Új EQC alapmodell és sportverzió
Stuttgart. A Mercedes-EQ kibővíti sikeres SUV modelljének kínálatát: az EQC 400 4MATIC új alapmodell mellett immár elérhető az AMG Line kivitel is, amely már első pillantásra nyilvánvalóvá teszi az elektromos SUV dinamizmusát. A gazdagon felszerelt sportverzió azonnal felismerhető AMG-specifikus, fekete paneles hűtőrácsáról. Mindkét újdonság rendelhető, az első példányok pedig májusban érkeznek a kereskedésekbe – szériában 11 kW-os AC tölthetőséggel, a többi EQC modellváltozathoz hasonlóan.
Az EQC 400 4MATIC AMG Line sportosan izgalmas megjelenésének meghatározó eleme a kétlamellás AMG-specifikus hűtőrács, amely hangsúlyosabb légbeömlőkkel és funkcionális légterelőkkel egészíti ki az összképet. Az aerodinamikailag optimalizált 19 colos, 5-küllős AMG könnyűfém keréktárcsák különleges szürke fényezésükkel fokozzák a látványt, miközben az AMG-specifikus, szélesebb hátsó lökhárító még magabiztosabb kiállást kölcsönöz a modellnek.
Az AMG Line kivitelű modell belső terében puha nappabőrrel borított, alul egyenes karimájú kormánykerék köszönti a vezetőt, amelyhez ARTICO műbőr/DINAMICA mikroszálas borítású sportülések kínálnak tökéletes oldaltartást – a szürke kontrasztvarrás pedig a látványt is dinamikusabb szintre emeli. Az affalterbachi sportrészleg három betűjét viselik a különleges lábszőnyegek is, és a pedálok is könnyűfém kialakítást kaptak.
Az EQC 4MATIC AMG Line gazdag alapfelszereltségében megtalálható többek között az EASY-PACK csomagtér roló, a Belső Világítás csomag, az Üléskomfort csomag, a Tükör csomag, a tolatókamera, a hangulatvilágítás és a különböző távoli eléréssel biztosított-, illetve töltéshez kapcsolódó szolgáltatások.
A 2019 nyarán bemutatkozott EQC 400 4MATIC modellel a Mercedes-Benz az EQ almárka első járműveként mérföldkövet állított a márka történelmében. A közepes SUV szegmensben minőség, biztonság, kényelem és zajszigetelés tekintetében új mércét felállító modell kivételes dinamizmusával is magával ragad: az első és a hátsó tengelyen elhelyezett elektromotorok teljesítménye összesen 408 lóerő. Mindezt kivételes hatékonyság kíséri, amit az egyetlen feltöltéssel megtehető 421-462 kilométeres hatótáv is bizonyít.
2021 januárjától az EQC különösen hatékonyan tölthető váltóárammal: a 11 kW-os fedélzeti töltő rengeteg nyilvános töltőponton és megfelelő kiépítés esetén otthon is minden eddiginél gyorsabb töltést biztosít. A 80 kWh-s akkumulátor 10 százalékról csupán 7 és fél óra alatt teljesen feltölthető – három órával gyorsabban, mint korábban. Természetesen az egyenáramú DC töltéssel mindez még gyorsabb is lehet: például az IONITY töltőállomásokon csupán 40 perc a teljes töltés.