A Hyundai Motor az N-edik hatványra emeli a szabadidőjárművek teljesítményét
A vadonatúj KONA N bevezetése
- A vadonatúj KONA N a nagy teljesítményű N márka legújabb típusa, egyben első sportos szabadidőjárműve, amely a versenypálya-alkalmasságot a crossoverek sokoldalú praktikumával társítja
- A Hyundai Motor 2022 végére 18 tagúra bővíti N és N Line modelljeinek kínálatát
- A Hyundai Motor az N márka sikerét kiaknázva megfontolja nagyteljesítményű elektromos – akkumulátoros vagy hidrogén üzemanyagcellás – típusok fejlesztését.
- A Hyundai N meghirdette új márkaszlogenjét: ‘Never just drive’.
A Hyundai Motor Company a Hyundai N nap, a Hyundai N sportmárkájának szentelt, digitális rendezvény alkalmával leleplezte a vadonatúj KONA N szabadidőjárművet, valamint meghirdette a vállalat nagy teljesítményű filozófiáját, illetve fenntartható vezetési élményre irányuló törekvéseit.
A KONA N a Hyundai egyre népesebb N sportmodell-családjának legújabb tagja, egyben az első szabadidőjármű az N márka palettáján. A modell a sokoldalú praktikumot magával ragadó gyorsítóképességgel, dinamizmussal és versenypálya-alkalmassággal társítja.
A digitális program keretében a vállalat az N sportmárka nagy teljesítményű filozófiáját is ismertette, közzétette a márka új szlogenjét, valamint utalt a fejlesztés alatt álló, hamarosan piacra lépő N modellekre. A Hyundai emellett kihangsúlyozta a fenntartható e-teljesítmény iránti elkötelezettségét, rávilágítva a vállalat jövőbeli motorsport tevékenységeinek irányára, valamint arra, hogy ezek milyen módon szolgálhatnak leendő N modellek alapjául.
„Nagy izgalommal osztjuk meg Önökkel az N márka szemléletét, szellemiségét és jövőképét. Célunk, hogy vezető szereplővé váljunk a nagyteljesítményű típusok szegmenseiben, legyen szó hagyományos belsőégésű motorokról vagy bizonyítottan élvonalbeli akkumulátoros elektromos, illetve hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc-technológiákról.” – mondta Thomas Schemera a Hyundai Motor Group alelnöke és termékfejlesztési igazgatója. „Folyamatosan gyarapodó, egyre kiegyensúlyozottabb N modellkínálatunk vadonatúj lehetőségeket tesz elérhetővé ügyfeleink számára, hajtáslánc-technológiától és karosszériatípustól függetlenül gondoskodva a maximális vezetési élményről.”
Kiemelkedő, dinamikus teljesítmény
A motorsport ihletésű technológiákat alkalmazó N márka versenypálya-használatra felkészített, igazi ‘kanyarvadász’ vezethetőséget kínáló, mindennapi sportautói révén kívánja biztosítani a vezetési élményt. Ez a Hyundai N napon leleplezett, vadonatúj KONA N szabadidőjárműre is érvényes.
„A KONA N a sportos ferdehátú modellek teljesítményszintjét kínáló, hangsúlyozottan sportos szabadidőjármű. Rácáfol arra a tévhitre, hogy a szabadidőjárművek nem nyújthatnak vezetési élményt. N modellként túllép a hagyományos crossoverek korlátain.” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési részlegének elnök-igazgatója. „A KONA N versenypályán csak úgy falja a kanyarokat, de a mindennapi vezetést is élvezetessé varázsolja.”
A KONA N hajtásáról egy 2,0 literes GDI turbómotor és az ahhoz illesztett, nyolcfokozatú nedves duplakuplungos sebességváltó (N DCT) gondoskodik. Az N DCT a Hyundai házon belül kifejlesztett nyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos 8DCT sebességváltójának továbbfejlesztett változata. Hogy az N sportmodellekben helyt álljon, a 8DCT sebességváltót robusztusabbra tervezték, így elviseli a nagyteljesítményű hajtásláncok által támasztott, jelentős igénybevételt. A 2,0 literes T-GDI benzinmotorral társítva egyedi áttételekkel nyújt optimális teljesítményt. A sebességváltó vezérlőegységét az N modellekre kalibrálták, így a gyorsabb kapcsolások mellett egy sor exkluzív menetfunkciót kínál: az N Power Shift (NPS), az N Grin Shift (NGS) és az N Track Sense Shift (NTS) váltóprogramok egytől egyig maximális vezetési élményt szavatolnak.
A motor maximális teljesítménye 280 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 392 Nm. Az N Grin Shift funkció 290 lóerőre növeli a teljesítményt, a csúcsra emelve a vezetés élményét. A motor egyenletes teljesítménykifejtése robbanékony gázreakciót és még intenzívebb gyorsítóképességet eredményez, ami közúton és versenypályán egyaránt még intenzívebb vezetési élményt ígér, így a vezető még inkább kiaknázhatja a motorban rejlő lehetőségeket. A KONA N végsebessége 240 km/óra, álló helyzetből 5,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára (a rajtautomatika aktiválása esetén.)1
A Hyundai Motor az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró N Corner Carving differenciálművel is felszerelte a KONA N modellt. Ez a megoldás az első kerekekre jutó forgatónyomaték elosztása révén maximális vezetési élményt nyújt ívmenetben. A KONA N 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat, valamint nagy teljesítményű fékeket és abroncsokat kapott.
Már a KONA N alapkivitele is szériafelszerelésként tartalmazza a rajtautomatikát, a változó kipufogószelep-vezérlést és mindenekelőtt az N Grin Control rendszert, így minden felszereltségi szinten ugyanaz a vezetési élmény vár a vezetőre. Az N Grin Control rendszer ötféle, markánsan eltérő üzemmódot (normál, öko, sport, N és N egyedi) kínál, lehetővé téve a modell testre szabását. A vadonatúj KONA N karakterét módosító üzemmódokban változnak a motor, a menetstabilizáló elektronika (ESC), a kipufogó hangzás és a kormánymű beállításai, igazodva az aktuális menetkörülményekhez.2
A több ponton hegesztett karosszéria, a továbbfejlesztett rugóstag gyűrűk és a megerősített váz javítja a szerkezeti merevséget, és ezáltal a manőverezés során mérsékli a karosszéria oldaldőlési hajlamát.
1 A jármű jelenleg nem rendelkezik európai típusbizonyítvánnyal.
2 A rendelkezésre álló felszereltségi szintek száma piaconként eltérő lehet.
Az N DCT mindenre kiterjedő tesztprogramon esett át >>>