Németországban jogosítvány nélkül vezetik a vadonatúj Toyota Mirait…

… avagy megnyílt a világ első olyan autós iskolája, ahol akár a második generációs hidrogén üzemanyagcellás szedánnal is gyakorolhatnak az első jogosítványuk megszerzésére törekvő, környezettudatos diákok.

„Ha nagyvárosainkban szeretnénk javítani az életminőséget, óvni a légkört, és biztosítani a közlekedés folytonosságát, új mobilitási koncepciókra lesz szükség. Itt jön be a képbe a hidrogén, amely a Saar-vidék számára a jövő mobilitásának a kulcsát jelentheti” – mondta Anke Rehlinger tartományi gazdasági miniszter annak az autós iskolának a megnyitó ünnepségén, ahol kizárólag csekély vagy zéró károsanyag-kibocsátású járművekkel tanulhatnak vezetni az ügyfelek.

„Az autós iskolák kulcsszerepet játszhatnak ebben a folyamatban. A kezdők magabiztosan fordulnak az alternatív hajtású járművek felé, és a kezdetektől tudatosan beépítik vezetési stílusukba a környezet védelmét. Ezért külön örülök annak, hogy a VooVoo Drive autós iskolának volt mersze megtenni ezt a hatalmas lépést.”

A hatalmas lépés pedig nem volt más, mint hogy a saarbrückeni iskola Németországban – de alighanem az egész világon is – elsőként hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai szedánokkal bővítette járműparkját. Az iskola eddig CNG üzemű és akkumulátoros elektromos autókon (valamint teljesen emissziómentes üzemű 3D autós szimulátorban) oktatta diákjait, mostantól azonban egy második generációs Toyota Mirai is ott szerepel a választható autók között.

A felső kategóriás TNGA-L padlólemezre épülő, hátsókerék-hajtású Toyota Mirai 100 kilométeren 0,89-0,79 kilogramm hidrogént fogyaszt: a nagy nyomású tartályokban tárolt gáz a légköri oxigénnel kölcsönhatásba lépve elektromos áramot és vizet állít elő. Mivel a Mirai három tartályának összesített kapacitása 5,6 kilogramm, az autó akár 650 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel – amely egyébként néhány percet vesz csupán igénybe.

A Mirai egyetlen erőforrása egy 182 lóerős villanymotor, amely a hátsó kerekeket hajtja; az autó ennek megfelelően teljesen emissziómentesen és csaknem nesztelenül működik.

Ez az egyik első alkalom, hogy a második generációs Toyota Mirait szolgáltatók állítják üzembe. Az elődmodell hosszú pályafutása során több európai országban jutott fontos szerephez: taxi és fuvarmegosztó szolgáltatások, tűzoltók és rendőrökpolitikusok és egyházfők választották a teljesen emissziómentes FCEV technológiát.

Németországban jelenleg 92 ponton tankolhatunk hidrogént; legutóbb (idén áprilisban) éppen Saarbrücken városában adtak át egy töltőállomást.

Fotók: Toyota