A meggyőzés művésze
Akio természetesen örült a kezdeményezésnek, egyedül abban nem volt biztos, egy efféle szupersportautó hogyan illeszkedne be a többi Lexus modell közé. Ezért egy titkos magánakcióba kezdetek. Naruséval és Tanahasival több elismert szupersportautót kivittek egy pályára, mert kíváncsiak voltak, hogy mi teszi ezeket a vásárló számára kívánatossá.
Végül arra a megállapításra jutottak, hogy a szupersportautónak nem is kell passzolnia a polgári modellek közé, mert pusztán az lesz a szerepe, mint egy titkos szósznak, ami megfűszerezi a többi ételt, és különleges aromát kölcsönöz nekik. Akio ezután már teljes vállszélességgel a projekt mellé állt, de az igazgatótanácsot még meg kellett győznie, ami egyáltalán nem ígérkezett könnyű feladatnak.
Kapóra jött, hogy a Toyota 2002-ben tért vissza a Forma-1-be (ahol akkoriban még a csodálatos hangú V10-es szívómotorok versenyeztek). Ám a márkának nem volt semmilyen sportos utcai modellje, ami profitált volna az ottani csúcstechnológiákból; valamint a konszern arra készült, hogy hazai piacán, Japánban is bevezesse végre a Lexus márkát (ez 2005-ben történt meg), amihez jól jött volna egy igazán nagy bejelentés.
Végül 2002-ben, egy – közel egy napig tartó – parázs hangulatú, száz felsővezető részvételével megtartott megbeszélésen megkapta a zöld jelzést a Lexus szupersportautó projektje. A projekt számára gyakorlatilag korlátlan forrásokat biztosítottak, azzal a feltétellel, hogy az exkluzivitás érdekében maximum 500 példány készülhet a modellből, ami kissé elszomorította a projekt főmérnökének kinevezett Tanahasit.
A további részletekről hamarosan újabb anyagot közlünk!