Az új BMW 4-es Gran Coupé (2.)

A menetdinamikát és a hatékonyságot csúcstechnológiás négy- és hathengeres erőforrások, illetve 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza

Az új BMW 4-es Gran Coupé vérpezsdítően sportos karakterét a BMW M GmbH kézjegyét viselő, teljesítményre optimalizált csúcsmodell testesíti meg leginkább. A BMW M440i xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: 8,0 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 181 – 193 gramm / km) motorházteteje alatt egy 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor dolgozik. A BMW 430i Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,8 – 7,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 156 – 173 gramm / km) orrában egy vadonatúj négyhengeres benzinmotor debütál, 180 kW / 245 lóerő maximális teljesítménnyel, a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében hengerfejbe integrált kipufogócsonkkal. A BMW 420i Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,6 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 150 – 166 gramm / km) meghajtásáról gondoskodó négyhengeres benzinmotor maximális teljesítménye 135 kW / 184 lóerő, a 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres dízelmotor pedig a BMW 420d Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 126 – 141 gramm / km) és a BMW 420d xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,1 – 5,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 133 – 150 gramm / km) motorházteteje alatt is megtalálható.

A BMW M440i xDrive Gran Coupé modellben és a dízelüzemű erőforrással szerelt modellekben mild-hibrid technológia fokozza a menetdinamikát és a hatékonyságot. Intenzív gyorsulásnál a 48 Volt kapacitású indítógenerátor 8 kW / 11 lóerő átmeneti teljesítmény-többlettel fokozza a maximális teljesítményt, a fékezések során felszabaduló energiát pedig egy kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza.

Az új BMW 4-es Gran Coupé összes modellváltozatában alapfelszereltség a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó (a BMW M440i xDrive Gran Coupé modell esetében az alapfelszereltség része) kormány mögötti váltófülekkel és Sprint funkcióval fokozza a menetdinamikát. Padlógázas gyorsításokkor utóbbi a lehető legélesebb menetteljesítmény szerint működteti együtt a hajtásláncot és az automataváltót.

Kivételesen merev vázszerkezet, optimalizált aerodinamikai tulajdonságok

Az új BMW 4-es Gran Coupé sportosságát az alacsony súlypont és a szinte 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztás emeli új dimenzióba. A vázszerkezet, a karosszéria és a futómű-technológia lehető legalacsonyabb saját tömegéről intelligens anyagkombináció gondoskodik, miközben a frontrészen és a hátsó tengelyen alkalmazott típus-specifikus merevítések a modell kimagaslóan agilis vezethetőségéhez és mérnökien precíz irányíthatóságához is nagymértékben hozzájárulnak.

A második generáció aerodinamikáját aktív légcsatornák, légbevezető és légkivezető nyílások, valamint a szinte teljes egészében burkolt padlólemez optimalizálja. Az új BMW 420d Gran Coupé így 0,26 légellenállási együtthatóval büszkélkedhet, amely 0,02 javulás az elődmodellhez képest.

KÉPGALÉRIA >>>

Kifinomult futómű-technológia típus-specifikus hangolással

Az új BMW 4-es Gran Coupé példás irányíthatóságának műszaki alapját a kifinomult futómű-technológia típus-specifikus geometriája, rögzítése és hangolása teremti meg. A dupla keresztlengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első- és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztést a lehető legalacsonyabb tömeg és a lehető legmerevebb összetartás szempontjai szerint tervezték meg a mérnökök. Az alapfelszereltségként kínált rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók a sportos menetteljesítményt és az utazási komfortot egyaránt fokozzák. Nagyobb útegyenetlenségeknél utóbbiak a rugóúthoz igazodva képesek kontrollálni a karosszéria kilengéseit és megakadályozni a hullámzó mozgást. A technológia az útfelület kisebb egyenetlenségeit enyhébb lengéscsillapító hatásokkal reagálja le, amellyel prémium minőségű utazási kényelmet garantál.

A BMW M440i xDrive Gran Coupé modellben és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M sport futóművel felszerelt modellekben a rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók kifejezetten sportosan működnek. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető adaptív M futómű a BMW M sport futómű és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók előnyeit egyesíti, a sportosra élesített és kényelemre hangolt futómű-beállítási lehetőségek legszélesebb tartományát kínálva a bajor prémiummárka ügyfeleinek. A változó áttételű sportkormány mindkét opcionális extrafelszereltségként megrendelhető futómű-technológiához jár. A BMW M sport fékrendszer ugyancsak elérhető opció a modellhez (a BMW M440i xDrive Gran Coupé modell esetében az alapfelszereltség része).

Alapfelszereltségként az új BMW 4-es Gran Coupé 17” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. A BMW M440i xDrive Gran Coupé modell esetében az alapfelszereltség a 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákat, az elektronikusan vezérelt M Sport differenciálművet és a hátsó differenciálmű 0-100 százalék között változtatható záró funkcióját is tartalmazza. Ezek az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW 430i Gran Coupé modellhez is megrendelhetők, amennyiben a BMW M sport futómű vagy az adaptív M futómű is a felszereltség része.