A Kia bemutatta átalakulási tervének újabb lépéseit

A márka az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

  • A tavaly bemutatott ‘Plan S’ három új alappillére:
    • Élen járni az elektromos hajtások felé vezető átalakulásban – amárka

11 modellből álló elektromos autó kínálatának kibővítése 7, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett új modellel 2026-ig. Évi 1.6 millió környezetbarát hajtású autó értékesítése 2030-ra

  • A speciális felhasználású járművek gyártásának és fejlesztésének megerősítése – az első ilyen Kia modell 2022-ben érkezik, a cél egymillió darab értékesítése évente,2030-ra
  • Amobilitásiszolgáltatásokfejlesztéseúj,diverzifikáltszolgáltatások bevezetése kifejezetten a felhasználók igényeihezigazodóan
  • 2021-es üzleti terv – 2.92 millió darabos világszintű értékesítés; 65.6 billió won árbevétel és 3.5 billió won üzemi eredménymellett
  • Közép-, és hosszú távú befektetési stratégia: 29 billió won 2025-ig, és az osztalék-kifizetések 25-30%-ontartása

A Kia digitális befektetői fóruma keretében bejelentette, hogy megújítja ‘Plan S’ címen bemutatott üzleti stratégiáját. A közép- és hosszú távú üzleti program új elemeit maga Ho Sung Song, a Kia Corporation elnöke és ügyvezetője ismertette.

„A Kia újjászületik 2021-ben. Új a logó, új a dizájn és megújult a cég neve is. A Kia olyan izgalmas márkává alakul, amely inspirálja ügyfeleit, és új mobilitási élményeket kínál.” – mondta beszédében Song elnök úr.

Ezzel az átalakulással a cég üzleti portfóliója is kiszélesedik, hiszen a cél a teljes közlekedési- gazdasági rendszer átalakítása, újradefiniálása, a belső égésű hajtásoktól az elektromos közlekedés irányába. A megújított ‘Plan S’ stratégia három fő oszlopra épül: az elektromos járművek terjedésének felgyorsítására, a speciális járművek üzletágára, és a mobilitási szolgáltatások bővítésére.

Az elektromos járművek terjedésének felgyorsítása

2030-ra a Kia világszintű értékesítésének 40 százalékát környezetbarát (elektromos, hibrid és plug-in hibrid) hajtásláncú modellek adják majd, a tervezett eves darabszám 1.6 millió. Ennek eredményeként 2030-ra a Kia évi 880,000 darabra kívánja emelni tisztán elektromos hajtású modelljeinek éves értékesítését, amellyel egyidejűleg a világpiac egyik legnagyobb villanyautó

gyártójává kíván előlépni.

A márka első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modelljének 2021-es bemutatását követően a Kia megerősíti elektromos kínálatát: 2026-ig 11 tisztán elektromotoros hajtású újdonság érkezik, 7 az új E-GMP nevű, kifejezetten akkumulátoros-elektromos hajtásokhoz tervezett padlólemezen, és további 4, a korábbi belső égésű hajtással futó modellek szerkezeti bázisán.

Az új, E-GMP-alapú modellek a kínálat élére törnek hatótávban, menetteljesítményekben, helykínálatban és technikai tartalomban egyaránt. Ezek az autók egyfajta mobil okoseszközként működnek majd, fejlett telematikával is kiegészített navigációs rendszerrel (AVNT), online szolgáltatásokkal (OTA) és igény szerint alakítható funkciókkal (FoD).

A Kia első, kifejezetten elektromos hajtásúnak tervezett modellje (mai kódnevén CV) HDA2 (Highway Driving Assist Level 2: második szintű autópályás önvezetés) képességekkel érkezik majd. 2023-tól az autópályás közlekedést jelentősen megkönnyítő Highway Driving Pilot (HDP) is megjelenik, a 3-as szintű önvezető képességek irányába tett fontos lépésként.

CV kódnevű új modelljéről a jövő hónap folyamán hoz nyilvánosságra részletesebb információkat a Kia.

Speciális felhasználású járművek

A Kia 2022-ben mutatja be első, kifejezetten speciális felhasználásra tervezett modelljét, a további hasonló járművek a piaci igények alakulásának függvényében érkeznek. A márka évi egymillió ilyen modell értékesítését tervezi 2030-ra, és ezzel egyszersmind a kategória vezető gyártói közé is kíván kerülni. Speciális felhasználású modelljei számára a Kia külön padlólemez családot is kifejlesztett, a további változatok is ezeken az alapokon érkeznek.

A Kia ezen üzletágának további fejlesztése érdekében együttműködési megállapodásokat is kötött már több céggel, kifejezetten vezető nélküli, és e-commerce használatra tervezett elektromos, “gördeszka” szerkezetű járóképes platformok közös fejlesztése céljából. A piaci előrejelzések hatására azonban a márka saját, ilyen szerkezetű platform-családját is erőteljesen fejleszti.

Mobilitási szolgáltatások

A Kia mobilitási szolgáltatásaival kifejezetten a legfontosabb területekre koncentrál. A hagyományosnak tekinthető szolgáltató-magánügyfél viszonyban a már meglévő szolgáltatások további fejlesztése a cél. Spanyolországban a márka Wible nevű autómegosztó rendszere a Wible Más (Wible Több) és a Wible Empresas (Wible Üzleti) szolgáltatással egészül ki, a tavaly szeptemberben elsőként Olaszországban és Oroszországban bevezetett ‘Kia Mobility’ pedig újabb piacokon is megjelenik Európában.

Az állami és az üzleti szektorban előfizetéses autómegosztást kínál majd a Kia, elektromos modellsorának bázisán. Ebben az üzleti modellben az autókat hétköznapokon üzleti, hétvégéken magáncélokra lehet majd bérbe venni.

A Koreában már 2019-ben ‘Kia Flex’ néven útjára indított előfizetési program globális változatában – ‘Kia Subscription’ elnevezéssel – már idén piacra lép. A rendszert a HMG által

tavaly felvásárolt Sixt Leasing működteti, a járművek ennek helyi partnerein keresztül lesznek elérhetők.

Üzleti tervek

  1. Üzleticélok

A Kia üzleti eredményének növekedését prognosztizálja 2021-re, jelentős részben az átlagos eladási árak emelkedésének, és az értékesítési darabszám növekedésének hatásaként. Összefoglalva:

  • 2021-es összeladások (világszinten, nagykereskedelmi bázison): 2,922,000 darab, 12.1 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi mennyiséghez viszonyítva
  • 2021-es összbevétel: 65.6 billió won, 10.8 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi értékhez viszonyítva
  • 2021-es üzemi eredmény: 3.5 billió won, 70.1 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi értékhez viszonyítva
  1. Működési haszon

Az új, elektromos modellek magasabb profitabilitásával a Kia működési haszonra vonatkozó elvárásai és előrejelzései is nőttek a tavaly meghirdetetett értékekhez viszonyítva. A megcélzott működési haszonkulcs 2021-re 5,4, 2025-re pedig már 7,9 százalék.

  1. A működési haszon emelkedésének alapjai

Kiegyensúlyozott növekedés a fejlett és a fejlődő piacokon egyaránt

A Kia közép- és hosszú távú célja a 3.8 milliós világszintű éves értékesítés elérése 2025-re. A környezetbarát hajtásláncú modellek részaránya a 2021-re tervezett 10 százalék körüliről a becslések szerint 22 százalékra emelkedik a következő öt évben. A fejlődő piacokon a piaci részesedés növelése a cél, jelentős részben a helyi összeszerelés arányának növelése révén.

A termékpaletta változása

A Kia tervei szerint az átlagos eladási áremelkedés és a kínálat átalakulása – amely már tavaly is a profitabilitás növekedését eredményezte – idén folyatódik. A szabadidőautók értékesítése tavaly 56 százalékkal emelkedett, s ez az arány 2025-re várhatóan 65 százalékra nő.

Az elektromos autók növekvő profitabilitása

A prognózisok alapján a CV kódnevű modell megjelenése a profitabilitás jelentős emelkedését hozza magával már 2021-től. Az elektromos autók profitabilitását 2025-re a belső égésű modellekével azonos szintre kívánja hozni a márka. A Kia prognózisa alapján az elektromos hajtású modellek fajlagos előállítási költsége a piaci igényekkel egyenes arányban növekvő értékesítéssel, és a kutatási, fejlesztési tevékenységek eredményeinek hatására folyamatosan csökken majd.

Stabil és kiegyensúlyozott befektetések

A Kia 2020 és 2025 között összesen 29 billió won befektetését tervezi, ami átlagosan évi 5 billiót jelent. A hagyományos szektorok befektetési aránya folyamatosan csökken, miközben az újaké folyamatosan növekszik majd. A vállalat fokozatosan növeli kutatási és fejlesztési ráfordításait, befektetéseit.