Keményen rákészülnek az új Ranger gyártására
A Ford Motor Company ma (SIC – ma lesz a holnap tegnapja) bejelentette, hogy 1,05 milliárd dollárt fektet be dél-afrikai gyártási tevékenységébe, ami a legnagyobb volumenű beruházás a Ford 97 éves történelme során az afrikai országban. Ez egyben a dél-afrikai autóipar egyik legnagyobb invesztíciója is, ami jelentősen növeli a Ford gyártókapacitását, és új munkahelyeket teremt.
“E beruházással tovább korszerűsítjük dél-afrikai gyártásunkat, így a Silverton üzem még fontosabb szereplővé válik globális működésünkben, illetve a Volkswagen céggel fennálló stratégiai szövetségünkben,” nyilatkozta Dianne Craig, a Ford nemzetközi piacokért felelős csoportjának elnöke. “A Ranger az egyik legnagyobb darabszámú, legsikeresebb globális modellünk. Csapatunk most már minden eszközzel és létesítménnyel rendelkezik ahhoz, hogy gyártani tudja minden idők legjobb Ranger-változatát, méghozzá nagyobb darabszámban és kifogástalan minőségben.”
A beruházást ismertető sajtótájékoztatón részt vett Cyril Ramaphosa dél-afrikai elnök, valamint számos kulcsfontosságú kormányzati vezető, köztük Ebrahim Patel kereskedelmi és ipari miniszter, Pravin Gordhan vállalkozásügyi miniszter, David Makhura, Gauteng tartományi miniszterelnöke, Randall Williams, Tshwane városának ügyvezető polgármestere, és a Ford vezető tisztségviselői.
A beruházás eredményeként a Silverton Összeszerelő Üzem várhatóan a Dél-Afrikai Köztársaság bruttó hazai termékének (GDP) több mint 1,1 százalékát állítja majd elő.
Az üzem éves gyártókapacitása a jelenlegi 168 ezerről 200 ezer darabra növekedik; az itt készülő járművek részben a helyi piacon, részben pedig több mint 100 globális piacon jelennek majd meg. A Silverton üzem a Ranger mellett Volkswagen pickupokat is gyárt a Ford és a Volkswagen között fennálló stratégiai szövetség keretében.
A kibővített termelésnek köszönhetően a Ford további 1200 munkahelyet teremt Dél-Afrikában, vagyis a helyi alkalmazottak száma 5500 főre nő. A beruházás a becslések szerint további 10.000 munkahelyet jelent a Ford helyi beszállítói hálózatában, ahol így összesen 60.000 ember dolgozik majd.
A teljes befektetett összegből 686 millió dollárt fordítanak a Silverton üzem új technológiákkal és létesítményekkel történő bővítésére, illetve a kapacitás növelésére, hogy az üzem még inkább alkalmassá váljon a vadonatúj Ranger kiváló minőségű, hatékony gyártására.
A bővítés részeként új, a legmodernebb robottechnológiával felszerelt karosszéria-összeszerelő üzem, illetve egy új, hi-tech présüzem épül. Mindkét létesítmény működését beleillesztik Silverton integrált gyártási eljárásába, így a jobb minőség mellett a gyártási költségek és a hulladéktermelés csökkentéséhez is hozzájárulnak.
Az új présüzemben nagy sebességű gyártósoron készülnek majd az új Ranger legfontosabb karosszéria-részegységei. A présszerszámok tárolására és visszakeresésére egy teljesen automatizált rendszer szolgál, ami innovatív módon a létesítmény tetején kap helyet, kiiktatva ezzel a munkaerő-igényes folyamatokat. A végtermékek kifogástalan minőségét egy modern kékfény-szkenner biztosítja, ami a legapróbb hibákat is felfedezi a lemezek felületén.
A fényező üzem és végszerelde is átfogó modernizáláson esik át, hogy a járművek hatékonyabban haladjanak végig a gyártósoron, emellett pedig a konténer- és járműtároló területeket is kibővítik.
A Ford új járműátépítő és oktatási központokat is épít; ez utóbbi gondoskodik arról, hogy minden Ford-munkatárs megszerezze azt a tudást és szakértelmet, ami a modernizált létesítmények maximális hatékonyságú működéséhez szükséges.
“Az átfogó korszerűsítés és a legmodernebb gyártási technológiák bevezetése minden területen érezteti a hatását, a futószalagok zökkenőmentes alkatrész-ellátásától kezdve a gyártósor gyorsabb működésén át egészen az összeszerelés precizitásáig, hogy a kész autók olyan világszínvonalú minőséget képviseljenek, amit vásárlóink elvárnak,” mondta Andrea Cavallaro, a Ford nemzetközi piacokért felelős csoportjának működésért felelős igazgatója.
“Island mode”
Az új befektetési program a nemrégiben bejelentett Project Blue Oval megújulóenergia-projektre épül; ez szerves része a vállalat globális célkitűzésének, amely szerint 2023-ra a Ford minden gyártóüzeme 100 százalékban helyben termelt, fenntartható forrásból származó energiával működik, 2050-re pedig elérik a teljes szénsemlegességet.
A Project Blue Oval első fázisának megvalósítása már jelenleg is folyamatban van a Silverton üzemben, ahol 4200 autó befogadására alkalmas, napelemekkel fedett parkoló épül.
“Célunk az ‘Island Mode’ besorolás megszerzése, teljesen leválasztva a Silverton üzemet a hálózatról, és önállóan megtermelve a működéshez szükséges energiát, közben pedig szénsemlegessé válni 2024-re,” mondta el Cavallaro. “Ez lesz az egyik legelső Ford-gyár a világon, ami megkapja azt a státuszt.”
A beszállítói bázis korszerűsítése
A Ford 365 millió dollár befektetéssel modernizálja a vállalat legfontosabb beszállító üzemeit.
“Beszállítóink támogatása azt eredményezi, hogy a korszerűsítés egyszerre történik meg náluk és nálunk, így még biztosabban garantálható a vadonatúj Ranger világszínvonalú minősége a helyi és a külföldi vásárlók számára,” tette hozzá Cavallaro.
Gazdasági növekedés
“A Silverton üzemben megvalósuló befektetés részeként a Tshwane Autóipari Különleges Gazdasági Zónában (TASEZ) is felépítünk egy új, Ford-tulajdonú és a vállalat által működtetett karosszéria-gyártósort, ami szintén ezt az új járműprogramot szolgálja majd ki,” nyilatkozta Ockert Berry, a Ford Motor Company of Southern Africa működésért felelős alelnöke.
“Az új gyártósor, illetve a TASEZ-ben működő Silverton üzem közelébe telepített fontosabb beszállítóink fontos szerepet játszanak majd gyártókapacitásunk bővítésében, mivel az alkatrészek így közvetlenül a futószalagokra kerülhetnek,” magyarázta el Berry. “Ez jelentősen csökkenti a logisztikai költségeket, javítja a hatékonyságot, és lehetővé teszi, hogy több Rangert gyártsunk vásárlóink számára.”
A TASEZ igazgatótanácsában is helyet kapó Ford szorosan együttműködik mindhárom kormányzati szférával és az érintett állami tulajdonú szervezetekkel (például a Transnettel) a Gauteng tartomány – Kelet-Fokföld tartomány nagy kapacitású vasúti árufuvarozási vonal fejlesztésében. Ez egy teljes körű szolgáltatást nyújtó vonal lesz, ami összeköti majd a Silverton üzemet és a TASEZ-t Port Elizabeth-tel, amely a Ford Struandale motorgyárnak és a Coega Különleges Gazdasági Zónának ad otthont.
A GP-EC nagy kapacitású vasúti árufuvarozási vonal a Ford összes befelé és kifelé irányuló szállítását kizárólag Port Elizabeth-en keresztül szervezi majd, ezzel is támogatva a nagyobb termelési volument. Az előrejelzések szerint az értékláncon belül több ezer munkahely jön létre.
“A Ford befektetése dél-afrikai gyártási tevékenységünkbe hűen tükrözi folyamatos elkötelezettségünket, hogy egyre jobb járműveket kínálhassunk vásárlóinknak Dél-Afrikában és világszerte, miközben új lehetőségeket teremtünk meglévő dolgozóinknak, illetve új csapattagjainknak és közösségeinknek,” nyilatkozta Neale Hill, a Ford Motor Company of Southern Africa vezérigazgatója.