Számos piacon már elérhető az Audi e-tron GT
Olyan Audi, mint semmi más: május 3-tól az e-tron GT már Európa-szerte kapható a márkakereskedésekben. A tisztán elektromos hajtásrendszerű Gran Turismo két modellváltozatban jelenik meg a kínálatban, mindkét esetben összkerékhajtással. Az Audi e-tron GT quattro (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 19,6 – 18,8 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 0) kivitel hazai alapára 38 449 250 forint, míg az RS e-tron GT (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 20,2 – 19,3 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 0) 53 249 830 forinttól vásárolható meg.
Audi e-tron GT quattro** és RS e-tron GT** modelljei piaci bevezetésével a négykarikás márka az elektromos mobilitás érzelmekben gazdag, rendkívül izgalmas jövője felé nyit utat. A négyajtós kupé újraértelmezi a Gran Turismo hagyományos koncepcióját, miközben formavilága kifejező, technikája pedig forradalmi. Két nagyteljesítményű elektromos motorja – az egyik az első, a másik a hátsó tengelyen – gondoskodik kiemelkedő elektromos összkerékhajtásáról, s az Audi e-tron GT quattro számára együttesen 350 kW (476 LE) teljesítménnyel és 630 newtonméter forgatónyomatékkal szolgálnak, míg az RS e-tron GT esetében ezen értékek 440 kilowattra (598 LE) és 830 newtonméterre adódnak. A 84 kWh nettó kapacitású lítiumion-akkumulátor akár 488 kilométer hatótávot is lehetővé tesz számukra, míg 800 voltos technikájuk az akkumulátor rendkívül gyors töltésére nyújt lehetőséget. Mindezek eredményeképpen az Audi e-tron GT quattro** és az RS e-tron GT** a mindennapos használatra és a hosszú utazásokra egyaránt kínált kivételes alkalmasságával tűnik ki.
Az RS e-tron GT** az Audi új elektromos zászlóshajója, amely álló helyzetből mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 250 kilométer/óra. Futóműve és hajtásrendszere olyan megoldásokat is kínál, mint például a háromkamrás adaptív légrugózás és a hátsó tengely elektronikus differenciálzár-hatású funkciója. A féktárcsák volfrám-karbid bevonata tovább növeli a fékrendszer teljesítményét, míg a sportos e-tron hang illő akusztikai háttérrel szolgál e műszaki remekműhöz. Mindezen funkciók az Audi e-tron GT quattro** számára is rendelkezésre állnak. Mindkét modellhez számos extrafelszerelés is választható, köztük a 21 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, az összkerékkormányzással, az Audi-lézervilágítással kiegészített Matrix-LED fényszórókkal és a nagy arányban újrahasznosított anyagokat tartalmazó üléskárpitokkal.
Május 3-án érkezik a piacra az e-tron GT
Az ügyfelek február közepe óta adhattak le előrendelést a tisztán elektromos Gran Turismo modellekre, az Audi így már számos megrendelést begyűjtött. Az autók kiszállítása május 3-án veszi kezdetét az Európai Unió 27 országának piacain, valamint az Egyesült Királyságban.
Az Audi a piaci bevezetéssel egyidejűleg, májusban mutatja be globális márkakampánya következő szakaszát „A jövő hozzáállás kérdése” szlogennel, azt az utat állítva a középpontba, amelyet a négykarikás márka tör magának a hosszú távon fenntartható prémiummobilitás jövője felé. A kampányban Tom Hardy színész és producer is feltűnik, s az Audi márka, illetve az Audi RS e-tron GT** fenntarthatósága, dizájnja és teljesítménye iránti szenvedélyéről vall. A „Szenvedélyből fejlődés” című, kísérő TV-reklám olyan innovatív technikával készült, amely valós időben teszi lehetővé a virtuális környezetek megjelenítését. Az érdeklődők további kampányelemeket is találhatnak online.
Az Audi e-tron a világ legkeresettebb prémium elektromos autója
Az e-tron GT piaci bevezetésével az AUDI AG folytatja átalakulását a hosszú távon fenntartható prémiummobilitás szolgáltatójává. 2020 folyamán a négykarikás márka az elektromos autók messze a legnagyobb gyártójának számított Németország három prémiummárkája közül. A rendkívül sikeres Audi e-tron és e-tron Sportback modellek eladásai tavaly 79,5 százalékos éves növekedést értek el, s 47 324 példányt szállítottak ki belőlük az ügyfeleknek. Világszerte az Audi e-tron a legnagyobb darabszámban értékesített, német prémiumgyártó által kínált elektromos autó, míg Norvégiában a legkelendőbb modellnek bizonyult 2020-ban.
Az Audi palettáján sorakozó modellek jelenleg több mint 80 százaléka érhető el tisztán vagy legalább részben elektromos hajtásrendszerrel, beleértve a hálózatról tölthető hibrid (PHEV) és mild-hibrid változatokat (MHEV). Az autógyártó elektromos offenzívája azonban tovább gyorsul, s az Audi idén háromról hétre növeli kínálatában a tisztán elektromos modellek (BEV) számát. Előretekintve, 2025-re már több mint 20 tisztán elektromos modell és tovább bővített PHEV-választék szerepel a vállalat terveiben.
* Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a jármű választott keréktárcsái és gumiabroncsai, illetve felszereltsége függvényeként alakulnak
** Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.
Az említett modellek üzemanyag-fogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása
Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a jármű választott keréktárcsái és gumiabroncsai, illetve felszereltsége függvényeként alakulnak.
Audi e-tron GT quattro
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 21,6-19,9 (WLTP); 19,6-18,8 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0 (0)
Audi RS e-tron GT
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 22,5-20,6 (WLTP); 20,2-19,3 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0 (0)