BMW M3 és a BMW M4 modellben is bemutatkozik a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás
Az új BMW M3 Competition limuzin és az új BMW M4 Competition Coupé típus-specifikus BMW M xDrive intelligens összkerékhajtási rendszere új szintre emeli a sportautó-páros menetdinamikai adottságait, agilitását és mérnökien precíz vezethetőségét. Az új hajtáslánc-alternatívák 2021 júliusában debütálnak az utakon.
Még nagyobb teljesítmény, még több hajtott kerék, még intenzívebb BMW M-élmény. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé világpremierje után néhány hónappal a BMW M GmbH a prémium középkategória etalon sportautó-párosának új hajtáslánc-változatairól is lerántja a leplet: a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a BMW M3 és a BMW M4 palettáján is bemutatkozik. A technológia mérnöki precizitással osztja el a motor erejét a négy hajtott kerék között, amellyel minden korábbinál vérpezsdítőbb menetdinamikai adottságokkal vértezi fel a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 10,0 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 228 – 231 gramm / km) és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 10,0 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 227 – 230 gramm / km) párosát.
Az újdonságok soros hathengeres benzinmotorjának 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményét egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás felé, amely a motor erejét minden vezetési szituációban az agilitás, az iránystabilitás, a tapadás és a versenypályás menetdinamika növelése szerint osztja el az első és a hátsó kerekek között. A bajor prémiumgyártó ügyfelét így minden megtett méteren a BMW M divízió által fémjelzett abszolút teljesítmény mámorító érzése kerítheti hatalmába, amelyet többek között a még intenzívebb gyorsulási kvalitások is tükröznek. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé 2021 júliusában érkezik meg az utakra.
BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű a mérnökien precíz vezethetőségért
A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás típus-specifikus hangolású vezérlőrendszere a BMW M GmbH számos nagyteljesítményű modelljében a klasszikus hátsókerék-meghajtás mosolyfakasztó alternatíváját kínálja. A technológiával szorosan együttműködik az aktív M differenciálmű, amely a vezetési szituáció függvényében 0-100 százalék közötti arányban képes elosztani a forgatónyomatékot a két hátsó kerék között, ezzel garantálva, hogy a motorerő még határon autózva és laza tapadási viszonyok közepette is veszteségek nélkül jusson át az úttestre. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű – az integrált, BMW M-specifikus kipörgésgátlóval együttműködve – a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közreműködésével kelti életre az új sportautó-páros lehető legintenzívebb menetdinamikai adottságait, olyan vezetési élményt garantálva, amely a BMW M divízió által fémjelzett sportosság, a minden korábbinál jobb tapadás és az érezhetően magabiztosabb iránystabilitás hármas egysége mentén épül fel.
A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás osztóműje egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozik, hogy teljesítmény-veszteség nélkül, zökkenőmentesen, minden pillanatban 0-100 százalék közötti arányban legyen képes elosztani a forgatónyomatékot az első és a hátsó kerekek között. A mérnökök a többtárcsás tengelykapcsoló kenését úgy optimalizálták, hogy a folyamatosan változtatható erőelosztás még a legextrémebb versenypályás terhelések közepette is hatékonyan működjön. Az első és a hátsó tengely közötti erőelosztásról egy kardántengely gondoskodik, amelyet a mérnökök kifejezetten a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé műszaki paraméterei mentén terveztek meg. Akárcsak a két tengelyen dolgozó féltengelyeket is. Alapesetben a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a klasszikus hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint működik, amely azt jelenti, hogy normál útviszonyok és vezetési körülmények közepette a motor csak a hátsó kerekeket hajtja, az első kerekek pedig akkor kapcsolódnak be a hajtásba, ha a rendszer a hátsó tengelyen már nem tud több teljesítményt hatékonyan leadni az útra.
Az osztóműben egy típus-specifikus vezérlőegység és egy integrált kipörgésgátló technológia dolgozik, amely rendkívül gyorsan, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozása nélkül képes kiegyenlíteni az első és hátsó kerekek eltérő forgási sebességeit. A végeredmény magabiztos összkerékhajtás és a BMW M modellek által fémjelzett rendíthetetlen úttartás új dimenziója, legyen szó akár nagysebességű vezetési szituációkról, akár hosszan elnyújtott kanyarokban indított, mindvégig kontrollált megcsúsztatásokról.
A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű egysége nem csupán jobb tapadást, nagyobb menetstabilitást, sportosabb agilitást és intenzívebb menetdinamikát, de minden korábbinál letaglózóbb gyorsulást is jelent. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzinnak és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé-nak egyaránt csupán 3,5 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből felgyorsuljon 100 km/órás sebességre, amely 0,4 szekundummal múlja felül a hátsókerék-meghajtású BMW M3 Competition limuzin és BMW M4 Competition Coupé nulla-százas értékét.
A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé alatt alapfelszereltségként az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak. A Jet Black árnyalatú, ikerküllő-dizájnú kovácsolt felniken elöl 275/35 R19, hátul pedig 285/30 R20 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindkét modellhez rendelhetők hasonló méretű, speciális kialakítású versenypálya-abroncsok.
A lélegzetelállító menetteljesítményt jelentős technológiai módosítások optimalizálják
A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé futóművében a mérnökök újratervezték a kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztést, valamint típus-specifikus elsőtengely-geometriát és kormánymű-áttételezést állítottak be, amely módosításoknak köszönhetően nem csupán a hátsókerék-meghajtású, de az összkerékhajtású BMW M3 és BMW M4 is a BMW M modellek legendás, kompromisszumoktól mentes irányíthatóságát élteti. Az összkerékhajtású modellpáros esetében a mérnökök a motorolaj-ellátást is a négy hajtott kerék következtében fellépő menetdinamikai adottságokhoz optimalizálták, a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé így egyaránt extrém sportos menetteljesítményre képes.