A Ford és a VW további közös modelleket fejlesztenek
2023-BAN ÉRKEZIK A MUSTANG MACH-E MEB-PLATFORMRA KÉSZÜLŐ KISTESTVÉRE.
A Ford és a Volkswagen 2020-ban jelentette be a széleskörű partneri megállapodást, amelynek értelmében mindkét autógyártó profitál a másik mérnöki szakértelméből. A VW egy közepes méretű, a Ford Ranger alapjaira épülő pickupot kapna, míg a Ford elektromos járműveket építene a VW MEB-platformjára. Emellett a két vállalat jelentős összegeket fektet az önvezető technológia fejlesztésébe is. A Ford már megkezdte az első MEB-alapú elektromos járművének tesztelését, amely a Mustang Mach-E alatt helyezkedik majd el a palettán.
A hírek szerint a „mini Mach-E” legkorábban csak 2023-ban kerül piacra, ám a Ford máris elkezdte a következő modelljének fejlesztését a Volkswagennel karöltve.
A lépés, hogy a németekkel együttműködve fejlesszenek elektromos autókat meglehetősen furcsának tűnhet a Ford részéről, hiszen az amerikai cég jelenleg is dolgozik saját villanyhajtású modelljein.
„A Fordnak van saját akkumulátoros elektromos autó programja, amelyben olyan modellek találhatóak, mint a Mustang Mach-E és az új F-150 Lightning. A technológiának ezen a területén nem fogjuk kiengedni a gyeplőt a kezeink közül” – nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford of Europe elnöke.
A szakember elárulta, Európában a középkategóriás járművek szegmense rendkívül fontos, és mivel a Volkswagen ezen a területen jobban áll, mint a Ford, ezért logikus lépés a MEB-platformot használni. Azt is tudni lehet, hogy a közösen fejlesztett modellek között érkezik majd egy egytonnás kishaszongépjármű (a következő generációs Transit és Transporter), valamint egy pickup (a Ranger és az Amarok utódja) is.
Forrás:
CarBuzz & mahzrt.hu