Még egy kis Express Van háttér

1. MELLÉKLET – RENAULT PRO+

A Renault PRO+ tovább őrzi vezető pozícióját az elektromos haszongépjárművek európai értékesítési listáján.

2020-ban a pandémia okozta egészségügyi válság által determinált piaci környezetben a Groupe Renault 520 640 haszongépjárművet értékesített (beleértve a JINBEI-t is), ezzel a globális piaci részesedése 5,48%-ot tett ki (Észak-Amerikán kívül). Nemzetközi szinten megállíthatatlan a piacszerzés: a globális járműértékesítések 47,8%-át hozta tavaly e szegmensben, meghaladva a 2019-es 42,3%-ot.

A platós teherautókat nem számítva a Renault 14,6%-os piaci részesedéssel a második helyen áll a haszonjárművek piacán Európában. A márka ezen kívül Latin-Amerikában is már a második helyen áll.

A Renault haszongépjárműveinek kínálatában 1,6-6,5 közötti tonna súlyú, valamint 2 – 22 m³ közötti hasznos térfogatú, benzines, dízel és elektromos (ZOE, Kangoo Z.E. és Master Z.E.) járművek szerepelnek.

A Renault 36%-os piaci részesedésével piacvezető az elektromos haszongépjárművek európai értékesítésében – ami a legnagyobb darabszámban eladott Kangoo Z.E. modellnek köszönhető elsősorban.

2003 óta a Renault PRO+ márka egyedi know-how-jának megosztásával segíti a könnyű haszongépjárművek szegmensének sikerét, hozzájárulva ezen a téren is egyedi igényekre szabott, hatékony és elismert termékek fejlesztéséhez. Szakértői márkaként saját választékkal, szolgáltatásokkal és 626 üzletből álló nemzetközi hálózattal rendelkezik, amelyek mindegyike a vállalati ügyfelek kiszolgálásában szerzett tapasztalatot.

GYÁRTÁS

Az Új Express Van a Renault marokkói Tangerben található gyárában készül.

A Renault tanger-i forradalmi szemlélettel működtetett üzeme a „zéró szén-dioxid-kibocsátás” és a „zéró folyékony ipari hulladék” szimbóluma. 2008-as megnyitása óta e gyárban több mint 1,8 millió jármű készült el. Mellesleg 2012 óta itt készülnek a Dacia márka modelljei és a Dokker Van is.

Az Új Express Van érkezéséhez, a tanger-i gyár korszerűsítésére volt szükség, hogy a Renault legújabb gyártási szabványainak megfelelő színvonal biztosított legyen. Az első szakaszban 32 robot érkezett a lemezmegmunkáló üzem utolsó összeszerelő állomásaira. A fényező üzemet egy új lakkozóállomással és egy teljes részleggel egészítették ki a márka egyedi festékeinek előállításához. A gyártósoron már utastér-előkészítő állomás is található. A gyárnak több mint 100 alkalmazottja van, akiket a franciaországi Technocentre-ban készítettek fel a feladatuk elvégzésére.

RENAULT TECH

A Renault Tech több mint 10 éve foglalkozik járművek tervezésével, kivitelezésével és értékesítésével a Groupe Renault magán-, céges és nagyvállalati ügyfeleinek megbízásából.A Renault Tech az egyedi igények megvalósításában szerzett know-how-jára és a Groupe Renault szabványaira alapozva közel 270 000 járművet épített 2020-ban. A vállalat hat országban van jelen 358 alkalmazottal, 14 különböző helyszínen, amelyek közül 12 a Groupe Renault üzemeinek integrált részét képezi.

A Renault kisteherautó-kínálatán belül a Renault Tech az Új Express Van munkálataiért felel – ezen belül olyan szolgáltatások biztosításával, mint például az indukciós telefontöltők, a kamerás belső visszapillantó tükör, a csúszásgátló bevonattal ellátott fa padlóburkolat beszerelése, valamint a vonóhorog-tartószerkezet és a megerősített zárszerkezet felszerelése.

A Renault Tech a tanger-i Renault gyárban az összeszerelősor végén elhelyezett munkaállomásokon segít a flotta-ügyfelek speciális műszaki igényeinek kiszolgálásában is (speciális belső átalakítások, műhelyberendezés stb.).

A Renault Tech-nek köszönhetően a Renault az egyetlen európai autógyártó, amely több mint 30 éves tapasztalattal rendelkezik a fogyatékkal élő ügyfelek számára készített, egyedi igény szerint átalakított járművek terén. A terület vezető francia vállalata, a Renault Tech a Heudebouville-ben (Franciaország) található üzemében bármilyen fogyatékossághoz igazodva gyárt járműveket.