Megújultak az Audi Q5, A6 és A7 modellek hálózatról tölthető hibrid változatai
Megújultak az Audi Q5, A6 és A7 Sportback modellek hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatai: az TFSI e modellek most még nagyobb akkumulátor kapacitással rendelkeznek. A lítium-ion akkumulátorok mostantól nettó 14,4 kWh (bruttó 17,9 kWh) energia tárolására képesek és ezzel együtt megnövekedett a tisztán elektromos üzemmódban elérhető hatótávolság is, amely a NEDC ciklus szerint mérve elérheti akár a 91 kilométert is (a WLTP ciklus szerint pedig a 73 kilométert). Az A6 Avant modellből is elérhető már az 50 TFSI e quattro modell (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 – 17,5 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 37 – 34 (kombinált)).
Az Audi Q5 TFSI e, az A6, az A6 Avant és az A7 Sportback hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek mostantól egy 17,9 kWh tárolási kapacitással rendelkező lítium-ion akkumulátorral szerelve érkeznek a korábbi, 14,1 kWh bruttó kapacitású akkumulátor helyett. Ennek eredményeképpen elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótávolságuk a NEDC ciklus szerint akár 91 kilométer is lehet (A6 50 TFSI e modell esetében), természetesen modelltől függően. A maximális töltési teljesítmény 7,4 kW. Ez lehetővé teszi az Audi PHEV modelljei számára, hogy közel két és fél óra alatt elérjék a teljes töltöttségi szintet, amennyiben egy megfelelő teljesítménnyel rendelkező csatlakozóhoz kapcsolódik. A lítium-ion akkumulátor méretei nem változtak a megnövekedett energiatárolási kapacitás ellenére sem.
Megnövekedett elektromos hatótáv – ugyanaz a sokoldalúság és mindennapi használhatóság
A csomagtér befogadóképessége, kihasználhatósága és sokoldalúsága továbbra sem változott: modelltől függően a csomagtér kapacitása 405 liter (A6 Avant) és 465 liter (Audi Q5) között alakul. A hátsó üléspad lehajtásával a csomagok számára maximálisan rendelkezésre álló hely 1 535 liter (A6 Avant) és 1 405 liter (Audi Q5) közötti érték lehet. A csomagtér padlója továbbra is sík, a lépcsőzetes kialakítást kerülve alakították ki minden modellnél.
Audi A6 Avant 50 TFSI e quattro: belépő szintű plug-in hibrid modell az ingázók és a flotta ügyfelek számára
Az A6 Avant 50 TFSI e quattro – amely teljessé teszi az ingolstadti márka hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kínálatát – kifejezetten vonzó lehet az ingázók és a flotta ügyfelek számára (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 – 17,5 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 37 – 34 (kombinált)). A rendszer összeteljesítménye 220 kW (299 LE), maximális nyomatéka pedig eléri a 450 Nm-t. A meghajtásról egy 2.0 TFSI erőforrás és egy 105 kW teljesítményű elektromos motor gondoskodik. Az Audi összes hálózatról tölthető (plug-in) modelljéhez hasonlóan a kompakt töltőrendszer ebben az esetben is a szériafelszereltség részét képezi. Ez a töltőrendszer a vezérlőegységből, valamint két különböző hálózati csatlakozókábelből (háztartási és ipari csatlakozókkal) áll. Az A6 Avant 50 TFSI e alapára 61 790 euró. Németországban a modell jogosult a környezetvédelmi bónuszra és igénybe vehető utána az 50 százalékos cégautó adó csökkentés is. Ugyanez vonatkozik a többi Q5 és A6 illetve A7 Sportback 50 TFSI e (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,6 – 1,4 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 17,9 – 16,9 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 36 – 32 (kombinált)) modellekre is.
Négy vezetési mód: mostantól a „Charge” üzemmód is választható
Az öt, részben elektromos hajtással üzemelő jármű kínálata még egy újdonsággal bővült. A már jól ismert „EV”, „Auto” és „Hold” üzemmódok mellett egy negyedik, „Charge” funkció is helyet kapott. Ez lehetővé teszi az akkumulátor számára, hogy vezetés közben a belsőégésű motornak köszönhetően töltődjön, például egy környezetvédelmi szempontból kiemelt területre történő behajtás előtt. A Q5, az A6 és az A7 Sportback modellek a korábbiakhoz hasonlóan két teljesítményszinttel érhetőek el: 55 TFSI e modellként a rendszer összteljesítménye 367 LE, az 50 TFSI e esetében ez 299 LE. Mindkét változatnál egy 2.0 TFSI erőforrás és egy elektromos motor gondoskodik a meghajtásról, utóbbi pedig egy hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működik.
A Q5, A6 és A7 modellek hálózatról tölthető (plug-in) változatainak továbbfejlesztett akkumulátorával és az új A6 Avant 50 TFSI e quattro modellel (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 – 17,5 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 37 – 34 (kombinált)) az Audi tovább folytatja elektrifikációs stratégiáját. A kompakt modellek, mint az A3 Sportback, a Q3**, a Q3 Sportback** illetve a nagyméretű és luxus kategóriát képviselő modellek, mint a Q7, a Q8 és az A8 szintén elérhetőek hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verzióban.
A fent említett modellek üzemanyag/elektromosáram-fogyasztása:
*: Az üzemanyag/elektromosáram-fogyasztás, a CO2 kibocsátás és a hatékonysági osztály függ a választott keréktárcsa/gumiabroncs kombinációjától.
A3 Sportback 40 TFSI e
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,5 – 1,4 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 13,8 – 13,0 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 34 – 30 (kombinált)
A3 Sportback 45 TFSI e
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,5 – 1,4 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 14,1 – 13,6 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 34 – 31 (kombinált)
A6 50 TFSI e quattro**
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,6 – 1,4 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 17,8 – 16,7 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 36 – 31 (kombinált)
A6 55 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 17,8 – 17,2 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 36 – 33 (kombinált)
A6 Avant 50 TFSI e quattro**
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 18,1 – 17,5 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 36 – 33 (kombinált)
A6 Avant 55 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 18,1 – 17,5 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 37 – 34 (kombinált)
A7 Sportback 50 TFSI e quattro**
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,6 – 1,4 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 17,9 – 16,9 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 36 – 32 (kombinált)
A7 Sportback 55 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 17,9 – 17,3 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 36 – 34 (kombinált)
A8 60 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,7 – 2,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 21,3 – 20,8 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 61 – 57 (kombinált)
A8 L 60 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,6 – 2,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 21,1 – 20,8 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 60 – 57 (kombinált)
Q3 45 TFSI e**
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,7 – 1,4 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 16,0 – 14,4 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 39 – 32 (kombinált)
Q3 Sportback 45 TFSI e
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,7 – 1,4 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 15,9 – 14,6 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 38 – 33 (kombinált)
Q5 50 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,9 – 1,8 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 19,5 – 19,3 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 44 – 41 (kombinált)
Q5 55 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,9 – 1,8 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 19,5 – 19,3 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 44 – 41 (kombinált)
Q5 Sportback 50 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,0 – 1,8 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 19,6 – 19,3 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 45 – 42 (kombinált)
Q5 Sportback 55 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,0 – 1,8 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 19,6 – 19,3 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 45 – 42 (kombinált)
Q7 55 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,7 – 2,6 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 22,6 – 21,7 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 62 – 59 (kombinált)
Q7 60 TFSI e 60 quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,7 – 2,6 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 22,6 – 21,7 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 62 – 59 (kombinált)
Q8 55 TFSI e 55 quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,8 – 2,6 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 22,9 – 21,9 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 63 – 59 (kombinált)
Q8 60 TFSI e quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,8 – 2,7 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km: 22,9 – 22,6 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km: 63 – 62 (kombinált)
**A modell Magyarországon nem rendelhető