Új Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan motorok

Kiváló üzemanyag-hatékonyság és vezethetőség

Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan új moduláris platformjával, fejettebb üzemanyag-fogyasztású motorjaival és vonzó aerodinamikai kialakításával ötvözi a megnövekedett vezetési kényelmet az alacsonyabb CO2– és szennyezőanyag-kibocsátással.

Platform

Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan CMF moduláris platformja nagyobb ellenállást és merevséget garantál kisebb tömeg mellett. Csökkenti a szennyezőanyag-kibocsátást, miközben megfelel a legszigorúbb törésteszt- és károsanyag-kibocsátási követelményeknek.

Vezetés

Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan új első futóművel rendelkezik, amelynek felfüggesztései hatékony lengéscsillapítást és jobb kormányzást biztosítanak. Javult a menetstabilitás, és a tengelytáv hosszabb lett a jobb kanyarstabilitás érdekében. Az új, megerősített motortartó bölcső csökkenti az utastérbe visszajutó vibrációkat.

Euro 6D benzinmotor választék

Ezek a motorok megfelelnek az Euro 6D-Full szabványnak, amely 2021. január 1-jén lépett hatályba.

  • SCe 65 (nem elérhető a Sandero Stepway-en): belépő szintű 1 literes háromhengeres motor, ötfokozatú kézi sebességváltóval.
  • TCe 90: turbós 1 literes háromhengeres egység, hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy CVT automata váltóval.
  • TCe 100 LPG: új, kettős üzemű (benzin/LPG-gáz) turbófeltöltős, 1 literes háromhengeres egység, hatfokozatú kézi váltóval.

Benzin és LPG kettős üzemű motor a Dacia LPG-vel

A Dacia az egyetlen autógyártó, amely szinte a teljes kínálatán LPG és benzin-hajtást is kínál. Ennek a technológiának a TCe 100 LPG motoron kipróbált és tesztelt, közvetlenül a Dacia gyárakban történő beépítése garantálja annak biztonságát és megbízhatóságát. A gyártó garanciális ideje, a karbantartási gyakoriság, a szervizköltségek és a csomagtartó mérete megegyezik a benzines változatéval (az LPG tartály ott található, ahol a pótkerék lenne). Az LPG-gázzal üzemelő vadonatúj Sandero TCe 100 LPG átlagosan 11% -kal kevesebb CO2-t bocsát ki, mint egy ezzel egyenértékű benzinmotor. Ezenkívül több mint 1300 km hatótávolsággal rendelkezik a két tartállyal: 50 literes az LPG-tartály, ez nyolc literes növekedést jelent az LPG-s Sandero előző generációjához képest (a kapacitás 40 literre korlátozódik, mivel a feltöltés biztonsági okokból 80%-ig szabályozott), és 50 literes a benzintank.

A Daciával az LPG ötvözi a vezethetőséget és a kényelmet az alacsony CO2-kibocsátással és a nagy hatótávolsággal.

Bizonyos országokban a kettős üzemű benzin- és LPG-járművek adó- és olyan egyéb kedvezményeket kínálnak, mint például az alacsony üzemanyagár, és nem vonatkoznak rá környezetvédelmi illetékek vagy vezetési korlátozások.

CVT automata váltó

Az új CVT (Continuously Variable Transmission) fokozatmentes automata váltóval a sebességváltás észrevehetetlen, ami még dinamikusabb vezetési élménnyel (jobb gyorsulással) társul. Ez a sebességváltó érkezett a korábbi Easy’R robotizált váltó helyett, és a TCe 90 motorral kombinálva csökkenti az üzemanyag-fogyasztást (a könnyebb sebességváltónak és az optimális motorvezérlésnek köszönhetően) és a CO2-kibocsátást (11% -kal kevesebb az Új Sandero és az Új Logan, valamint 4%-kal az Új Sandero Stepway esetében).

Stop & Start

A Stop & Start minden motoron elérhető. A motor lekapcsol az autó megállásakor, automatikus sebességváltó esetén a fékpedál segítségével, kézi sebességváltóval az üres fokozatba kapcsolva, megakadályozva a szennyező anyagok kibocsátását, a rezgést és a zajt. A motor szinte azonnal újraindul. A Stop & Start manuálisan letiltható egy, a műszerfal közepén található gomb segítségével.