Így faragnák át a Lexus LFA-t
A Prior Design látványos, szélesített body kitet készített a szupersportautóhoz. Azonban a tervek – szerencsére – egyelőre csak számítógépen léteznek.
Mivel a Lexus sajnos csak 500 darabot gyártott az LFA-ból, nagy piaca nem lenne a videón látható optikai tuningcsomagnak, de így is hálásak lehetünk a német Prior Design tervezőinek, hogy legalább virtuális formában megalkották a terveket. Annál inkább, mert a Youtube-ra feltöltött videó teljesen élethűnek tűnik, aki nem tudja, hogy CGI animációt lát, könnyedén elhinné, hogy kamerával rögzítették a felvételeket.
A formatervezők határozottan agresszív irányba mozdították el az alapból sem visszafogott megjelenésű LFA dizájnját, de nagyon ügyeltek arra, hogy az utólag felszerelt kiegészítők jól illeszkedjenek a Macumoto Kengo által megálmodott eredeti karosszéria stílusához.
Persze az első pillanatban látszik, hogy nem gyári autóról van szó. A hatalmas légbeömlőkkel ellátott, mélyre húzott lökhárító, a szellőzőnyílásos motorháztető, a finoman áttervezett, LED-es nappali fényekkel kiegészített fényszórók és a harmonikusan rájuk hajló sárvédőszélesítések ezt egyértelművé teszik.
Nem hagyták fent a gyári szerelésű, 20 colos, kovácsolt BBS felniket és a Bridgestone Potenza gumikat sem, a helyükre szélesebb és nagyobb átmérőjű, egyedi tervezésű, fekete duplaküllős keréktárcsák kerültek mintázat nélküli Michelin versenygumikkal. A küszöbtoldatok tökéletesen illeszkednek az arasznyival kiszélesített sárvédőkhöz, amelyek hátsó részét úgy alakították ki, hogy a kerékjáratokból elvezessék a turbulens légáramlatokat.
Annyira átalakították az ajtók mögött eredetileg is meglévő légbeömlőket, mintha nem orr-, hanem középmotoros kocsiról lenne szó – de a látvány miatt egyértelműen megérte a beavatkozás. Tökéletesen zárják le az LFA-t a kiszélesített hátsó sárvédőkből kilépő vezérsíkok, amelyek pontosan egy vonalba kerültek az állítható hátsó szárny függőleges véglapjaival.
Maga a szárny egyébként alig különbözik attól, amit a Lexus a Nürburgring Edition nevű limitált LFA szériára szerelt, de annak nem lehetett állítani a dőlésszögét. Említést érdemelnek még a modernizált, LED-es hátsó lámpák és a jelentős leszorítóerőt generáló hátsó diffúzor.
Fotók: Prior Design