A hibrid Maserati Levante
A Maserati első hibrid SUV modelljét párhuzamosan mutatták be fizikailag a Shanghai Auto Show-n és virtuálisan a houseof.maserati.com weboldalon
A Maserati párhuzamosan fizikailag és a virtuális térben is megszervezte a Levante Hybrid világpremierjét. A modell egyrészt a Shanghai Auto Show közönsége előtt debütált, virtuálisan pedig a Maserati weboldalán (houseof.maserati.com) tekinthették meg a bemutatót az érdeklődők.
Első villamosított SUV modelljének bemutatásával a Maserati a Ghibli Hybrid tavalyi piaci bevezetését követően, újabb fontos lépést tett az elektromos autók gyártása terén megfogalmazott stratégiája megvalósítása érdekében.
„Gyorsabb. Zöldebb. Egyedi.” A Levante Hybrid gyorsabb, mint a dízelmotorral szerelt verzió, illetve fenntarthatóbb, mint a dízel vagy benzines változat, mindemellett egyedi jellemzőkkel bír.
A Maserati SUV modellje, amely rekordot döntött az eladások terén és már önmagában ezzel impozáns helyet követel magának a márka történelmében, most utat mutat a jövőbe, mely során a Szigonyos márka átfogó átállást valósít meg az elektromos autók világába.
A Maserati természeténél fogva innovatív és a Levante kifejezi a vállalat elektromos autók világába vezető stratégiájának mögöttes filozófiáját: amelynek lényege, hogy úgy kell növelni a teljesítményt, hogy közben a márka hű maradjon értékeihez. A Maserati úgy kínáljon agilitást, sebességet, luxust és vezetési élményt, hogy közben csökkenjen az üzemanyag fogyasztás. Ennek eredménye egy olyan hibrid SUV, ami magáénak tudhatja a Maserati modellekre jellemző, semmivel nem összetéveszthető dübörgő hangot.
A Levante Hybridet egy négyhengeres, kétliteres motor és egy 48 voltos hibrid rendszer kombinációja hajtja, amely a lassításkor és fékezéskor keletkező energiát táplálja vissza. A hibrid változat így súlyra könnyebb, mint a hathengeres benzin-, vagy dízel motorral szerelt verzióké. Továbbá sokkal jobb súlyeloszlással rendelkezik, hiszen az akkumulátort az autó hátuljába szerelik, mely optimális tömegegyensúlyt eredményez anélkül, hogy csökkentené a csomagtér méretét. Ezzel még agilisabbá téve a Levantét, és még inkább fokozva a vezetési élményt.
Köszönhetően 330 lóerős maximális teljesítménynek, és a 450 Nm-es nyomatéknak, ami már 2250-es fordulatszámon rendelkezésre áll, a Levante Hybrid öszkerékmeghajtás esetén elérhető teljesítmény mutatói bámulatosak: az autó 240 km/órás végsebességre képes, és 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre.
Ami a külső megjelenést illeti, a Levante Hybrid egy új, Azzurro Astro névre keresztelt, háromrétegű metál fényezést kapott, ami a márka egyedi felszereltségi programjának, a Maserati Fuoriserie-nek része.
További belső és külső részletek járulnak hozzá a jármű összetéveszthetetlen formanyelvéhez: bizonyos elemek kék színt kaptak, melyek a hibrid mivoltot hívatottak jelképezni, ahogyan azt már a Ghibli Hybrid modellnél is megismerhettük. Az autó külsején a három ikonikus oldalsó légbeömlő nyílás, a féknyergek, és a C-oszlopon elhelyezett logó kapott kék fényezést. Ugyanez a kék árnyalat az autó belsejében is visszaköszön, az ülések öltéseihez használta cérna színében.
A Levante Hybrid Maserati Connect rendszerrel van felszerelve, ami lehetővé teszi az autó állapotának folyamatos monitorozását. A rendszer javítás, karbantartás szükségessége esetén azonnal jelez, így növelve az ügyfélelégedettségi élményt. Okostelefonnal vagy okosórával, a vezető a Maserati Connect App segítségével csatlakozhat az autó rendszerére. Ez otthonról is lehetséges virtuális személyi asszisztens (Amazon Alexa vagy Google Assist) segítségével.
A Levante Hyibrid virtuális világpremierjén David Beckham, a Maserati új globális márkanagykövete, és Dardust is részt vett, aki egy exkluzív, erre az alkalomra készült zeneszámot is bemutatott.
MŰSZAKI ADATOK | |
LEVANTE HYBRID | |
MOTOR | |
Elrendezés | L4 lágyhibrid eBoosterrel és 48V BSG-vel |
Lökettérfogat (cc) | 1995 |
Furat x Löket (mm) | 84 x 90 |
Sűrítési arány | 9.5:1 |
Maximális teljesítmény (hp @ rpm) | 330 @ 5750 |
Nyomaték maximum (Nm @ rpm) | 450 @ 2250 |
Üzemanyag befecskendezés | Közvetlen befecskendezés GDI |
Befecskendezési nyomás (bar) | 200 |
Feltöltés | Mono-scroll turbófeltöltő és eBooster 48 V |
Főtengely | Kovácsolt acél |
Olajozás | Változó szállítási kapacitású olajszivattyú |
Vezérlési rendszer | Láncmeghajtás felső vezérműtengely Multiair-rel |
TELJESÍTMÉNY | |
Gyorsulás | 6.0 |
Maximális sebesség | 240 |
Fékút 100-ról 0-ra km/h (m) | 36 |
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS C02 KIBOCSÁTÁS | |
Kombinált fogyasztás (l/100 km) | Pontosítás alatt |
Kombinált károsanyag kibocsátás (g/km) | 231-252 |
VÁLTÓ | |
Sebességváltó | ZF nyolcfokozatú automata |
Sebességfokozatok | 1: 5; 2: 3.2; 3: 2.14; 4: 1.72; 5: 1.31; 6: 1.00; 7: 0.82; 8: 0.64; Hátramenet: 3.46; final: 3.27 |
Erőátvitel | Összkerékhajtás korlátozott csúszású önzáró mechanikus hátsó differenciálművel |
FELFÜGGESZTÉS | |
Első | Kettős keresztlengőkar |
Hátsó | Multilink felfüggesztés |
FÉKEK | |
Első | Hűtött tárcsák 345×32 mm, 2 dugattyús úszó féknyergek |
Hátsó | Hűtött tárcsák 330×22 mm, 1 dugattyús úszó féknyergek |
MÉRETEK ÉS SÚLYOK | |
Első/Hátsó | 265/50 R19 |
H x SZ x M (mm) | 5005 x 1981 x 1693 |
Tengelytáv (mm) | 3004 |
Első/Hátsó nyomtáv (mm) | 1631 / 1662 |
Csomagtér (l) | 580 |
Üzemanyagtartály (l) | 80 |
Súly (kg) | 2090 |