A Mazda csatlakozott az eFuel Alliance-hoz
A Mazda ma (SIC – ma lesz a holnap tegnapja) bejelentette, hogy első autógyártóként csatlakozott az eFuel Alliance-hoz. A szövetség olyan szervezeteket és érdekeltségeket tömörít, melyek a CO2-neutrális üzemanyagok és hidrogén gyártását és terjesztését célozzák, és valós hozzájárulást nyújtanak az emisszió-csökkentéshez a személyszállítási szektorban.
A Mazda mindig is a többmegoldásos megközelítést hangoztatta, amely ötvözi a különböző technológiákat, a gyár szerint ez a leghatékonyabb útja a CO2-csökkentésnek. A Mazda többmegoldásos stratégiájának egyik fő pillére az elektromos hajtás, mely 2030-ra mindegyik modell hajtásláncának része lesz, de emellett sok autóban megmarad még a belső égésű motor.
A Mazda történetében hű maradt az elvhez, hogy olyan autókat és hajtásláncokat fejleszt és épít, mely megfelel a vásárlói igényeknek, és ez a szenvedély máig megmaradt. Ez a megszokott hajtásláncok tökéletesítését, az elektromos megoldások felhasználását jelenti, valamint az új irányokba történő lépést is, legyen szó megújuló üzemanyagokról, vagy a digitális és kapcsolódó eszközök használatáról, melyek javítják az üzemanyag-hatékonyságot.
Az eFuel Alliance-szal és annak tagjaival együtt a Mazda egy olyan mechanizmus létrejöttét támogatja, mely a személyautók esetében figyelembe veszi a megújuló és alacsony CO2-tartalmú üzemanyagok hatását az emisszió csökkentésére, és hozzájárul egy olyan szabályzáshoz, amelyet az EU szem előtt tart a klímát érintő törvényeinek megfogalmazásakor.
A szövetséghez első autógyártóként csatlakozva Wojciech Halarewicz, a Mazda Motor Europe kommunikációs alelnöke a következőket mondta:
„Az autóiparnak jelentősen csökkentenie kell a CO2-kibocsátást. S ahhoz, hogy ezt elérjük, nem szabad figyelmen kívül hagynunk egyetlen irányt sem, amely rendelkezésünkre áll. Az üvegházhatás csökkentése és a klímaváltozás olyan összetett dolgok, melyek integrált megoldásokat kívánnak. Minden szektornak és ágazatnak hozzá kell tenni a magáét, és mindenek felett meg kell, hogy osszuk egymással a legjobb példákat, hogy a klímacélok közösen elérhetővé váljanak.”
„Hiszünk abban, hogy a szükséges lépéseket megtéve a CO2-neutrális üzemanyagok és a hidrogén használata hitelesen és valósan csökkentik az emissziót, nem csak az újonnan regisztrált autók, hanem a már futó autók esetében is. Ez megnyitna egy második, gyorsabb utat – kéz a kézben az elektromossággal – a személyszállítás klímasemlegességének elérésében. Az EU idén újra áttekinti CO2-szabályzását a személyautókra és kishaszonjárművekre vonatkozóan, így pont időben vagyunk, hogy az új szabályzásban biztosítsuk az elektromos autók szerepvállalása mellett a CO2-neutrális üzemanyagot használó autók hozzájárulását is.”
Ole von Beust, az eFuel Alliance ügyvezetője hozzátette: „Az eFuel Alliance célja, hogy biztosítsa a különböző technológiák közötti tisztességes versenyt, miközben támogatja és irányítja a klímavédelemmel kapcsolatos szabályzások megértését. Az elkövetkező két év különösen fontos lesz, hiszen az Európai Bizottság áttekinti a klímavédelemmel kapcsolatos főbb irányelveit. Ezeknek tartalmaznia kell az autókra vonatkozóan egy olyan részt is, mely elismeri, hogy az alacsony karbontartalmú üzemanyagok hatékonyan segítik az emisszió-csökkentési célok elérését. A különböző érdekcsoportok és szervezetek szektorokat átívelő összehozása döntő tényező lehet. Ezért várjuk a Mazdával, mint az innovációban nagy hagyománnyal rendelkező autógyártóval való együttműködést az eFuel Alliance keretein belül.”