Az E Performance hibrid rendszer jelentheti az AMG jövőjét?

TOVÁBBRA IS MARAD A V8-AS A GT-BEN, DE A C-OSZTÁLY MÁR NEM ILYEN SZERENCSÉS.

A Mercedes teljesítményorientált részlege, az AMG is úgy gondolja, az elektromosítás jelenti az autóipar jövőjét, a cég most részleteket osztott meg a jövőben érkező modelljeivel kapcsolatban. Az AMG már fejleszti azt a vadonatúj EV-t, amelyet még az idei évben be fognak mutatni, ám jelenleg a hangsúly az új E Performance plug-in hibrid hajtásláncokon van. Ezt elsőként az AMG GT 4-Door és a C-osztályos szedán kapják majd meg.

Ahelyett, hogy kifejlesztenének egy belső égésű motort, ezek az új modellek turbófeltöltős, négy- vagy nyolchengeres erőforrást kapnak, amihez egy kilencfokozatú automata váltó kapcsolódik az első tengely hajtásához, míg a hátsó tengelyt a lítium-ion akkumulátorhoz csatolt Electric Drive Unit (EDU) fogja meghajtani, amely egy elektromos motorból, elektronikusan vezérelt differenciálműből és egy külön kétfokozatú sebességváltóból áll.

az E Performance hibrid hajtáslánc látványterve

A rendszer 816 lóerőt és 1001 newtonméter forgatónyomatékot képes leadni a 4 literes, V8 E Performance kivitel esetében. Az idei évben bemutatkozó AMG GT 4-Door esetében is ezzel találkozhatunk majd, így a kocsi kevesebb mint 3 másodperc lesz képes felgyorsulni álló helyzetből 100-ra.

Ami az új AMG C-osztályt illeti, az autóban egy turbós, 2,0 literes, négyhengeres motor dolgozik majd. Ugyanaz az M139-es, mint az AMG A45-ben és a CLA 45-ben, a változást mindössze az jelenti, hogy hosszában és nem keresztben fogják elhelyezni a motortérben.

Mercedes-AMG GT 4 Door hátulról
Mercedes-AMG GT 4 Door szemből

Forrás:

Motor1.com & mahzrt.hu