SUV-uralom lesz a jövő használtpiacán

A JATO március végén kiadott adatai azt mutatják, hogy idén februárban ugyan csökkent a 27 Európai Uniós tagországban értékesített SUV-modellek száma, de csak a világjárvány által okozott piacszűkülés miatt. A tavaly februári 1,06 millióval szemben az idei második hónapban csupán 0,85 millió új személygépkocsi kapott rendszámot, és ez volt az elmúlt 38 év legrosszabb februárja.

Viszont ez alatt az év alatt 39 százalékról csaknem 44-re emelkedett a SUV-ok piaci részesedése.

jato_m_2.jpg

Másrészt a JATO 10 kategóriát tartalmazó összeállítása azt mutatja, hogy csak a városi miniautók és a szubkompaktok kategóriájának legkelendőbb három modellje között nincs a Volkswagen-csoporthoz tartozó gépkocsi.

Az Európi Uniós piac kompakt kategóriáját februárban magabiztosan vezette 16 185 darabbal a VW Golf, míg a második helyen szereplő Škoda Octavia 14 554 darabos értékesítéssel büszkélkedhet.

jato2_m_1.jpg

Az Audi A6 is élen áll a kategóriájában, és hasonlóképpen vezeti a buszlimuzinok – a JATO táblázatán MPV-ként jelzett – kategóriáját a Volkswagen Touran. Morzsoljunk el egy könnycseppet, mert a buszlimuzinok piacát szerezték meg az elmúlt években a SUV-ok!

A piacvezető SUV-kategóriát ugyan a Peugeot 2008 vezette februárban, ám utána a VW T-Roc és a VW Tiguan következett 13 829, illetve 12 795 darabos forgalomba helyezéssel.

dasblog