A Lexus LC 500 simán elverte a Ford Mustang Bullittot

Gyorsulási, gördülő rajtos, és lassulási versenyben is összemérték a két sportkocsi tudását a népszerű CarWow csatorna videójában, az eredmény nem volt sokáig kérdéses…

A brit CarWow online autós magazin stábja rendszeresen szervez gyorsulási versenyeket modern szériaautók számára, az ellenfeleket általában gondosan válogatják össze, hogy szoros küzdelmek alakuljanak ki. Nemrég a Lexus LC 500-ast vetették össze a Ford Mustang Bullittal. Mindkét hátsókerék-meghajtású sportkocsi a nagy túrakupék közé tartozik, közel azonos méreteik és motorkonstrukciójuk miatt sejthető volt, hogy nem alakul ki jelentős különbség a negyed mérföldig tartó gyorsulás során.

Olyan ötliteres, szívó V8-as benzinmotorok hajtják őket, amelyeknek nincs ellenére a pörgetés: a japán modell 7100-nál, az amerikai 7250-nél adja le a legnagyobb teljesítményét, közben a sofőrök garantáltan libabőrösek lesznek nemcsak a menetdinamikai, hanem az akusztikai élménytől is. Nagyon közel állnak egymáshoz a műszaki adatok, a legnagyobb különbség, hogy a Lexusban egy tízfokozatú automatikus, a Fordban pedig egy hatfokozatú kézi váltó továbbítja a motor erejét a hátsó kerekek felé (az alap Mustang szintén kapható tízfokozatú automatával).

Már a CarWow első gyorsulási versenyében egyértelmű volt a Lexus fölénye, pedig az igényesebb belső terű, gondosabb hangszigetelésű LC 500 több mint egy mázsával nyom többet a mérlegen vetélytársánál. Másodszorra a Mustangban bekapcsolták a rajtautomatikát, amely nem engedi egy előre beprogramozott érték fölé pörgetni a motort induláskor. Ekkor már a Ford rugaszkodott el jobban a rajtvonaltól, de a visszajátszásból kiderült, hogy ezt nemcsak a szoftveres segítségnek köszönhette, hanem annak is, hogy a Lexus sofőrje bizony késve reagált az indulási jelre.

Ennek ellenére az LC 500 a célig behozta a hátrányát, végül mindkét kocsi 12,6 másodperc alatt teljesítette a 402 méteres távot. A gördülő rajtos versenyekben is fölényben volt a Lexus, akárcsak a fékteszt során, amikor 70 mérföld/órás – 115 km/óra – sebességről kellett a lehető leghamarabb megállni: itt nevetségesen sok, másfél autóhosszt vert a Mustangra a japán luxuskupé. Lehetséges, hogy ha az autóversenyzőként is tehetséges Steve McQueen ma forgatná a Bullittot, már nem egy Mustangot választana a San Franciscó-i üldözéshez? Egy újabb kérdés, mely örökre megválaszolatlan marad.


A Lexus 2016 januárjában leplezte le az LC-t a Detroiti Autószalonon, rögtön egy benzines (LC 500) és egy hibrid (LC 500 h) hajtással. Két évvel később ugyanitt mutatkozott be a hatodik generációs Mustang limitált szériás, Bullitt különkiadása, amivel Steve McQueen (1930-1980) egyik leghíresebb filmjének, a közel tízperces autós üldözési jelenetéről ismert Bullittnak az 50. évfordulója előtt tisztelgett a márka.


 Lexus LC 500Ford Mustang Bullitt
Hossz./szél./mag. (mm)4770/1920/13454789/1916/1382
Nyomtáv elöl/hátul (mm)1630/16351642/1642
Üres tömeg (kg)19651851
MotorV8-as szívóV8-as szívó
Hengerűrtaralom (cm3)49695038
Furat/löket (mm)94/89,593/92,7
Sűrítési viszony12,3:112,0:1
Max. teljesítmény (LE/ford.)477/7100464/7250
Max. nyomaték (Nm/ford.)540/4800529/4600
Sebességváltó10 fokozatú automata6 fokozatú kézi
Gyorsulás 0-100 km/h (sec)4,44,5
Végsebesség (km/h)270263
Átlagfogyasztás, WLTP (l/100 km)11,611,8

Fotók: Lexus, CarWow YouTube-csatorna