépítéséhez és kiépítéséhez.” Az észak-amerikai piacot a kanadai Lake Louise-ban megtartott rendezvény szolgálja ki. Az USA-leányvállalat, amely a kanadai üzletért is felelős, kiválóan fejlődik, és potenciálisan letaszíthatja Oroszországot a legnagyobb exportpiac trónjáról. Az ulmi cég Skandináviában is már régóta a siker útjára lépett. „Dániában, Norvégiában, Finnországban és Svédországban mindenki téli sport rajongó. Ennek a finnországi szlalom- és síugrás-versenyekkel adózunk”, mondja Ernst Prost.

A jelentős pénzügyi ráfordítás nem öncélú, hanem segít a partnereknek az adott országokban és régiókban, teszi hozzá Ernst Prost ügyvezető. „Ha segítünk fellendíteni az eladásaikat, mert számos téli sport rajongó számára fogalommá válik a LIQUI MOLY, akkor mindent jól csináltunk.”