A volán mögött a vadonatúj Dacia Sandero, Sandero Stepway és Logan modellekben

Dinamikus teljesítmény kompromisszumok nélkül

A volán mögött az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan jobb irányíthatóságot, pontosabb kormányzást, hatékonyabb motorokat és magasabb akusztikai komfortot nyújtanak. A Dacia szelleméhez híven minden körülmények között könnyű és kényelmes vezetést kínálnak.

Vezetési élmény

Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan új moduláris CMF platformja három nagy fejlesztést rejt. Az első akusztikus: a könnyebb és merevebb bölcsővel, az első blokkal és a karosszéria felépítésével csökkennek a rezgések. A második az úttal való kapcsolatra vonatkozik: a nyomtávok 41 milliméterrel történő kiszélesítése a Sanderon és 29 milliméterrel a Sandero Stepway-en javítja a vezethetőséget és az úttartást. Az utolsó a passzív és aktív biztonságra vonatkozik, a vezetéstámogató rendszerek (ADAS) legújabb generációjának integrálásával.

A futómű esetében az új lengéscsillapító és a rugók beállítása teszi lehetővé az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan nagyobb menetstabilitását. Ezek a beállítások valódi vezetési élményt nyújtanak kanyargós utakon, a kényelem megőrzése mellett.

A szervokormány, amely mostantól 100%-ban elektromos működésű, 36%-kal kevesebb erőfeszítést kíván, mint az előző Sanderon. Ezenkívül a jármű sebességétől függően változó rásegítés is könnyíti a vezetést, amely az első futómű pontos érzetét nyújtja. Ez biztosítja a jobb vezethetőséget az autópályán, valamint a könnyű manőverezést például parkoláskor.

Hatékonyság

Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan összes motorja megfelel az új, Euro 6DFull szabványnak. Két új, könnyebb sebességváltóval vannak összekapcsolva, amelyek belső súrlódás szempontjából a legújabb műszaki fejlesztéseket tartalmazzák: egy hatfokozatú kézi sebességváltóval és egy CVT automata váltóval.

A kézi sebességváltón az áttételeket javították, hogy a nyomaték a teljes felhasználási tartományban megfelelő szinten maradjon. A 6. sebességfokozatban megnövelték, így autópályán kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás érhető el.

Az üzemanyag-fogyasztás javítása érdekében javították az autó aerodinamikáját is, különösen a karosszérián (10 mm-rel alacsonyabb tetővonal), valamint a karosszéria alatt (burkolatok és állítható légterelő lamellák elől). A légellenállási együtthatója (az úgynevezett SCx) 8-10% -kal javult.

Az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan motorjai, új sebességváltói, aerodinamikai fejlesztései, súrlódáscsökkenése (fék, gördülő elemek és gumiabroncsok) és csökkentett energiafogyasztása (LED tompított fényszórók, nagy hatásfokú generátor) legalább 6%-kal csökkentették az üzemanyag-fogyasztást, miközben nagyobb vezetési élményt és azonos teljesítményt kínálnak.

Megosztott élmény

Annak érdekében, hogy az Új Sandero, Sandero Stepway és Logan fedélzetén minden utas kényelmesen érezze magát, különös gondot fordítottak az akusztikára és az menetzaj enyhítésére. A CMF platform merevségének köszönhetően a rezgések átjutása az utastérbe csökkent, ami átlagosan 3-4 dB-el csökkenti a zajszintet.

Az utastérben érzékelhető menetzajt „bekeretezett” ajtókkal (az ajtók és a karosszéria közötti rések minimalizálása), valamint újratervezett külső tükrökkel (amelyek alapjait tömítéssel látták el) érték el.

A jármű szigetelését úgy javították, hogy a motortérben az zajelnyelő felületeket 12% -ról 48% -ra növelték, és csökkentették az akusztikai szivárgást.

Például az utastérben a háttérzaj 3-5 dB-lel alacsonyabb 50 km/h és 130 km/h-ás tempó között.