A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát

  • A mai napon, egy virtuális világpremier keretében bemutatkozott a Hyundai tisztán elektromos, kompakt szabadidőjárműve, az IONIQ 5
  • A modell formavilága olyan új lehetőségeket térképez fel, amelyek csak kifejezetten elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel valósíthatók meg

…a vállalat első sorozatgyártású típusának, a Hyundai Pony-nak a merész szellemiségét idézi, rávilágítva a Hyundai formai fejlődésének 45 évére, és előre tekintve a jövőbe

…A külső megjelenést az elektromos járművek tipológiáját kihangsúlyozó, a 3000 mm-es tengelytáv által meghatározott, egyedi arányok jellemzik.

…A belső tér a teljesen sík padlóval és az „univerzális szigettel” minden eddiginél nagyobb kényelmet és használati értéket kínál

  • Számos gyakran érintett felületen környezetbarát anyagokkal és a természet által ihletett színekkel találkozhatunk, összhangban a Hyundai fenntarthatósági elkötelezettségével
  • Kiemelkedő menetteljesítmények, ultragyors 400V és 800V rendszerű töltés
  • A V2L („Járműből a fogyasztóra”) funkcionalitás négy keréken gördülő töltőt varázsol az autóból

KÉPGALÉRIA >>>

A Hyundai Motor Company a mai napon, egy virtuális világpremier keretében bemutatta az IONIQ 5 kompakt szabadidőjárművet. A Hyundai új, akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) felvonultató IONIQ almárkájának első tagjaként az IONIQ 5 fenntartható megoldásaival és innovatív funkcionalitásával új mércét állít az elektromobilitás életstílusának.

Az IONIQ 5 alapját a Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP (elektromos, globális moduláris platform) padlólemeze adja: az ebből adódó, nyújtott tengelytáv határozta meg a modell egyedi arányait. Az E-GMP alkalmazása tette lehetővé az IONIQ 5 innovatív, számos tapintási ponton környezetbarát anyagokkal borított belső kialakítását; a kiemelkedő teljesítményhez társuló, ultragyors töltési lehetőséget és V2L (járműből a fogyasztóra) funkcionalitást; valamint azokat a fejlett online kapcsolódási és vezetőtámogató szolgáltatásokat, amelyek a felülmúlhatatlan utazási élmény mellett kiemelkedő biztonságot is szavatolnak.

„Az IONIQ 5 korlátozások nélkül alkalmazkodik mindenki életstílusához, és az egész utazás során előre gondoskodik az utasok igényeiről.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „Túlzás nélkül az első olyan elektromos jármű, amely belső terének és fejlett technológiáinak innovatív felhasználásával vadonatúj élményt biztosít.”

Az elektromos járművek tervezésének új korszakát harangozza be

Az IONIQ 5 progresszív formaterve szakít a múlt bevett szokásaival, és kihasználja a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett padlólemezből adódó, új formatervezési szabadságot. A vállalat első sorozatgyártású modelljének, a Hyundai Pony-nak a merészségét idéző IONIQ 5 rávilágít arra a 45 éve tartó utazásra, amely során a Hyundai az ügyfelek életének szerves részévé vált, és ezzel kapcsot teremt a múlt, a jelen és a jövő között. Az IONIQ 5 ezzel újraalkotja az időtlen formaterv fogalmát, egyben megteremtve azt a tematikát, amely az IONIQ modellcsalád bővülésével együtt fejlődik majd.

Az IONIQ 5 a Pony által ihletett sziluett és a 3000 mm-es tengelytáv társításának köszönheti egyedülálló külső stílusát. Ahhoz, hogy a nyújtott tengelytávból adódó, újszerű arányokat a modern elektromos járművek tipológiához igazítsák, a formatervezőknek különösen kifinomult megközelítést kellett alkalmazniuk.

Elöl a kerékívekre rázáródó motorházfedéllel találkozunk; ez a Hyundai történetében most először alkalmazott megoldás rendkívül szűk illesztési hézagokat, és ezáltal optimális aerodinamikai teljesítményt eredményez. Az első lökhárító hangulatát az a látványos V-alak határozza meg, amely az IONIQ 5 összetéveszthetetlen fénykarakterét megteremtő, jellegzetes nappali világítást is magában foglalja. Az apró, pixelszerű LED-csoportok a jármű faránál is visszaköszönnek.

Oldalt a karosszéria síkjába simuló, onnan automatikusan kiemelkedő kilincsek nem csak letisztult felületet, de jobb aerodinamikai hatásfokot is eredményeznek. Az orr és a far formai elemei az ajtóknál olvadnak egységbe, megvalósítva a vadonatúj Hyundai Tucsonnál bevezetett ‘parametrikus dinamika’ formanyelvet. A Hyundai 45 elektromos tanulmányautót idéző, robusztus C-oszlop messziről felismerhető, tiszteletet parancsoló megjelenéssel vértezi fel az IONIQ 5-öt.

Az aerodinamikailag optimalizált keréktárcsákon is visszaköszön a parametrikus pixel dizájntematika: 20 colos átmérőjükkel ezek a legnagyobb keréktárcsák, amelyeket a Hyundai valaha elektromos járműre szerelt. A kerekekkel válnak teljessé az IONIQ 5 tökéletesített, a Hyundai E-GMP platformjához optimalizált arányai.

„Új mobilitási élmény egy új generáció számára. A projekt első pillanatától kezdve ez volt a feladatunk: hogy tovább tekintsünk a látóhatárnál, mégis megőrizzük a Hyundai alapvető értékeit.” – mondta SangYup Lee alelnök, a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója. „Az IONIQ 5 az időtlen értékek új definíciója: egy közös szál, amely kapcsolatot teremt a márka múltja, jelene és jövője között.”

Az „élettér” tematika határozza meg a belső minden elemét, mindenekelőtt azt az „univerzális sziget” névre keresztelt padlókonzolt, amely akár 140 mm-rel hátrébb tolható. Az univerzális sziget, valamint az akkumulátoroknak otthont adó, teljesen sík padló szabadabb mozgást tesz lehetővé a fedélzeten.

Az IONIQ 5 első ülései elektronikusan szabályozhatók. Az ülések optimális szögben dönthetők hátra, így az utasok a súlytalanság élményét élhetik át. A Hyundai mintegy 30 százalékkal csökkentette az első ülések vastagságát, ezzel még több helyet biztosítva a hátul utazóknak.

A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – fenntartható forrásból származó, környezetbarát anyagok borítják, az újrahasznosított PET-palackoktól kezdve a növényi alapú (bio-PET) fonalakig és természetes gyapjúfonalakig; a környezetbarát módon feldolgozott, növényi cserzésű bőrtől kezdve a növényi alapú biofestékekig.

Az ügyfelek kilencféle karosszériaszín közül választhatnak; ezek közül öt, természeti ihletésű árnyalat kizárólag az IONIQ 5-höz rendelhető. A beltérben háromféle színharmónia áll rendelkezésre.

Minden ügyféligényt kielégítő elektromos hajtási rendszerek

Az IONIQ 5-höz elérhető, elektromos hajtási konfigurációk minden ügyfél mobilitási igényeihez igazodnak, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén. Az ügyfelek kétféle akkumulátorcsomag – 58 kWh vagy 72,6 kWh – közül választhatnak, ahogy villanymotor-konfigurációból is kettő áll rendelkezésre: az egyiknél csak a hátsó tengelyen, a másiknál elöl és hátul egyaránt található villanymotor. Az összes elérhető elektromos hajtási konfiguráció kiemelkedő hatótávolságot kínál; a végsebesség minden esetben 185 km/óra.

A hajtáslánc-kínálat csúcsán a 72,6 kWh-os akkumulátorral társított összkerékhajtású (AWD) konfiguráció áll: ennek rendszerteljesítménye 225 kW; maximális kombinált forgatónyomatéka 605 Nm. Ez a hajtáslánc 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Ugyanez a 72,6 kWh kapacitású akkumulátor kétkerék-hajtással (2WD) társítva 470-480 kilométeres elektromos hatótávolsággal vértezi fel az IONIQ 5-öst (WLTP norma szerint.)1

Ultragyors akkumulátortöltés innovatív V2L (járműből a fogyasztóra) funkcióval

Az IONIQ 5 E-GMP padlólemeze 400V és 800V töltési rendszereket is képes kezelni. A platform alapértelmezésben a 800 voltos töltést is támogatja, ám további komponensek vagy adapterek nélkül is alkalmas a 400V-os töltés fogadására. A többféle feszültségű töltőrendszer világelső, szabadalmaztatott technológiája a villanymotort és az invertert felhasználva alakítja át a 400V-ot 800V-ra, így gondoskodva a kiszámítható töltési kompatibilitásról.

350 kW teljesítményű töltőt használva az IONIQ 5 mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Az IONIQ 5 csupán 5 perc alatt 100 kilométer megtételére (WLTP) elegendő töltést képes felvenni.

Emellett az IONIQ 5 innovatív V2L funkciójának köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést (pl. elektromos kerékpár, elektromos robogó vagy kempingfelszerelés) tölthetnek vagy működtethetnek a járműről, amely így guruló töltőként szolgál.

A V2L funkció legnagyobb kimenő teljesítménye 3,6 kW. A V2L csatlakozó aljzat a második üléssor alatt található, és a jármű aktív állapotában használható. Kívül, az akkumulátor töltésére szolgáló aljzat mellett egy másik V2L csatlakozót is elhelyeztek. A felhasználók konverter segítségével tölthetik nagyteljesítményű elektromos berendezéseiket. A külső csatlakozóról a jármű lekapcsolt állapotában is vételezhető elektromos áram.

Innovatív kapcsolódási és vezetőtámogató funkciók a biztonság és a kényelem szolgálatában

Az IONIQ 5 fejlett technológiák alkalmazásával biztosít fokozott digitális felhasználói élményt. A széles, konfigurálható, kettős vezetői környezet egy 12 colos infotainment érintőképernyőből, valamint egy árnyékoló nélküli, 12 colos digitális műszeregységből áll, amely a felhasználók igényei szerint testre szabható.

Az IONIQ 5 az első olyan Hyundai modell, amely kiterjesztett valóságú Head-Up kijelzőt (AR HUD) alkalmaz, gyakorlatilag kijelzővé alakítva át a szélvédőt.

Az IONIQ 5 a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját is megkapta, és ezáltal a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet kínálja vezetőjének. Az IONIQ 5 a Hyundai történetében elsőként kínál Autópálya asszisztens 2 (HDA 2) funkciót. A további vezetőtámogató funkciók között említést érdemel a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW), vagy az adaptív távolsági világítás (HBA), és így tovább.

Az IONIQ 5 európai forgalmazása 2021. első félévében veszi kezdetét egyes kiválasztott régiókban.

1 Becsült hatótávolság. Az IONIQ 5 hivatalos hatótávolságát a későbbiekben tesszük közzé.

Folyt. köv.!