Németország a második helyen az elektromosautó-eladásban a világon

  Németország tavaly megelőzte az Egyesült Államokat az elektromos és a plugin hibrid autók eladása terén és a második helyre jött fel Kína után.

    A baden-württembergi napenergia és hidrogén kutató központ (ZSW) által kedden nyilvánosságra hozott tanulmány szerint 395 ezer ilyen új autót regisztráltak Németországban, ami 264 százalékkal több a 2019. évinél. Tavaly a harmadik helyre csúszott vissza az előző évi másodikról az Egyesült Államok, ahol 2020-ban 322 ezer új elektromos és a plugin hibrid autót adtak el.


    Tavaly egyetlen más ország sem lépte át a 200 ezres eladási határt, így például Franciaországban 195 ezer, Nagy-Britanniában 175 ezer, Norvégiában pedig 108 ezer ilyen új járművet értékesítettek.


    Az elektromos és a plugin hibrid autók messze legnagyobb piaca tavaly is Kína volt 1 millió 250 ezer új autó eladásával, ami mintegy harmada a világon értékesített 3 millió 180 ezernek.


    Tavaly a kínai piac ugyanakkor csak 3 százalékkal bővült, míg a globális 38 százalékkal nőtt – jegyezte meg a ZSW.


    A Volkswagen és a BMW tavaly a világ öt legnagyobb elektromosautó-gyártói között volt. A Volkswagen 422 ezer autóval a második, a BMW 193 ezer autóval pedig a negyedik lett a listán, amelyet a Tesla vezet csaknem 500 ezer elektromos autó előállításával.


    A múlt év végén 10 millió 900 ezer elektromos és plugin hibrid autó közlekedett a világon, ennek mintegy a fele, 5 millió Kínában, 1 millió 770 ezer az Egyesült Államokban és 569 ezer Németországban.