Seat Arona hajtásrendszerek
A motorháztető alatt az új SEAT Arona öt különböző hajtást kínál. Az ügyfelek négy benzines (TSI) erőforrásból választhatnak 95 lóerő (70 kW) és 150 lóeró (110 kW) teljesítménytartományban, a benzines kínálatot pedig egy 90 lóerős (66 kW) sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változat teszi teljessé, amelyekhez lehetőség van manuális vagy kettős tengelykapcsolós DSG váltót választani.
A turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezés technológiáját használják a motorkínálat benzines tagjai, így a három változatban elérhető 1.0 EcoTSI és a nagyobb 1.5 EcoTSI erőforrás is.
A 95 lóerő (70 kW) teljesítményű és 175 Nm nyomatékot kínáló 1.0 TSI egységhez egy ötsebességes manuális sebességváltó kapcsolódik. A háromhengeres erőforrások másik darabja 110 lóerőt (81 kW) és 200 Nm nyomatékot kínál, váltók tekintetében pedig egy hatsebességes manuális változat vagy egy hétfokozatú kettős tengelykapcsolós DSG között választhatunk.
A motorkínálat legnagyobb tagja a négyhengeres 1.5 EcoTSI. 150 lóerővel (110 kW) és 250 Nm nyomatékkal erőteljes, ugyanakkor hatékony teljesítményre képes.
A benzines kínálat mellett az új SEAT Arona választékában sűrített földgázzal (CNG) üzemelő változat is helyet kapott. A 90 lóerő (66 kW) teljesítményű 1.0 TGI egységhez egy hatsebességes manuális váltó csatlakozik, maximális nyomatéka pedig eléri a 160 Nm-t.
A sűrített földgázzal (CNG) üzemelő járművek széndioxid-kibocsátása közel 25 százalékkal alacsonyabb, mint a benzinmotoros megfelelőjének. Ökológiai és adózási szempontból a TGI technológia kiemelkedően alacsony egy kilométerre vetített költséget kínál, amely hasonló benzines modellhez képest akár 50 százalékkal, a dízel változatnál pedig 30 százalékkal kevesebb lehet.
A SEAT mindemellett támogatja a megújuló biometán fejlesztését és alkalmazását, amely a gépjármű használata közben keletkező szén-dioxidot semlegesíti. A jó minőségű biometánt szerves hulladék maradványból nyerik és vagy a hagyományos földgázhoz adják vagy annak teljes helyettesítésére használják. A biometán egyesíti a környezetbarát mobilitást és a körkörös gazdaságot illetve csökkenti a motortípus életciklusa során megtermelt szén-dioxid mennyiségét.