Virtuális turbófordulatszám-szabályozás az i20 N-ben
Új technológia terjeszti ki a sportautók képességeinek határait
A vadonatúj i20 N az első Hyundai, amely megkapja a virtuális turbófordulatszám-szabályozás (VTC) funkciót. Ez egy olyan, újonnan kifejlesztett technológia, amely a turbófeltöltő optimális vezérlése révén biztosít maximális motorteljesítményt. A Hyundai Motor Company azért fejlesztette ki a VTC rendszert, hogy áthidalja a jelenlegi turbóvezérlő rendszerek nagy tengerszint feletti magasságokon jelentkező korlátait, és ezzel optimális teljesítményt biztosítson pl. hegyi szerpentineken. A VTC technológia tökéletesen illeszkedik az i20 N ‘kanyarbetyár’ alapértékéhez. A rendszer alapját a modell prediktív szabályozási (MPC) technológia adja, amely az összegyűjtött adatokat prediktív modellbe betáplálva képes megjósolni a jövőben bekövetkező eseményeket és helyzeteket.
A VTC pontosabban becsli meg a turbófeltöltő fordulatszámát az olyan adatok elemzése révén, mint a levegő és az üzemanyag mennyisége, a kipufogó nyomása, vagy a töltőnyomás. A VTC megjósolja a szabályozás (pl. turbófeltöltő fordulatszáma, motor teljesítménye) közvetlen (kb. 1 másodperc múlva jelentkező) hatását. Ehhez gyorsan és pontosan meghatározza az olyan változókat, mint a pillanatnyi üzemi állapot és a menetjellemzők, így biztosítva a rendszer tartósságát Ezt követően a technológia a feltöltő fordulatszámát közvetlenül meghatározó megkerülő szelep szabályozása révén előre módosítja a turbófeltöltő vezérlését.
Ezen túlmenően a VTC technológiának köszönhetően a Hyundai i20 N motorja széles, 1750-4500/perc fordulatszám-tartományban adja le 275 Nm maximális forgatónyomatékát. N üzemmódban (amikor aktív a túltöltés funkció) a VTC a lehető legteljesebb mértékben szabályozza a turbófeltöltő működését, és ezáltal a 2000-4000/perc fordulatszám-tartományban 304 Nm-re növeli a maximális forgatónyomatékot. A nyomatéki csúcs emelkedésével javul a jármű gyorsítóképessége és robbanékonysága.