Ezekhez az autókhoz ragaszkodnak leginkább

Egy minden korábbinál nagyobb felmérés keretében közel 12 millió (!) adásvételt elemeztek ki szakértők, hogy kiderítsék, melyek azok a típusok, amelyek 320 ezer kilométeres futásteljesítmény fölött is működő- és piacképesek maradnak.

Vannak, akik évente cserélik újra autójukat, mások három-négy évnyi használat után búcsúznak a kocsitól, míg az igazán hűséges tulajdonosok úgy gondolják, felesleges újat venni, amíg tökéletesen működik a régi. Már ha működik. Az iSeeCars.com elemzői hatalmas fába vágták a fejszéjüket, hogy kiderítsék, melyek azok a típusok, amelyek megbízhatóan szolgálják gazdájukat kilométerek százezrei után is, és melyek azok, amelyektől már jóval korábban megszabadulnak tulajdonosaik.

A tanácsadó weboldal munkatársai ehhez nem kevesebb, mint 11,8 millió használtautó-tranzakciót vizsgáltak meg, és nagyságrendileg ugyanarra a következtetésre jutottak, amire más – jóval kisebb – felmérések az elmúlt években. Egyetlen járműtípus sem bírja annyira a gyűrődést, mint az alvázas terepjárók vagy haszonjárművek, és egyetlen márka sem gyárt annyi örökéletű típust, mint a Toyota.

Ahogy korábban, most is a Toyota Land Cruiser vezeti a listát. A típus 2020 során eladott példányainak 16,3 százaléka (azaz minden hatodik autó) 320 ezer kilométernél többet futott már. Ez persze kettős jelentéssel bír: egyrészt a Land Cruiser-vásárlók egyáltalán nem akarják eladni autójukat, másrészt azokat, akik használt Toyotát keresnek, egyáltalán nem riasztja el a szélsőséges futásteljesítmény, hiszen tudják, hogy így is végtelenül megbízható és hosszú életű autót kapnak a pénzükért cserébe.

A Top 10-es listán egyetlen olyan típus szerepel a Toyota Land Cruiseren kívül, amelynek körében tíz százalék fölötti arányban képviseltetik magukat a matuzsálemek. A Toyota felső kategóriás pickupjának, a Tundrának az alapjaira épülő Sequoia minden kilencedik példánya (11,2%) talál úgy új gazdára, hogy legalább 320 ezer kilométert (pontosabban annak megfelelő 200 000 mérföldet) mutat a számlálója. A fennmaradó nyolc helyen öt további alvázas típus (köztük két Toyota), valamint három önhordó karosszériás modell (köztük további két Toyota) szerepel. A teljes piaci átlag 1,0%.

A vizsgálat során csak azokat a típusokat vették figyelembe, amelyek a 2021-es modellévben még elérhetők voltak, illetve kizárták a felmérésből a kis darabszámú, továbbá nagy teherbírású modelleket. Az oldal szakértői kiemelték, hogy az ilyen magas futásteljesítményű autót használók között rendkívüli a japán gyártó fölénye, az első tízben hat Toyota modell található.

HelyezésModell320.000 km futásteljesítmény feletti autók %-a
1.Toyota Land Cruiser16,3%
2.Toyota Sequoia11,2%
3.Chevrolet Suburban5,1%
4.Ford Expedition4,9%
5.Toyota 4Runner4,1%
6.Toyota Avalon3,9%
7.Chevrolet Tahoe3,9%
8.Toyota Highlander Hybrid3,8%
9.Toyota Tundra3,7%
10.GMC Yukon XL3,6%

Az iSeeCars.com kutatói az egyes márkák futásteljesítményét is megvizsgálták. Nem meglepő módon a Toyota nyerte az összehasonlítást: típusai között átlagosan kétszer annyi extrém futásteljesítményű példány találhatómint a piaci átlag.

HelyezésMárka320.000 km futásteljesítmény feletti autók %-a
1.Toyota2,0%
2.Honda1,6%
3.Chevrolet1,5%
4.Cadillac1,5%
5.GMC1,4%

Fotók: Toyota