Maximálisan kielégítenek minden igényt
Hosszú évek óta kizárólag MAN tehergépjárműveket használ a Horse Trans Cargo Kft. sport-, illetve hobbilovak nemzetközi szállításához, ami minden téren igen nagy elvárásokat támaszt a fuvareszközökkel szemben. A cég nemrég beszerezte az első két új generációs MAN TGX teherautóját, amelyek közül az egyikbe egy luxusszínvonalú lakórész is került. A kezdeti tapasztalatok alapján ezek mindent még magasabb színvonalon nyújtanak, mint elődeik, beleértve az üzemanyag-takarékos működést is.
- A nemzetközi lószállítás sajátos követelményei
- Különleges feladathoz különleges flotta
- Az új generációs TGX lenyűgöző tulajdonságai
Igen nagy kihívást jelent a rendkívül értékes, nem ritkán több millió eurót érő sport-, illetve hobbilovak nemzetközi szállítása. Ugyanis a raktérben az állatok biztonságos, kényelmes és tiszta környezete éppúgy alapvető elvárás, mint a fuvarfeladatok pontos, gyors, megbízható és szakszerű teljesítése. Ráadásul a tulajdonosok sokszor a szállítójárművek megjelenése, illetve presztízse terén ugyanolyan magas színvonalat várnak el, mint amilyet négylábú kedvenceik képviselnek. Ezért Lengyel Róbert, a Horse Trans Cargo Kft. tulajdonosa hagyományosan az MAN márkát választja a fülke-alvázak beszerzéséhez, amelyekre a holland Roelofsen cég csúcsminőségű, rendkívül tartós felépítménye kerül.
Ütőképes flotta
A sport-, illetve hobbilovak nemzetközi szállítása terén Európa egyik meghatározó fuvarozó cége, a vámospércsi Horse Trans Cargo Kft. közel húsz évvel ezelőtt egy használt MAN lószállító tehergépjárművel kezdte meg a tevékenységét. „A jó tapasztalatok hatására később is MAN járműveket szereztem be, amelyek kedvező üzemanyag-fogyasztásával, vezetési
kényelmével, könnyű kezelhetőségével, megbízhatóságával, összességében kis szervizigényével, valamint a tiszaújvárosi és a győri márkaszerviz kiváló kiszolgálásával egyaránt elégedett vagyok” – kezdte Lengyel Róbert.
A flottában jelenleg egy 3,5 tonnás kishaszonjármű mellett nyolc MAN TGX dolgozik, két 2016-os TGX 18.360, egy 2017-es és egy 2018-as TGX 18.360, két 2019-es TGX 26.430 és a két új, 2021-es TGX 26.430, illetve 26.510 modell.
Mi szem-szájnak ingere
Az új generációs TGX járművek közül a 26.430 alvázat ugyanolyan Roelofsen lószállító felépítménnyel látták el, mint a cég korábbi teherautóit. A 26.510 modellt viszont a cégtulajdonos használja a családjával, ezért ez a világszerte elismert, lébényi Inter Horse Truck Kft. munkája nyomán egy luxusszínvonalú, a vezetőfülkével egybenyitott lakóteret kapott. Természtesen leghátul szintén prémiumminőségű raktér várja a lovakat. Az igényes kivitelezésű szalon kétoldalt kiszélesíthető, így akár egy kisebb társaságnak is kényelmes teret nyújt, teljesen felszerelt konyhával, állítható színű rejtett hangulatvilágítással és nagy ablakokkal. E mögött egy zuhanyzós fürdőszoba, valamint egy kiemelhető tetejű hálófülke található. Ezenkívül a vezetőfülkében az üléstámlák ledöntése után távirányítással leereszthető egy franciaágy, így összesen öt fekhelyet kínál a belsőtér. Abban pedig mindkét új TGX megegyezik, hogy az összes elérhető kényelmi és biztonsági extrafelszerelést felvonultatja. Megtaláljuk arzenáljukban a radaros oldalsó holttérfigyelőket, az aktív sávtartót, a torlódásban araszolást segítő rendszert, az integrált álló helyzeti légkondicionálót, a 12,3 colos, digitális műszerpanelt és multimédiás kijelzőt, valamint a teljesen LED-es külső világítást is. Továbbá a hatékonyság fokozását dinamikus vitorlázás és nemcsak a domborzathoz, hanem az infrastruktúrához is előrelátón igazodó sebességszabályzás szolgálja.
Kiváló kezdeti tapasztalatok
„A lószállító modell már 16 ezer kilométert futott, míg a lakórészes jármű 1500-at. Ez alapján úgy látjuk, hogy az új generációs TGX üzemanyag-fogyasztása 10-15 százalékkal jobb az elődjéhez képest. Továbbá a kormányzástól a kezelőelemekig minden sokkal korszerűbb, illetve az előnyére változott a fülkében, így ezek kevésbé vonják el a figyelmet a vezetéstől. Lenyűgöző az új modellek fordulékonysága és az elektrohidraulikus rásegítésű kormány könnyű kezelhetősége. A belsőtér pedig még kényelmesebb és csendesebb, nagyobb mozgásteret kínál, tágasabbak a tárolóhelyei, valamint komfortosabbak a fekhelyei. Az álló helyzeti légkondicionáló valóban több mint tíz órán át is működhet a motor járatása nélkül, miközben egyenletesen tartja a hőmérsékletet. Így a gépkocsivezető munkatársaim és saját magam is maximálisan elégedettek vagyunk az új generációs TGX járműveinkkel. Ezért még az idén a két legidősebb modellünket is ilyen új TGX 26.430 modellekre cseréljük, továbbá már megrendeltünk egy 3,5 tonnás TGE padlólemezes fülke-alvázat” – összegezte Lengyel Róbert.