Namyangban született, a Nürburgringen csiszolták – Ez az i20 N
Az ‘N’ egyrészt a Hyundai Motor globális kutatás-fejlesztési központjára utal, amely a dél-koreai Namyang kerületben működik, és ahol az N alapötlete megszületett; másrészt a Nürburgringre, ahol a Hyundai európai tesztközpontja is működik, és ahol az N modelleket finomhangolták és tesztelték. Namyang és a Nürburgring szoros együttműködéséből született meg a kiemelkedő vezetési élményt célzó N márka. A sikánt is jelképező ‘N’ logó ezt testesíti meg – olyan dinamikus járműre utal, amely élvezetesen vezethető -, és a kanyargós utakon ránk váró, tökéletes vezetési élmény ígéretét nyújtja.
Nürburgring tesztközpont
A kezdetektől a Nürburgring-Nordschleife ad otthont az N márka sportos technológiáit finomító tevékenységeknek. Az ikonikus Nürburgringet a világ egyik legtechnikásabb versenypályájaként tartják számon. A 73 kanyarral tűzdelt, 20,8 kilométeres Nordschleife motorsport-létesítményként is működik, és ilyen minőségében otthont ad a Hyundai Motor saját tesztközpontjának, amelyet a Hyundai Motor Europe műszaki központ üzemeltet. A Hyundai Motor itt végzi nagysebességű tartóssági vizsgálatait. A teszteken részt vevő járművek legalább 480 kört tesznek meg a Nürburgringen, száraz és nedves aszfalton egyaránt. Ezzel mindössze 5-6 hét leforgása alatt szimulálható akár 180 000 kilométernyi, kíméletlen igénybevétel – azaz egy átlagos autó teljes élettartama. A folyamatosan váltakozó intenzív gyorsítás, kemény lassítás és extrém kanyarvétel teljesítőképességük határára juttatja az autókat, míg a különböző útfelületek és a változó kerékdőlés a legkedvezőtlenebb körülmények között is maximális teljesítményt biztosítanak.
Namyang K+F központ: az N szülőföldje
A dél-koreai Hwaseongban 1995-ben létrehozott, jelenleg 14 ezer kutatót és fejlesztőt foglalkoztató Namyang K+F központ a Hyundai Motor globális kutatás-fejlesztési hálózatának szíve, egyben az N márka forrása. A 3,3 millió négyzetméteren elterülő létesítmény számos tervező és fejlesztő központot, hajtáslánc részleget, verseny- és tesztpályát, szélcsatornát, valamint környezeti K+F egységet tartalmaz. Namyangban 34 út található, köztük az ‘Area C’ : egy 4,5 kilométeres, nagysebességű versenypálya. Ez a létesítmény a Hyundai N szellemi szülőföldje, ott indult útjára, és itt bővült ki az N modellcsalád. A létesítmény úthálózatának kombinált hosszúsága eléri a 70 kilométert. Az i20 N kiváló úttartásában kulcsfontosságú szerepet játszottak a Hyundai Namyang-i technológiai kutató központjában, valamint annak szélcsatornájában végzett aerodinamikai vizsgálatok.
A Hyundai új technológiák tesztelésére használja a motorsportot. Ez a filozófia a tudásátadás révén közvetlen hatással bír a vállalat leendő sorozatgyártású N sportmodelljeire. A vadonatúj i20 N létrejöttét közvetlenül ihlette az i20 WRC versenyautó. A vadonatúj i20 N tömege megegyezik a rali világbajnokságban előírt minimális menetkész tömeggel, míg a ralisport által ihletett tetőspoiler kedvezőbb aerodinamikai adottságokkal ruházza fel a modellt.
A Hyundai Motorsport Customer Racing (ügyfélverseny-programja) a közelmúltban mutatta be a privát csapatok és magánversenyzők számára kifejlesztett, vadonatúj i20 N Rally2 versenyautót. Ez újfent kiváló példája annak, ahogy Hyundai Motorsport és a Hyundai N közötti együttműködés kölcsönösen erősíti mindkét fél portfolióját: az i20 N Rally2 versenyautó a vadonatúj i20 N kiváló adottságokkal rendelkező futóművére épül, fényesen szemléltetve a Hyundai N és a motorsport közötti, kölcsönös kapcsolatot. Az i20 N Rally2 dinamikus megjelenése szintén az i20 N modelltől ered – amely pedig a Hyundai új ‘érzéki sportosság’ filozófiájának szellemében született meg -, és számos stíluselemét a motorsport világa ihlette.
Központban az élvezetes vezethetőség
Akárcsak az i30 N, a vadonatúj i20 N is az N márka három fő pillére köré épült: igazi kanyarvadász, mindennapi sportautó, és versenypálya-alkalmasság.
Tökéletes kanyarbetyár
Az i20 N rajong a kanyarokért. Az N logó egy sikánt formáz, minden versenypálya legizgalmasabb pontját, ahol az i20 N maximális tapadással és precizitással, tökéletesen érezhetően halad át. A nagyteljesítményű, 1,6 literes turbómotor akár 204 lóerő teljesítményt és 275 Nm forgatónyomatékot biztosít.
Az i20 N optimalizált aerodinamikai megoldásai mérséklik a felhajtóerőt. Ez stabilan az aszfalton tartja az autót, ha maximális tapadásra van szükség. Az opciós N Corner Carving differenciálmű egy olyan, részlegesen önzáró differenciálmű (mLSD), amely mechanikus torziós áttétel segítésével szabályozza az első kerekekre jutó nyomaték mennyiségét. A menetstabilizáló elektronika (ESC) teljesen kikapcsolható, így az i20 N kötöttségek nélkül vezethető.
A mindennapok sportautója
Az i20 N egy olyan, mindennapi használatra alkalmas sportautó, amellyel munkanapokon kényelmesen utazhatunk, hétvégén pedig tökéletesen helyt áll a versenypályán. A széles körben testre szabható i20 N olyan kiegyensúlyozott, sportos ferdehátú modell, amely nagyteljesítményű és praktikus opciókból válogatva tökéletesen a vezető egyedi ízléséhez alakítható.
Versenypálya-alkalmasság
Az N típusok az átlagos személyautóknál nagyságrendekkel több időt töltenek a versenypályán, tesztelésük során jóval nagyobb sebességeket érnek el. Ezért ha gazdája versenypályája viszi, biztos lehet benne, hogy a Hyundai N modell ott is megbízható teljesítményt nyújt majd.
A vadonatúj i20 N számos új funkcióval emeli új szintre a mindennapi és a sportos vezetés élményét: hamisítatlan hétköznapi sportautó, valódi versenyzői adottságokkal. A jármű fejlesztése során a tartósság és a pályaalkalmasság volt a két legfontosabb szempont.
Európában gyártva
A vadonatúj i20 N a Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) izmiti üzemében, Törökországban készül. Az 1997-ben átadott HAOS a Hyundai legrégebben működő, Koreán kívüli gyártólétesítménye. A csaknem 2500 embert foglalkoztató autógyár évente 230 000 gépkocsit állít elő. A gyár négy fő gyártósorral – présüzem, karosszériaüzem, fényező műhely és összeszerelés – rendelkezik. A Hyundai törökországi üzeme 2019-ben ünnepelte a kétmilliomodik legyártott autót. Az i20 a gyár legnagyobb számban előállított típusa, 2010 óta több mint egymillió darabot készítettek belőle.