Lexus kombi látványtervek érkeztek

Habár napjainkban a szabadidőjárművek uralják a piacot, a változatosság továbbra is gyönyörködtet. A nagy csomagterű, sportos családi autók varázsa nem hunyt ki; különösen a prémium szegmensben van kereslet a sportkombik iránt. Egy kínai grafikus nem egy, hanem két Lexus modellt is elképzelt formás puttonnyal a hátán.

Utoljára 2005-ben kínált sportkombit a Lexus: az IS SportCross különösen Európában találkozott a vásárlóközönség ízlésével. A háromliteres, soros hathengeres 2JZ-GE blokkal szerelt variáns pedig maga volt a megtestesült álom: egy Toyota Supra-motoros kombi. Az értékesítési statisztikák azonban nem támogatták a koncepciót, ezért a Lexus IS következő generációja már nem volt elérhető ebben a karosszériaváltozatban; a márka a szedánokra összpontosította figyelmét.

A harmadik generációs Lexus IS tavaly nyáron bemutatott, mindenre kiterjedő modellfrissítése kapcsán azonban ismét felmerült a remény, hogy a márka visszahozhatja a SportCross koncepcióját a gyártásba. Az erről szóló beszámolók felkeltették a Sugar Chow néven alkotó és publikáló grafikus érdeklődését. A kínai vizuális alkotó előszeretettel kísérletezik különböző karosszériaformák összemosásával; portfoliójában luxusterepjárókból átalakított buszlimuzinok és targatetős szedánok mellett számos izgalmas, a valóságban nem létező kombi is szerepel.

https://www.instagram.com/p/CNO69tMKjrx/?utm_source=ig_web_copy_link

Az általa rajzolt IS SportCross még a 3.5 literes, V6-os modellre épül. A hatalmas kerekeivel és ültetett futóművével kifejezetten fenyegető kiállású modell hátsó szélvédője mesterien idézi az eredeti IS kombi vonalait, anélkül, hogy elavultnak hatna. A hangsúlyos hátsó kerékdob extra optikai tömeget kölcsönöz a farnak, finoman kiegyensúlyozva a hosszú motorházfedél hatását.

Képzeljük el az autót ésszerű méretű kerekekkel, és egy olyan kombit kapunk, amely otthonosan mutatna bármely európai nagyvárosban – vagy még inkább a német autópályákon. Majd képzeljük el Sugar Chow alkotását a V6-os helyett a frissen bemutatott ötliteres, nyolchengeres sportmotorral és az azt kísérő vizuális kiegészítőkkel: a szívómotoros Lexus IS 500 SportCross egyedülálló ajánlat lehetne az egytől egyig turbómotort alkalmazó európai prémium sportkombik mellett.

Persze nem minden kombivásárló ragaszkodik a sportmotorhoz: valós piaca lehetne egy különösen tágas és annál is takarékosabb, felső kategóriás hibrid kombinak. Különösen azok fantáziáját mozgatná meg ez a lehetőség, akik igénylik a tágas helykínálatot, de nem érzik magukénak a szabadidőjárművek karakterét.

Sugar Chow ezen a téren sem hagyja magára a képzelőerőnket. Az általa megrajzolt, előzmények nélküli Lexus ES kombi az elsőkerékhajtású szedán egyenes karaktervonalából kiindulva különösen hosszú, letisztult vonalvezetésű autóként jelenik meg a szemünk előtt. A hátsó tengely mögött összeszűkülő üvegház rendkívül stílusos, egyedi hatást kelt, bár a célszerűség érdekében megfontolnánk egy konzervatívabb, nagyobb csomagtérnyílású kivitelt. Tekintve, hogy az ES kombi egyelőre csak a képzelet szüleménye, a módosítás nem igényelne jelentős beruházást, és változatosabbá tenné a márka virtuális modellkínálatát.

https://www.instagram.com/p/CNPLemGKE-a/?utm_source=ig_web_copy_link

Fotók: Sugar Design