Ibiza biztonság, kényelem, hajtásrendszerek
Biztonság és kényelem
Az új SEAT Ibiza új vezetéstámogató rendszerek egész sorát kínálja, amelyek minden eddiginél biztonságosabb autóvá avatják a modellt.
A már rendelkezésre álló rendszerek széles választékára épülve (mint amilyen az adaptív sebességtartó automatika (ACC), a Front Assist forgalomfigyelő rendszer, a fáradtságérzékelő rendszer) a megújult jármű most a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek sorával bővítette kínálatát.
A Travel Assist a teljes sebességtartományban kínálja a félautomata vezetés lehetőségét, biztosítva, hogy a jármű a forgalom haladásának megfelelően tartja sebességét. Ehhez társul a sávtartó asszisztens (Lane Assist), amely segít a forgalmi sávban tartani a járművet illetve a közlekedési tábla felismerő rendszer (Traffic Sign Recognition), amelynek révén a jármű mindig tudja az adott úton érvényes maximális sebességet. Ezek a vezetéstámogató rendszerek gondoskodnak róla, hogy a SEAT Ibiza még biztonságosabb járműként járhassa az utakat.
De a lehetőségek itt még nem érnek véget. A megújult modellben rendelkezésre álló sávváltást segítő rendszer (Side Assist) leveszi a vezetőről a forgalmi sáv váltásának feszültségét. Előre és hátra irányított radarok vizsgálják a jármű holtterét akár 70 méter hosszan és figyelmeztetik a vezetőt a közelben lévő járműre, amennyiben a sofőr sávváltásra készül.
Végezetül felkerült az automatikus fényszóró-állítás (High Beam Assist) is a SEAT Ibiza legmodernebb technológiát képviselő rendszereinek listájára. Amint elkezd sötétedni, a rendszer érzékeli az Ibiza előtti járműveket és szükség esetén kapcsolja fel és le a fényszórókat.
Hajtásrendszerek
Központi szerepet kapnak a benzines és sűrített gázzal (CNG) üzemelő modellek a frissített SEAT Ibiza erőforrásainak listáján, hatékonyságot és egyben dinamikát kínálva.
A motorháztető alatt az új SEAT Ibiza hat különböző hajtást kínál. Az ügyfelek öt benzines erőforrásból választhatnak 80 lóerő (59 kW) és 150 lóeró (110 kW) teljesítménytartományban, a benzines kínálatot pedig egy 90 lóerős (66 kW) sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változat teszi teljessé, amelyekhez lehetőség van manuális vagy kettős tengelykapcsolós DSG váltót választani.
A belépőmodellben egy háromhengeres 1.0 MPI benzinmotor és egy ötsebességes manuális váltó dolgozik. Az egység többpontos befecskendezési rendszere gondoskodik a motor alacsony és közepes fordulatszám-tartományban adott tökéletes válaszreakciójáról. A 80 LE (59 kW) teljesítményű és 93 Nm nyomatékú aggregát pedig eleget nyújt ahhoz, hogy napjaink közlekedési igényeit kielégítse.
A közvetlen befecskendezés technológiáját használja a motorkínálat többi tagja, így a három változatban elérhető 1.0 EcoTSI és a nagyobb 1.5 EcoTSI erőforrás is.
A 95 lóerő (70 kW) teljesítményű és 175 Nm nyomatékot kínáló 1.0 TSI egységhez egy ötsebességes manuális sebességváltó kapcsolódik. A háromhengeres erőforrások utolsó darabja 110 lóerőt (81 kW) és 200 Nm nyomatékot kínál, váltók tekintetében pedig egy hatsebességes manuális változat vagy egy hétfokozatú kettős tengelykapcsolós DSG között választhatunk.
A motorkínálat legnagyobb tagja a négyhengeres 1.5 EcoTSI. 150 lóerővel (110 kW) és 250 Nm nyomatékkal erőteljes, ugyanakkor hatékony teljesítményre képes.
A benzines kínálat mellett az új SEAT Ibiza választékában sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változat is helyet kapott. A 90 lóerő (66 kW) teljesítményű 1.0 TGI egységhez egy hatsebességes manuális váltó csatlakozik, maximális nyomatéka pedig eléri a 160 Nm-t.
A sűrített földgázzal (CNG) üzemelő járművek széndioxid-kibocsátása közel 25 százalékkal alacsonyabb, mint a benzinmotoros megfelelőjének. Ökológiai és adózási szempontból a TGI technológia kiemelkedően alacsony egy kilométerre vetített költséget kínál, amely hasonló benzines modellhez képest akár 50 százalékkal, a dízel változatnál pedig 30 százalékkal kevesebb lehet.
A SEAT mindemellett támogatja a megújuló biometán fejlesztését és alkalmazását, amely a gépjármű használata közben keletkező szén-dioxidot semlegesíti. A jó minőségű biometánt szerves hulladék maradványból nyerik és vagy a hagyományos földgázhoz adják vagy annak teljes helyettesítésére használják. A biometán egyesíti a környezetbarát mobilitást és a körkörös gazdaságot illetve csökkenti a motortípus életciklusa során megtermelt szén-dioxid mennyiségét.