Így hat a világjárvány a használtpiacra
A koronavírus-járvány világszerte komolyan sújtotta az új személyautók piacát, bár nem egyenlő mértékben. A Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint a személykocsik értékesítése decemberben már a kilencedik egymást követő hónapban nőtt, így az elmúlt évi piacszűkülés mértéke hat százalékra mérséklődött.
Az Egyesült Államokban már 15 százalékot regisztráltak, a 27 Európai Uniós országban pedig 24 százalékkal esett a forgalom.
A forgalomba helyezések száma Kínában összesen 1,28 millió darabbal csökkent, míg az Egyesült Államokban 2,51 millióval. Az EU-ban viszont a 2019-eshez képest 3,09 millióval kevesebb új autó került az utakra.
Az európai eladási adatok azt mutatják, hogy a COVID-19 járvány által leginkább érintett Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban 25,5, valamint 27,9 és 32,3 százalékkal zuhant az értékesítés 2020-ban.
Németország, a magyar használtautó-import fő forrása viszont az Európai Autógyártók Egyesülete (ACEA) szerint csupán 19,1 százalékkal kevesebb új autót helyezett forgalomba.
Mindez persze azt jelenti, hogy földrészünkön emelkedik a használt autók ára, és jelentősen korosodik a járműállomány.
Az ACEA legfrissebb adatai szerint 2019 december végén a 27 EU-tagország személyautó-flottájának korátlaga 11,5 év volt.
Litvánia, Észtország és Románia állománya a legöregebb, több mint 16 éves, a magyar autóállomány 2019 végére 14,4 évre emelkedett, míg a legújabb autók Luxemburgban (6,5 év) és Ausztriában (8,3 év) találhatók.
Ami a német forgalomba helyezéseket illeti, az év végi összesítés szerint a modellek versenyét a Volkswagen Golf vezette a Tiguan és a Passat előtt. A legmagasabban rangsorolt versenytárs modell csupán a negyedik helyet tudta megszerezni.
Európában közel 312 ezer Golf modellt vettek át a megrendelők. A második féléves adat pedig még jobb, mivel csaknem 179 ezer Golf jelent meg az európai utakon, a GTI, a GTD és a GTE változatok ugyanis tovább élénkítették a Golf-család iránti keresletet a harmadik negyedévben
Mindennek azért is van különös jelentősége számunkra, mert Magyarországon az Opel után a Volkswagen a második leggyakrabban átírt márka, tehát a használtpiac egyik főszereplője.
A Golfot a német szaksajtó egybehangzóan választotta a kompakt kategória legjobbjának és lett az Auto Motor und Sport, az Auto Bild és az Auto Zeitung magazin 16 összehasonlító tesztjének győztese is.
dasblog