Ford Ion Park
A Ford külön csapattal és egy új, globális akkumulátor-központtal gyorsítja az akkumulátorok kutatását és fejlesztését
A Ford bejelentette, hogy megnyitja a Ford Ion Park nevű globális akkumulátor-központot az akkumulátorok és akkumulátorcellás technológiák kutatás-fejlesztése, illetve jövőbeni gyártás előkészítésének felgyorsítása érdekében.
„Napjainkban mind több vásárló tapasztalja meg is igényli a nulla károsanyag-kibocsátású elektromos autózás előnyeit, így világszerte egyre nagyobb léptékben gyártunk tisztán elektromos hajtású járműveket,” mondta el Hau Thai-Tang, a Ford termékplatformokért felelős igazgatója. „Ha még komolyabb befektetésekkel támogatjuk az akkumulátor-technológia kutatását és fejlesztését, akkor egyre több, egyre jobb és egyre olcsóbb elektromos járművet kínálhatunk majd vásárlóinknak.”
Közel két évtizedes, akkumulátorokkal kapcsolatos tapasztalataira építve a Ford most egy 150 szakemberből álló, minden rész-szakterületen jártas csapatot állít fel, összevonva kutatási, tervezési, beszerzési, minőségbiztosítási és finanszírozási tevékenységeit, hogy felgyorsítsa az akkumulátorok fejlesztését és gyártását.
A Ford Ion Park csapatának másik feladata, hogy még jobb integrációs és innovációs lehetőségeket tárjanak fel az egész értékláncban, a bányáktól kezdve egészen az újrahasznosításig. Ebben a Ford összes csapata közreműködik majd, köztük az új Akkumulátor Tesztlaboratórium munkatársai, a Ford ügyfélszolgálati szakemberei, valamint a vállalat legfontosabb beszállítói és partnerei is.
„Új eszközöket és megoldásokat dolgozunk ki a holnap nulla széndioxid-kibocsátású, ugyanakkor megfizethető technológiáihoz,” nyilatkozta Thai-Tang. „Modernizáljuk a Ford akkumulátor-fejlesztési és -gyártási kapacitásait, hogy házon belül jobban ellenőrizhessük a költségeket és a gyártási változókat, valamint hogy világszerte gyorsan és jó minőségben felfuttassuk a gyártást.”
A Ford Ion Park csapata már összeállt. Emellett idén elkészül az a 185 millió dolláros labor is, ami majd a jármű-akkumulátorcellák fejlesztésével, tesztelésével és összeállításával foglalkozik Michiganben.
Ebben a világszínvonalú, 20.000 négyzetméteres laboratóriumban működnek majd az elektródák, cellák és kötegek tervezésére és gyártására szolgáló berendezések próbaváltozatai, illetve itt tesztelik azokat az új, élvonalbeli gyártástechnológiákat, amelyek lehetővé teszik, hogy a Ford gyorsan felfuttassa az áttörést hozó, új anyagokból készülő akkumulátorcellák termelését.
A Ford Ion Park igazgatója Anand Sankaran lesz, aki már 30 éve a Fordnál dolgozik, így több évtizednyi értékes tudással bír az akkumulátorokról és elektromos hajtásról. Sankaran eddig a vállalat elektromos rendszertervezési részlegének igazgatója volt, amit az 1999-es Henry Ford Technológiai Verseny nyerteseként érdemelt ki a Ford Kutatási Laboratóriumban végzett elektromos termékfejlesztési munkájával. Kutatási eredményei és műszaki innovációi olyan kulcsfontosságú, sorozatgyártású modellekben jelentek meg, mint a díjnyertes, eredeti Escape Hybrid, a 2021-es Mustang Mach-E és a 2022-es F-150 Hybrid.
Mindemellett Sankaran 32 amerikai szabadalom tulajdonosa is az autóipari meghajtási elektronika és hibrid járműtechnológiák területén, illetve tagja a Villamos és Elektronikai Mérnökök Intézetének is.
„A Ford modern elektromos autóinak korszaka 2004-ben kezdődött az Escape Hybrid modellel. Ennek a korszaknak mindmáig az törekvés a hajtóereje, hogy kompromisszumoktól mentes járműveket készítsünk egy jobb világ érdekében,” mondta Sankaran.
A Ford Ion Park csapata gondoskodik arról, hogy a márka minden vásárlója megtalálja a számára optimális akkumulátort – legyen szó akár a nap mint nap munkába járókról, a teljesítmény megszállottjairól vagy a haszongépjármű-flották üzemeltetőiről.
A pickup-tuladonosok, az off-roaderek és a flottakezelők által elvárt teljesítmény biztosítása érdekében a csapat kiemelt figyelmet szentel a vásárlóktól érkező észrevételekre és visszajelzésekre. Ez azt jelenti, hogy minden felhasználási területre a megfelelő akkumulátorokat és technológiákat fejlesztik ki, megfelelő vontatási- és terepképességet kínálva a teherautókhoz, vagy a gyakori elindulást-megállást jól bíró szerkezeteket készítve a nagyvárosi áruszállításhoz.