Ezekhez az autókhoz ragaszkodnak leginkább
Egy minden korábbinál nagyobb felmérés keretében közel 12 millió (!) adásvételt elemeztek ki szakértők, hogy kiderítsék, melyek azok a típusok, amelyek 320 ezer kilométeres futásteljesítmény fölött is működő- és piacképesek maradnak.
Vannak, akik évente cserélik újra autójukat, mások három-négy évnyi használat után búcsúznak a kocsitól, míg az igazán hűséges tulajdonosok úgy gondolják, felesleges újat venni, amíg tökéletesen működik a régi. Már ha működik. Az iSeeCars.com elemzői hatalmas fába vágták a fejszéjüket, hogy kiderítsék, melyek azok a típusok, amelyek megbízhatóan szolgálják gazdájukat kilométerek százezrei után is, és melyek azok, amelyektől már jóval korábban megszabadulnak tulajdonosaik.
A tanácsadó weboldal munkatársai ehhez nem kevesebb, mint 11,8 millió használtautó-tranzakciót vizsgáltak meg, és nagyságrendileg ugyanarra a következtetésre jutottak, amire más – jóval kisebb – felmérések az elmúlt években. Egyetlen járműtípus sem bírja annyira a gyűrődést, mint az alvázas terepjárók vagy haszonjárművek, és egyetlen márka sem gyárt annyi örökéletű típust, mint a Toyota.
Ahogy korábban, most is a Toyota Land Cruiser vezeti a listát. A típus 2020 során eladott példányainak 16,3 százaléka (azaz minden hatodik autó) 320 ezer kilométernél többet futott már. Ez persze kettős jelentéssel bír: egyrészt a Land Cruiser-vásárlók egyáltalán nem akarják eladni autójukat, másrészt azokat, akik használt Toyotát keresnek, egyáltalán nem riasztja el a szélsőséges futásteljesítmény, hiszen tudják, hogy így is végtelenül megbízható és hosszú életű autót kapnak a pénzükért cserébe.
A Top 10-es listán egyetlen olyan típus szerepel a Toyota Land Cruiseren kívül, amelynek körében tíz százalék fölötti arányban képviseltetik magukat a matuzsálemek. A Toyota felső kategóriás pickupjának, a Tundrának az alapjaira épülő Sequoia minden kilencedik példánya (11,2%) talál úgy új gazdára, hogy legalább 320 ezer kilométert (pontosabban annak megfelelő 200 000 mérföldet) mutat a számlálója. A fennmaradó nyolc helyen öt további alvázas típus (köztük két Toyota), valamint három önhordó karosszériás modell (köztük további két Toyota) szerepel. A teljes piaci átlag 1,0%.
A vizsgálat során csak azokat a típusokat vették figyelembe, amelyek a 2021-es modellévben még elérhetők voltak, illetve kizárták a felmérésből a kis darabszámú, továbbá nagy teherbírású modelleket. Az oldal szakértői kiemelték, hogy az ilyen magas futásteljesítményű autót használók között rendkívüli a japán gyártó fölénye, az első tízben hat Toyota modell található.
Helyezés | Modell | 320.000 km futásteljesítmény feletti autók %-a |
1. | Toyota Land Cruiser | 16,3% |
2. | Toyota Sequoia | 11,2% |
3. | Chevrolet Suburban | 5,1% |
4. | Ford Expedition | 4,9% |
5. | Toyota 4Runner | 4,1% |
6. | Toyota Avalon | 3,9% |
7. | Chevrolet Tahoe | 3,9% |
8. | Toyota Highlander Hybrid | 3,8% |
9. | Toyota Tundra | 3,7% |
10. | GMC Yukon XL | 3,6% |
Az iSeeCars.com kutatói az egyes márkák futásteljesítményét is megvizsgálták. Nem meglepő módon a Toyota nyerte az összehasonlítást: típusai között átlagosan kétszer annyi extrém futásteljesítményű példány található, mint a piaci átlag.
Helyezés | Márka | 320.000 km futásteljesítmény feletti autók %-a |
1. | Toyota | 2,0% |
2. | Honda | 1,6% |
3. | Chevrolet | 1,5% |
4. | Cadillac | 1,5% |
5. | GMC | 1,4% |
Fotók: Toyota