Az N márka új szlogenje és stratégiája

Az N küldetése, hogy a teljesítmény határait kitolva megmutassa vezetőjének, milyen élvezetes is lehet az autóvezetés. A Hyundai Motor ezt szem előtt tartva az N napon ismertette az N márka új szlogenjét: ’Never just drive’. Ez a szlogen tökéletesen megragadja az N szemléletét és gondolkodásmódját: „Ne érd be annyival, hogy vezetsz: élvezd ki minden pillanatát!”

Az N márka 2013-as bevezetése óta lelkes követőkre tett szert, köszönhetően a márka égisze alatt kínált, hétköznapi sportautóknak, valamint a ralisportban és ügyfélversenyzésben elért, gyors sikereinek. A motorsport részlegével karöltve az N márka számos versenyen aratott győzelmet, az FIA rali világbajnokságtól kezdve a TCR International szérián és a Pirelli World Challenge-en át a Nürburgringi 24 órás futamig.

Minden egyes nagy teljesítményű N modell — az i30 N, az i30 Fastback N, a VELOSTER N, az i20 N és a KONA N is — az autóvezetés iránt szenvedéllyel rajongó szakemberek kezei között, a Hyundai Motor Namyang kutatási és fejlesztési központjában jön létre. A fejlesztés során a németországi Nürburgringre is ellátogatnak, hogy a világ egyik legtechnikásabb versenypályáján kíméletlen teszteken és méréseken essenek át. Ennek a fáradságot nem ismerő folyamatnak az eredményeként születik meg a tökélyre csiszolt N technológia. Az N márka Namyangról és a Nürburgringről kapta a nevét.

„A sportautók világában eltöltött, csaknem négy, sikeres évnek köszönhetően a Hyundai szerves részét képező, proaktív N márka sikeresen alkalmazkodik a nagy teljesítményű szegmensre váró kihívásokra.” – nyilatkozta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Group N márkamenedzsmentért és motorsport részlegért felelős alelnöke. „A vezetésnek nem kell unalmasnak lennie, és ha az N márkán múlik, soha nem is lesz az. Ezt tükrözi az új márkaszlogen: a ‘’Never just drive’ is, és ez a szemlélet vezérli a Hyundai N jövőbeli villamosítását is.”

A Hyundai Motor 2022 végére 18 tagúra bővíti N és N Line modelljeinek kínálatát. Az új N és N Line típusok sorában minden jelentős járműkategória képviselteti magát, így a márka a legváltozatosabb felhasználói elvárásoknak is képes lesz megfelelni.4

Az N márka jövőképe a ‘fenntartható vezetési élmény’

A Hyundai Motor az N márka sikerét kiaknázva megfontolja nagyteljesítményű elektromos – akkumulátoros vagy hidrogén üzemanyagcellás – típusok fejlesztését.

A vállalat már bizonyította, hogy felkészült az elektromos motorsport korszakára: 2019-ben a VELOSTER N ETCR versenyautóval részt vett az elektromos túraautó-bajnokságban, majd 2020-ban a Pekingi Autószalonon bemutatta az RM20e tanulmányautót. Az RM platform a jövőben is különböző részben vagy teljesen elektromos – akár hidrogén üzemanyagcellás – hajtásláncok mozgó laboratóriumaként szolgál majd. A Hyundai 2015-ben a hidrogén üzemű N 2025 Vision Gran Turismo üzemanyagcellás tanulmányautóval elképzelte az elektromos motorsport még inkább környezetbarát jövőjét.

A fenntarthatóbb vezetési élmény megvalósításához szükséges technológiák már most is rendelkezésre állnak. A Hyundai Motor kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett padlólemeze, a vadonatúj IONIQ 5 kapcsán a közelmúltban bemutatott E-GMP platform rendkívüli rugalmasságának köszönhetően szinte korlátlan lehetőségeket rejt magában. A Hyundai Motor saját fejlesztésű hidrogén üzemű hajtáslánca pedig az üzemanyagcellás rendszereket fejlesztő, új HTWO márka alapját is képezi.

Műszaki adatok

Méretek (mm)Teljes hosszúság4215
Teljes szélesség1800
Teljes magasság (tetőcsomagtartóval)1565 (1565)
Tengelytáv2600
Motor2,0 literes T-GDI, lapos teljesítménygörbével
ErőátvitelNyolcfokozatú, olajfürdős duplakuplungos sebességváltó (N DCT)
Menetkész tömeg (kg)1510
Teljesítmény (LE) / Forgatónyomaték (Nm)280 / 392
Legnagyobb sebesség (km/óra)240

4 A modell elérhetősége piaconként eltérő lehet.

Az N DCT mindenre kiterjedő tesztprogramon esett át >>>