EV6 – Elektromos hajtás
Hosszú hatótáv, összkerékhajtás és emissziómentes működés
Az EV6 többféle, tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható, a GT-line kivitel mindkét akkuváltozattal elérhető, a GT pedig kizárólag a nagyobbal fut. Az EV6 a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerékhajtással és összkerékhajtással is készül majd, utóbbi változat menetdinamikai jellemzői és képességei kiemelkedőek.Hátsókerék-hajtással és a nagyobb akkumulátorral az EV6 WLTP norma szerinti hatótávolsága 510 km, az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka pedig mindössze 5.2 másodperc alatt gyorsítja állásból 100 km/h-ra az autót. A 77.4 kWh-s akkucsomaghoz hátsókerék-hajtással 229 LE-s (168 kW) villanymotor tartozik, összkerékhajtással pedig két villanymotor, amely az első és hátsó kerekeket forgatja, 325 lóerőt biztosítva (239 kW).
Az 58.0 kWh-s akkumulátorral 6.2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az EV6. Ezzel az akkuval hátsókerék-hajtással 170 LE (125 kW) a teljesítmény, összkerékhajtással pedig 235 LE (173 kW) hajt előre és hátra.
Flexibilis padlólemez-szerkezet
Az E-GMP moduláris szerkezeti felépítése és szabványos részegységei jelentősen leegyszerűsítik nem csak a tervezési, de a gyártási folyamatokat is. Így azonos a műszaki alapokon többféle felépítésű, hajtásmódú, eltérő teljesítményű modellváltozat is viszonylag egyszerűen megépíthető.
A kétmotoros, összkerékhajtású EV6 GT összteljesítménye 585 LE (430 kW), kombinált forgatónyomatéki maximuma pedig 740 Nm. Így ez a változat mindössze 3.5 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 260 km/h-t (előzetes adatok).
Valamennyi változat közül kizárólag a GT kivitelhez a hagyományos differenciálzár szerepét átvevő elektronikus szabályozórendszer is jár, így az EV6 GT vezetője a végletekig kiélvezheti autója különleges menetteljesítményeit, miközben a biztonság végig tökéletes marad.
“A GT elektromos műszaki tudásunk csúcsa, műszaki jellemzői és menetképességei egyaránt a szuper-sportautók ligájába emelik. Az E-GMP padló használatával ráadásul nem is kellett kompromisszumot kötnünk sem a kényelmes használat, sem pedig a sportosság terén.” Mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatást, és fejlesztést vezető elnöke.
800V-os ultragyors töltés 80 százalék mindössze 18 perc alatt; új jármű-töltőhálózat (V2L) funkcióval
Az EV6 800 és 400V-ról is tölthető, mindenféle kiegészítő berendezés vagy adapter használata nélkül. Gyorstöltéssel valamennyi változat akkucsomagja akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra telíthető, sőt, 100 km-nyi hatótáv akár kevesebb, mint 4,5 perc alatt vételezhető (77.4 kWh-s akkumulátorcsomag, és hátsókerék-hajtás esetén).
Az EV6 töltőrendszere beépített töltésszabályozójának köszönhetően (ICCU) jelentősen rugalmasabb működésű a korábbi modellekénél. Ezzel a megoldással az autó képes kommunikálni a töltőrendszerrel, így szükség esetén akár az energiaáramlás iránya is megfordítható: azaz energia táplálható az autó akkumulátorából a hálózatba. Az így a járműből kivehető elektromos teljesítmény csúcsértéke 3.6 kW, ami elegendő lehet akár egy 55 colos képátlójú TV készülék, és egy légkondicionáló párhuzamos működtetésére is, több mint 24 órán keresztül. Ugyanígy a rendszer akár másik elektromos autó feltöltésére is képes és alkalmas lehet.35%-os akkumulátortöltöttségi szint felett az EV6 akár 1,600 kilós utánfutó vontatására is alkalmas.