Megkezdődött az új generációs Volvo tehergépjárművek sorozatgyártása
Elindult az új generációs Volvo Trucks tehergépjárművek sorozatgyártása. Az új Volvo FH, FH16, FM és FMX modellek Svédországban, Belgiumban és Oroszországban mostantól tömegesen gördülnek le a gyártószalagokról.
“Izgatottan várjuk, hogy új generációs járműveink első modelljeit átadhassuk kedves ügyfeleiknek. A négy új jármű mindegyikét a vezetői környezet, a biztonság és a termelékenység javításának szem előtt tartásával tervezték meg, így az összes modellünk még hatékonyabb az elődjénél” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.
A Volvo FM és FMX teherautók teljesen új vezetőfülkét kaptak, amelyek a közel függőleges homlokfalnak köszönhetően akár egy köbméterrel nagyobb életteret nyújtanak, és a tágasság mellett a korábbihoz képest sokkal világosabbak is. A sofőr jó kilátását az is elősegíti, hogy minden új modell felszerelhető egy utasoldali kamerával, aminek köszönhetően akár a teherautó oldala is látható a fülkében található képernyőn.
További jelentős fejlesztések még az új járművezetői kezelőfelület és az opcionálisan választható adaptív távolsági fényszóró, melyeknek köszönhetően a Volvo FH és FH16 modellek még biztonságosabbá váltak. Az FH és FM típusok ezeken felül olyan felszereltséggel is elláthatók, amelyek jelentős üzemanyag megtakarítást és alacsonyabb szén-dioxid kibocsátást tesznek lehetővé. Ezt az eredményt lehet például elérni, ha a Volvo FH-t I-Save csomaggal szerelik fel.
“Rendkívül büszkék vagyunk az új modelleken véghezvitt fejlesztésekre, melyeknek köszönhetően lényegesen növekszik a sofőrök biztonsága és tovább csökken a környezetre mért káros hatásaink mértéke. Az új teherautó széria megalkotásához nem csak komoly mérnöki munkára volt szükség, hanem az egész Volvo szervezetet átívelő összetartó csapatmunkára is, beleértve ebbe a beszállítóinkat is. Épp ez teszi igazán különlegessé a sorozatgyártás elindulását, főleg, ha hozzávesszük, hogy milyen nehéz év volt a tavalyi.” – folytatja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.
A Volvo Trucks továbbra is elkötelezett a fenntartható távolsági fuvározási megoldások mellett. Ezt alátámasztandó, az új Volvo FH, FM és FMX modelleket úgy tervezték meg, hogy bármelyik alkalmas az elektromos meghajtásra is. Az ilyen hajtásláncú teherautók gyártása 2022-ben kezdődik majd meg. “Ezzel ügyfeleink számára a fosszilis üzemanyagtól mentes közlekedésre való gördülékeny áttérés is biztosított úgy, hogy közben továbbra is kedvenc Volvo teherautójukat vezethetik.” – fejti ki Roger Alm.
Az új teherautó sorozat tavalyi évi, európai piacra dobását követően hatalmas érdeklődésnek örvend az ügyfelek körében. A megrendelések száma 2020-ban meghaladta a 12 000 darabot. 2021-ben a piaci bevezetés és értékesítés Európán kívül is folytatódik.
A járműveket a Volvo Trucks gyáraiban állítják össze: a svédországi Göteborgban, a belgiumi Gentben és az Oroszországban található Kalugában. A gyártás a göteborgi Tuveben kezdődik legelőször, idén márciusban.
“Régóta készültünk már a gyártás elindítására, közös erővel dolgoztunk ezeknek a csodálatos termékeknek a megalkotásán. A tuvei szerelőcsapat izgatottan várja az indulást, és felkészültek arra, hogy a vadonatúj, prémium kategóriás teherautókat leszállítsák ügyfeleinknek.” – magyarázza Martin Folin, a tuvei üzem alelnöke.
Az új teherautókat különböző fülkékkel lehet megrendelni és az alkalmazási területek skálája is széles. Mint mindig, a Volvo Trucks most is a sofőrök második otthonának fejlesztésére fókuszált – hiszen a hosszú távú teherszállítás során a fülke valóban azzá válik. A nemzetközi fuvarozásban a vezetőfülke gyakran mobil irodaként funkcionál, míg az építőiparban ezek a teherautók tulajdonképpen szerszámok – a robusztusabb fajtából.
A vezető jó kilátása és kényelme, az ergonómia, a zajszintek, a manőverezhetőség és a biztonság képezik a sarokpontokat az új modelleken, amelyek egyúttal új külsőt is kaptak az innovációk tiszteletére.