Mindennél fontosabb a gyalogosok védelme
Néha egészen megható, mennyire terjed az autósok körében a gyalogátkelőhelyek tisztelete. Gyakran még akkor is csökkentik a sebességet a zebrához közeledve, ha a gyalogos még el sem döntötte, átmegy-e a másik oldalra. Ez a figyelmesség persze korántsem felesleges, hiszen életeket menthet, különösen a nehezen belátható átkelőhelyeknél, ahol az átkelni készülő gyalogosokat parkoló járművek, vagy bokrok takarhatják el a járművezető elől.
Nagyjából 30 km/óra az a sebesség, amiről egy jármű intenzív fékezéssel nagyjából 7 méteren belül megállítható. Ehhez jön még a reakcióidő alatt megtett út és a fékkésedelmi idő, amelyekre 1 másodpercet figyelembe véve összesen körülbelül 15 méteres féktávolság adódik.
Annak érdekében, hogy ilyenkor se történjen baleset, kifejlesztették a zseniális „Front Assist” vészfékező asszisztenst. Az elmúlt évben az Euro NCAP minden korábbinál nagyobb figyelmet szentelt az autóbiztonsági tesztek során az olyan vezetéstámogató rendszerekre, mint egyebek között a Front Assist.
A járművek utasvédelme mellett ugyanis az Euro NCAP azt is megvizsgálja, hogy az automatikus vészfékező rendszerek (AEB, Autonomous Emergency Braking System) milyen hatékonyan védik meg az olyan sérülékeny útonjárókat (Vulnerable Road Users), mint a gyalogosok vagy a kerékpárosok.
Az ősszel az Euro NCAP által tesztelt >>>