A BMW Group ismét a világ vezető prémiumautó-gyártójaként zárta az évet
A bajor prémiumgyártó rendkívül erős utolsó negyedéves értékesítési eredményt, a hálózatról tölthető modellek mezőnyében pedig kétszámjegyű eladási növekedést ért el a koronavírus-járvánnyal sújtott 2020-as esztendőben, amellyel immár tizenhét éve töretlenül őrzi első helyét a prémium szegmensben.
A BMW Group továbbra is a világ vezető prémiumautó-gyártója. A müncheni központú vállalatcsoport 2020-ban világszerte összesen 2 324 809 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely csupán 8,4 százalékkal marad el a 2019-es teljesítménytől. A bajor prémiumgyártó mindezek tükrében 686 069 darab új autót értékesített 2020 októbere és decembere között, amely 3,2 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő hasonló időszakának mutatóját. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók iránt eközben 38,9 százalékkal intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozott, amely alátámasztja a jövőbe mutató hajtáslánc-technológia létjogosultságát.
„Mind az értékesítés, mind pedig a gyártás tekintetében rendkívül agilisan kezeltük a koronavírus-járvány betörését és terjedését. A 2020-as esztendőt így erős utolsó negyedéves teljesítménnyel, ismét a prémium szegmens éllovasaként zártuk” – fogalmazott Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „EfficientDynamics technológiánknak és az Európában értékesített több mint 135 000 darab hálózatról tölthető modellnek köszönhetően még az Európai Unió által előírt károsanyag-kibocsátási célunkat is sikerült túlteljesítenünk, néhány grammal a kötelező határ alatt végezve” – tette hozzá.
Az értékesítési csatornák módszeresen felépítve költöztek át az online térbe
A koronavírus-járvány betörését követően a BMW Group ügyfelei egyre inkább a közvetlen kontaktoktól mentes értékesítési folyamatokat részesítették előnyben, a müncheni központú vállalatcsoport így 2020-ban módszeresen átemelte értékesítési fázisait a digitális térbe. A bajor prémiumgyártó értékesítési munkatársai már a világ több mint hatvan országában képesek online tanácsadással és gépjármű-értékesítéssel kiszolgálni ügyfeleiket. Az értékesítő munkatársak az ügyfelekkel együtt, osztott képernyőn keresztül tervezhetik meg a kívánt autót, sőt mi több, az ügyfelek részletes, személyre szabott modellbemutatót is kérhetnek az interneten keresztül.
Második lépésként a BMW Group a kulcsfontosságú piacok márkakereskedői hálózatának értékesítési folyamatait is átemelte a digitális térbe. A sűrűn látogatott, naprakész márkakereskedői weboldalak 2021-ben a világ összes piacán elérhetők lesznek.
Erős értékesítési teljesítmény az abszolút luxuskategóriában
A BMW világszerte 2 028 659 darab új autót adott el 2020-ban, amely 7,2 százalékkal marad el a 2019-es eredménytől. Az abszolút luxuskategória képviselői ezzel szemben 12,4 százalékos értékesítési növekedést értek el: a BMW 7-es sorozat, a BMW 8-as sorozat és a BMW X7 modellváltozatait 115 420 példányban rendelték meg az ügyfelek. E jelentős profitot termelő, csúcstechnológiás modellek értékesítési mutatója 2018 óta több mint 70 százalékkal emelkedett.
A hálózatról tölthető modelleket érintő, 30 százalékkal intenzívebb ügyfél-érdeklődés az elektromos mobilitás térnyerését élteti
Az elektromos mobilitás úttörőjeként a BMW Group 2020-ban világszerte 192 646 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW, illetve MINI modellt adott el, amely 31,8 százalékkal több, mint 2019-ben. Mindez azt jelenti, hogy az elektromos mobilitást éltető autók a vállalatcsoport értékesítési eredményének egyre meghatározóbb részét alkotják. A zéró emissziójú modellek iránti ügyfélkereslet 13 százalékkal, míg a plug-in hibrid gépkocsik iránti ügyfél-érdeklődés mintegy 40 százalékkal növekedett tavaly. Európában a hálózatról tölthető modellek már a teljes értékesítési eredmény hozzávetőlegesen 15 százalékát teszik ki.
2020-ban a BMW Group tizenhárom tagúra növelte hálózatról tölthető (tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt) modellváltozatainak számát, amelyeket a világ hetvennégy országában forgalmaz. A vállalatcsoport célja, hogy ezt a portfóliót 2023-ra huszonöt tagúra bővítse fel, több mint felét ráadásul tisztán elektromos meghajtással. A MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) tavalyi bevezetése után idén Dingolfingban a BMW iX, Münchenben pedig a BMW i4 sorozatgyártása is megkezdődik.
1A BMW i3 és BMW i3s tisztán elektromos prémium kompaktokat, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellt, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió
A sajtóközleményben szereplő adatok előzetes értékek, amelyek a BMW Group hivatalos 2020-as értékesítési beszámolójáig változhatnak.