A hibrid Maserati Levante


A Maserati első hibrid SUV modelljét párhuzamosan mutatták be fizikailag a Shanghai Auto Show-n és virtuálisan a houseof.maserati.com weboldalon

A Maserati párhuzamosan fizikailag és a virtuális térben is megszervezte a Levante Hybrid világpremierjét. A modell egyrészt a Shanghai Auto Show közönsége előtt debütált, virtuálisan pedig a Maserati weboldalán (houseof.maserati.com) tekinthették meg a bemutatót az érdeklődők.

Első villamosított SUV modelljének bemutatásával a Maserati a Ghibli Hybrid tavalyi piaci bevezetését követően, újabb fontos lépést tett az elektromos autók gyártása terén megfogalmazott stratégiája megvalósítása érdekében.

„Gyorsabb. Zöldebb. Egyedi.” A Levante Hybrid gyorsabb, mint a dízelmotorral szerelt verzió, illetve fenntarthatóbb, mint a dízel vagy benzines változat, mindemellett egyedi jellemzőkkel bír.

A Maserati SUV modellje, amely rekordot döntött az eladások terén és már önmagában ezzel impozáns helyet követel magának a márka történelmében, most utat mutat a jövőbe, mely során a Szigonyos márka átfogó átállást valósít meg az elektromos autók világába.

A Maserati természeténél fogva innovatív és a Levante kifejezi a vállalat elektromos autók világába vezető stratégiájának mögöttes filozófiáját: amelynek lényege, hogy úgy kell növelni a teljesítményt, hogy közben a márka hű maradjon értékeihez. A Maserati úgy kínáljon agilitást, sebességet, luxust és vezetési élményt, hogy közben csökkenjen az üzemanyag fogyasztás. Ennek eredménye egy olyan hibrid SUV, ami magáénak tudhatja a Maserati modellekre jellemző, semmivel nem összetéveszthető dübörgő hangot.

A Levante Hybridet egy négyhengeres, kétliteres motor és egy 48 voltos hibrid rendszer kombinációja hajtja, amely a lassításkor és fékezéskor keletkező energiát táplálja vissza. A hibrid változat így súlyra könnyebb, mint a hathengeres benzin-, vagy dízel motorral szerelt verzióké. Továbbá sokkal jobb súlyeloszlással rendelkezik, hiszen az akkumulátort az autó hátuljába szerelik, mely optimális tömegegyensúlyt eredményez anélkül, hogy csökkentené a csomagtér méretét. Ezzel még agilisabbá téve a Levantét, és még inkább fokozva a vezetési élményt.

Köszönhetően 330 lóerős maximális teljesítménynek, és a 450 Nm-es nyomatéknak, ami már 2250-es fordulatszámon rendelkezésre áll, a Levante Hybrid öszkerékmeghajtás esetén elérhető teljesítmény mutatói bámulatosak: az autó 240 km/órás végsebességre képes, és 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre.

Ami a külső megjelenést illeti, a Levante Hybrid egy új, Azzurro Astro névre keresztelt, háromrétegű metál fényezést kapott, ami a márka egyedi felszereltségi programjának, a Maserati Fuoriserie-nek része.

További belső és külső részletek járulnak hozzá a jármű összetéveszthetetlen formanyelvéhez: bizonyos elemek kék színt kaptak, melyek a hibrid mivoltot hívatottak jelképezni, ahogyan azt már a Ghibli Hybrid modellnél is megismerhettük. Az autó külsején a három ikonikus oldalsó légbeömlő nyílás, a féknyergek, és a C-oszlopon elhelyezett logó kapott kék fényezést. Ugyanez a kék árnyalat az autó belsejében is visszaköszön, az ülések öltéseihez használta cérna színében.

A Levante Hybrid Maserati Connect rendszerrel van felszerelve, ami lehetővé teszi az autó állapotának folyamatos monitorozását. A rendszer javítás, karbantartás szükségessége esetén azonnal jelez, így növelve az ügyfélelégedettségi élményt. Okostelefonnal vagy okosórával, a vezető a Maserati Connect App segítségével csatlakozhat az autó rendszerére. Ez otthonról is lehetséges virtuális személyi asszisztens (Amazon Alexa vagy Google Assist) segítségével.

A Levante Hyibrid virtuális világpremierjén David Beckham, a Maserati új globális márkanagykövete, és Dardust is részt vett, aki egy exkluzív, erre az alkalomra készült zeneszámot is bemutatott.

MŰSZAKI ADATOK
LEVANTE HYBRID
MOTOR
ElrendezésL4 lágyhibrid eBoosterrel és 48V BSG-vel
Lökettérfogat (cc)1995
Furat x Löket (mm)84 x 90
Sűrítési arány9.5:1
Maximális teljesítmény (hp @ rpm)330 @ 5750
Nyomaték maximum (Nm @ rpm)450 @ 2250
Üzemanyag befecskendezésKözvetlen befecskendezés GDI
Befecskendezési nyomás (bar)200
FeltöltésMono-scroll turbófeltöltő és eBooster 48 V
FőtengelyKovácsolt acél
OlajozásVáltozó szállítási kapacitású olajszivattyú
Vezérlési rendszerLáncmeghajtás felső vezérműtengely Multiair-rel
TELJESÍTMÉNY
Gyorsulás6.0
Maximális sebesség240
Fékút 100-ról 0-ra km/h (m)36
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS ÉS C02 KIBOCSÁTÁS
Kombinált fogyasztás (l/100 km)Pontosítás alatt
Kombinált károsanyag kibocsátás (g/km)231-252
VÁLTÓ
SebességváltóZF nyolcfokozatú automata
Sebességfokozatok1: 5; 2: 3.2; 3: 2.14; 4: 1.72; 5: 1.31; 6: 1.00; 7: 0.82; 8: 0.64; Hátramenet: 3.46; final: 3.27
ErőátvitelÖsszkerékhajtás korlátozott csúszású önzáró mechanikus hátsó differenciálművel
FELFÜGGESZTÉS
ElsőKettős keresztlengőkar
HátsóMultilink felfüggesztés
FÉKEK
ElsőHűtött tárcsák 345×32 mm, 2 dugattyús úszó féknyergek
HátsóHűtött tárcsák 330×22 mm, 1 dugattyús úszó féknyergek
MÉRETEK ÉS SÚLYOK
Első/Hátsó265/50 R19
H x SZ x M (mm)5005 x 1981 x 1693
Tengelytáv (mm)3004
El/Hátsó nyomtáv (mm)1631 / 1662
Csomagtér (l)580
Üzemanyagtartály (l)80
Súly (kg)2090