Megérkezett az új Renault Express Van (3.)

AZ EXTRA BIZTONSÁGOT VEZETÉSTÁMOGATÓ RENDSZEREK BIZTOSÍTJÁK

Az Új Express Van vezetője jobban látja mi van körülötte, de ezen túl is számos vezetéstámogató rendszer használhat, melyek jelentősen megnövelik a vezetés biztonságát.

Nagyobb biztonság a kormány mögött: nagyobb látótér és vontatási stabilitás.

  • A kamerás belső visszapillantó tükör (Rear View Assist) a hátsó ajtók fölül közvetíti a képet, segítségével a vezető a teljesen zárt válaszfal ellenére is rálát a környezetére. Az belső visszapillantó tükör helyén egy 5”-os kijelző található, ahol előrehaladáskor folyamatosan láthatjuk járművünk mögötti területet. A kilátás így valójában jobb, mint amit egy üvegfelületen keresztül (nincsenek olyan kilátást akadályozó tényezők, mint a válaszfal, a rakomány vagy a sötétített ablak). A rendszer tetőcsomagtartóval kompatibilis, a gyújtás ráadásakor automatikusan bekapcsol, nappal és éjszaka is tökéletesen kivehető képet biztosít.
  • A biztonságosabb manőverezés érdekében az Új Express Van „Wide View” holttércsökkentő tükörrel van felszerelve. A nagylátószögű tükör az utasoldali napellenzőn található. Segítségével a vezető a zárt, teljes válaszfal ellenére is jól láthatja, ami a jármű jobb oldali holtterében történik – ami rendkívüli jelentőséget nyer a kereszteződésekben. Ez a technikai megoldás 30°-kal nagyobb látószöget biztosít a vezetőnek.
  • És ez még nem minden: a holttérfigyelő rendszer jelzi a vezetőnek, ha egy másik jármű tartózkodik a holtérben. A rendszer a 30 és 140 km/h közöti sebességtartományban aktív, és négy mozgásérzékelő segítségével a jármű mindkét oldalát figyeli. Képes a közlekedésben résztvevő többféle járműtípus – például motorkerékpárok vagy teherautók – érzékelésére.
  • Egy másik említésre méltó funkció az Utánfutó stabilizátor (Trailer Stability Assist). Összeköttetésben működve az ESC-vel a rendszer a jármű sebességének korlátozása nélkül csökkenti a pótkocsi kilengését, és javítja a kezelhetőséget nagy oldalszél vagy az útviszonyok okozta nehéz körülmények esetén is.

A vezetés nyugalma: emelkedőn való elindulást segítő rendszer, Extended Grip tapadássegítő rendszer és tempomat

  • Az Új Express Van rendelkezik Emelkedőn való elindulást segítő rendszerrel (Hill Start Assist), amely az ESC-vel kombinálva körülbelül két másodpercig álló helyzetben tartja a járművet a 3%-nál meredekebb emelkedőkön. Két másodperc elteltével a rendszer fokozatosan engedi fel a fékeket.
  • Az Extended Grip tapadássegítő rendszer (a négyévszakos gumiabroncsokkal kombinálva) javítja az Új Express Van tapadását alacsony sebességnél, amikor a jármű gyenge tapadású, laza talajon (por, kemény homok, hó, nedves talaj stb.) fut. A funkció akár 50 km/h sebességig aktív, és azzal, hogy meggátolja a csúszást és elakadást, segít a vezetőnek tartani a haladási irányt.
  • A fokozott biztonság és a sebességkorlátozások stresszmentes betartása érdekében az Új Express Van kisáruszállítót tempomattal (sesességszabályozó és -korlátozó funkcióval) szerelték fel, amely a kormánykeréken található gombok segítségével könnyedén működtethető.

Egyszerűbb és könnyebb manőverezés

  • Az első és hátsó parkolóradarok a bonyolult manővereknél nyújtanak segítséget – hangjelzéssel figyelmeztetnek bármely akadály közelségére, ha az 1,2 méter és 30 centiméteren belüli távolságra kerül az autótól. A karosszéria sérülésével járó kisebb ütközéseket a jármű elején és hátulján elhelyezkedő négy-négy érzékelő segít megelőzni.
  • Hogy a parkolási manőverek még egyszerűbbek legyenek, az Új Express Van-t tolatókamerával szerelték fel. A multimédia rendszer képernyőjén irányjelző vonalak vagy a belső visszapillantó tükörben megjelenő vizuális jelzések jelentősen megkönnyítik a manőverezést akár szűk utakon, például városi környezetben vagy raktárhelyiségekben. A rendszer támogatásával egyszerűen kihasználható az Express Van lenyűgöző, 11,4 m-es fordulóköre is.

NÉGYHENGERES BENZIN- ÉS DÍZELMOTOROK

Az Új Express Van 1,3 literes, 100 lóerős benzinmotorral, valamint 1,5 Blue dCi 75 és Blue dCi 95 dízelmotorokkal kerül forgalomba, amelyek garantálják a gazdaságos üzemanyag fogyasztást.

Mindhárom motorizáció 6 sebességes manuális váltóval működtethető.

WLTP vizsgálati eljárással mért legkisebb vegyes fogyasztás:

  • 5 L /100km (133 g CO2/km) dízelmotorok esetében
  • 6,7L /100km (152 g CO2/km) a benzinmotorok esetében.

Az „Eco mód” rendszer aktiválásával akár 12% üzemanyag is megtakarítható. A „sebességváltás jelzése” funkció jelzi a vezetőnek a sebességváltás optimális idejét, ami akár további 5%-os üzemanyag-megtakarítást eredményezhet.

Fontos megjegyezni, hogy a motorok 30 000 kilométereként vagy kétévente igényelnek karbantartást (attól függően, hogy melyik következik be előbb, és attól függően, hogy a vezető hogyan használja a játművet a közúton).