A nem megvehető Golf GTI Clubsport 45

1976. nyarán a Volkswagen egy feltűnő, sportos Golf modellel jelent meg a piacon, amely a GTI jelölést kapta. Ekkor a Volksagen márkánál még senki sem gondolta, hogy a Golf GTI később a világ legsikeresebb kompakt sportautójává válik majd. Pedig éppen ez történt: az eredetileg tervezett 5 000 darabos gyártási terv mára bőven meghaladta a 2,3 millió darabot. A Volkswagen pedig egy jubileumi modellel ünnepli ikonikus autójának 45. születésnapját: bemutatkozik a Golf GTI Clubsport 45, a 221 kW (300 LE) teljesítményű Golf GTI Clubsport exkluzív változata. Széleskörű személyre szabhatóságával a Clubsport 45 már új modellként is gyűjteménybe illő darab. Az első előrendelési lehetőség március 1-jén indult, meghatározott európai országokban. Németországban a különlegességért 47 790 eurót kérnek.

Már a „hagyományos” Golf GTI Clubsport is különbözik műszaki szempontból a normál Golf GTI4/5 modellektől, ilyen részlet például a turbófeltöltésű TSI motor és a „Special” versenypályákra optimalizált vezetési mód. A Clubsport modellt megkülönböztető vizuális elemek között szerepelnek a nagyméretű légbeömlő nyílások (több oxigént biztosítva a TSI erőforrás számára), a különleges kialakítású tetőlégterelő a még jobb légáramlásért és nagyobb leszorító erőért illetve a különálló sportkipufogó rendszer.

A Clubsport 45 minden eddiginél szélesebb körű személyre szabhatóságot kínál. Külső megjelenését egy feltűnő fekete tető és egy azt kiegészítő fekete tetőlégterelő teszi még vonzóbbá, ezzel is tisztelegve az első Golf GTI fekete keretes hátsó ablakai előtt. A „Race” csomag – amely alapfelszereltségként és kizárólag a Golf GTI Clubsport 45 modellhez érhető el – része egy 19 col átmérőjű fényes fekete Scottsdale könnyűfém keréktárcsa is, amelyet az abroncs pereme mellett futó tornádó vörös csík tesz még egyedibbé. Szintén a „Race” csomag része a sportkipufogó rendszer és a sebességkorlátozás kiiktatása (egyébként a maximális sebesség 250 km/órában van szabályozva). Az oldalsó küszöbökön található jelölések és a csomagtér ajtón található jelölés kiegészítése a „45” jelzéssel tovább fokozza a dinamikus összbenyomást. A Clubsport 45 sorozat rendelkezik továbbá az intelligens világítást biztosító IQ.Light LED-Mátrix fényszórókkal, amelyeket a GTI modellekre jellemző vörös csík tesz azonnal felismerhetővé.

A jubileumi modell belső tere a klasszikus GTI elemeket vonultatja fel. A díszítés része az első prémium sportülések háttámláján található GTI felirat. A középső küllőn (6 óránál) megjelenő „45” jelölés további egyedi karaktert kölcsönöz a sport kormánykeréknek.

Az új Golf GTI Clubsport 45 modellel a Volkswagen új fejezetet nyit a nagyteljesítményű GTI változatok tekintetében. Az eredeti Golf GTI Clubsport6 2016-ban mutatkozott be, az ikonikus sportautó 40. születésnapján. A Clubsport sorozat első tagja 195 kW (265 LE) teljesítményre volt képes és a „boost” funkciónak köszönhetően ez átmenetileg elérhette a 213 kW (290 LE) teljesítményt is. Még ugyanebben az évben bemutatkozott a Golf GTI Clubsport S6, amelynek állandó maximális teljesítménye elérte a 228 kW-ot (310 LE-t). 2020. őszén a Volkswagen előállt az új Golf GTI Clubsport modellel, amelyben most először integrálták a menetdinamikai menedzsment hálózatba az elektromechanikus első differenciálzárat. Ez az intelligens hálózat – amelyet az újonnan bemutatott Clubsport 45 is használ – új mércét állít menetdinamika tekintetében.

1. Golf GTI Clubsport 45, 7 fokozatú DSG kettős tengelykapcsolós váltóval (221 kW) üzemanyag fogyasztás l/100 km (NEDC ciklus szerint): városban 8,4; városon kívül 5,6; vegyes használat 6,6; szén-dioxid kibocsátás g/km: 151 (vegyes); hatékonysági osztály: C

2. Golf GTI Clubsport, 7 fokozatú DSG kettős tengelykapcsolós váltóval (221 kW) üzemanyag fogyasztás l/100 km (NEDC ciklus szerint): városban 8,4; városon kívül 5,6; vegyes használat 6,6; szén-dioxid kibocsátás g/km: 151 (vegyes); hatékonysági osztály: C

3. Németországi ár, 19 százalékos áfatartalommal

4. Golf GTI 6 fokozatú váltóval (180 kW) üzemanyag fogyasztás l/100 km (NEDC ciklus szerint): városban 9,0; városon kívül 5,6; vegyes használat 6,9; szén-dioxid kibocsátás g/km: 157 (vegyes); hatékonysági osztály: D

5. Golf GTI, 7 fokozatú DSG kettős tengelykapcsolós váltóval (180 kW) üzemanyag fogyasztás l/100 km (NEDC ciklus szerint): városban 8,6; városon kívül 5,3; vegyes használat 6,5; szén-dioxid kibocsátás g/km: 157 (vegyes); hatékonysági osztály: C

6. Ez a modell már nem kapható kereskedelmi forgalomban.