Az új 308 SW
PERFECT FIT – természetesen jól tervezett
Az új PEUGEOT 308 az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez megújult változatára épül, amely többféle meghajtás hordozására is alkalmas, köztük a 100%-ban elektromos meghajtáséra is. A bevezetés időpontjában kétféle plug-in hibrid változat lesz elérhető.
A platform új szerkezeti elemeket kapott, melyek révén még hatékonyabb, még biztonságosabb lett, illetve még inkább szolgálja a vezetés kényelmét és örömét.
Az ötajtós változathoz képest az új PEUGEOT 308 SW tengelytávja 2,732 m-re nő (+55 mm), a 2. sorban 129 mm térdhelyet biztosít, és a csomagtér maximalizálása érdekében a csomagtartó térfogata is megnőtt.
Az új PEUGEOT 308 SW hosszabb, alacsonyabb és karcsúbb, mint az elődmodell:
- hossza 4,64 m (+6 cm),
- a nyomtáv változatlan: 1,559 mm / 1,553 mm
- a szélvédő erősebben lejt és hátrafelé hosszabban nyúlik el,
- 20 mm-rel alacsonyabb lett, magassága 1,44 m.
A hátsó túlnyúlás 21 cm-rel hosszabb, mint az ötajtós változaté, ami tökéletesen kiegyensúlyozottá teszi a hátsó részt, melynek hangsúlyos elemei:
- az új dizájn szerint kialakított lökhárító,
- mély, tágas csomagtér.
Az új PEUGEOT 308 SW méretei tökéletesen megfelelnek a szegmens vásárlóközönsége által támasztott elvárásoknak, és lehetővé teszik, hogy a piacon az egyik legjobb csomagtartó-megoldást kínálja. A belsőégésű változatok kétállású padlója kiemelkedően praktikus és moduláris.
A belső égésű motorral szerelt változatoknál a csomagtartó térfogata a kalaptartó alatt mérve:
- alacsony padlóállás mellett 608 liter, a szőnyeg alatt további rakodóhelyekkel.
A kétállású padló további tárolóhelyeket kínál az üléstámlák mögött.
Hogy még praktikusabb legyen, az új PEUGEOT 308 SW alapfelszereltségként 3 részes üléspadot (40/20/40) kínál. Az üléspad mindhárom része azonnal összecsukható, mégpedig a csomagtartó oldaláról könnyen hozzáférhető két kezelőszerv segítségével.
Ez a moduláris üléssor az ügyfél igényeitől függően az alábbiak szerint konfigurálható:
- a jobb oldali üléstámla önmagában is lehajtható,
- a középső üléstámla lehajtásával hosszú helyet kapunk síléc vagy egyéb hosszú tárgy szállításához,
- a bal oldali és a középső üléstámla együttesen is lehajtható,
- a jobb oldali és a középső üléstámla együttesen is lehajtható,
- mindhárom üléstámla lehajtásával a csomagtér térfogata az alábbiak szerint alakul:
- belsőégésű motoroknál, leengedett csomagtérpadló mellett 1634 liter, illetve további tárolóhelyek a szőnyeg alatt.
Lehajtott üléstámla mellett 1,85 m-nél hosszabb tárgyak szállítása is lehetséges.
A mindennapi praktikum érdekében a csomagtérben a csomagtér jobb oldalán 12 V-os csatlakozó, LED-világítás, két tárolóháló és csomagrögzítő kampók találhatók.
A csomagtértakarót egy kézzel, a központi fogantyú felfelé történő megnyomásával könnyen ki lehet nyitni, ezt követően a takaróponyva magától, könnyen feltekeredik.
A belsőégésű motoros változatoknál a csomagtértakaró ponyva a szőnyeg vagy a padló alatt is elrejthető.
A csomagtérfedél motorizált, hogy megkönnyítse a hozzáférést akkor is, ha mindkét kezünk tele van. A csomagtér automatikusan nyitható:
- a lábnak a lökhárító alá irányuló rúgó mozdulatával,
- a távirányító gombjának megnyomásával,
- a hátsó ajtó külső kezelőszervének megnyomásával,
- a műszerfalon lévő nyomógomb megnyomásával.
PERFECT FIT, azaz hatékonyság:
Az új PEUGEOT 308 SW aerodinamikai mutatói kiemelkedőek: a Cx 0,28, az SCx pedig 0,62 m². Minden látható és kevésbé látható karosszériaelem (lökhárítók, légterelők, diffúzor, oszlopok, visszapillantók, alvázborítások stb.) komoly optimalizáláson estek át. Még a kerekek kialakításának is a hatékonyabb aerodinamika és a jobb teljesítmény volt a célja. Mindennek köszönhetően a modell CO2-kibocsátása 2 grammal csökkent elődjéhez képest.
Az új PEUGEOT 308 SW gumiabroncs-választéka 16, illetve 18 collos méretekből áll. Az A és A+ osztályú abroncsok igen hatékonyak, ugyanakkor nem fosztják meg a használót a márkától megszokott vezetési élménytől és menetteljesítménytől.
A fejlesztési folyamat során a hatékonyság volt a fő szempont. Az új platform maga is hozzájárul ahhoz, hogy az új PEUGEOT 308 SW üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása minden eddiginél alacsonyabb lett.
A rázkódás kiszűrésére, a karosszéria szilárdságának növelésére új szerkezeti elemeket vetettek be a fejlesztők. Ennek hála, az új PEUGEOT 308 SW kiemelkedő vezetési élményt nyújt, példás úttartással, prémium kényelemmel, rendkívül kellemes vezethetőséggel és – a 10,68 méteres fordulókörnek köszönhető – könnyed városi manőverezhetőséggel.
PERFECT FIT – azaz barátságos és kényelmes környezet
Az új PEUGEOT 308 SW üléseit úgy alakították ki, hogy tökéletes kényelmet nyújtsanak és kiemeljék a felhasznált anyagok minőségét: kevert szálú szövet, jól szellőző horgolásszerű kialakítás, alcantara, dombornyomott bőr és színes nappa bőr anyagok.
A GT változatokban a kárpitot adamit színű díszvarrás egészíti ki a műszerfalon, az ajtók belső felületén és a középkonzol párnázott felületein.
Egyes változatokon szériafelszereltségként, máshol opcióként az első ülések AGR (Aktion für Gesunder Rücken) megkülönböztető jelzést kaptak, amely az ülések ergonomikus kidolgozását és a sokoldalú beállítási lehetőségeket ismeri el. Az ülések egyes változatainál akár 10 féle elektromos beállítási lehetőség és 2 beprogramozott üléspozíció is elérhető.
Mindkét első ülés rendelhető 8 ponton működő masszázsfunkcióval, többféle masszázsprogrammal és természetesen ülésfűtéssel.
Bővül a kapcsolódási lehetőségek köre is: az Allure szinttől felfelé 2 USB csatlakozó áll rendelkezésre (töltésre, ill. töltésre és adatátvitelre) a középkonzol hátsó részén.
A csúcstechnológia az új PEUGEOT 308 SW üvegfelületein is megjelenik:
- teljes felületén fűthető szélvédő,
- megnövelt vastagságú első és hátsó ablakok,
- hangszigetelő burkolattal ellátott első oldalablakok (verziótól függően),
- Allure szinttől felfelé keret nélküli belső visszapillantó tükör, a hibrid változatoknál kék LED-del, amely kifelé jelzi, ha az autó teljesen kibocsátásmentesen halad.
Teljesen megújult a légkondicionáló rendszer, minden utas nagyobb kényelmére. Különösen a hátul utazók járnak jól, hiszen a középkonzol hátsó részén új légbeömlő nyílások kaptak helyet.
Az új PEUGEOT 308 SW az utastér levegőminőségére is ügyel: az AQS (Air Quality System) berendezés folyamatosan ellenőrzi az utastérbe jutó levegő minőségét, és szükség esetén aktiválja a légcserét. A GT változatokban ezt a szolgáltatást a Clean Cabin funkció egészíti ki, amely kiszűri a szennyező gázokat és mikrorészecskéket. Az utastér levegőjének minőségéről a központi érintőképernyőn kaphatunk információt.
Az új PEUGEOT 308 SW vadonatúj Premium FOCAL® hifi rendszerét az audióberendezések francia specialistájával, a Focallal együttműködésben fejlesztette ki a márka. A közös fejlesztés több mint 3 évig tartott.
A Premium FOCAL® hifirendszer 10, exkluzív szabadalommal rendelkező technológiával készült hangszórót tartalmaz:
- 4 TNF fordított dóm alumínium magassugárzó,
- 4 Polyglass membrános középsugárzó 165 mm-es TMD (Tuned Mass Damper) felfüggesztéssel,
- 1 Polyglass középsugárzó,
- 1 háromutas ovál Power Flower™ mélynyomó.
Ezek az eszközök egy új, 690 wattos, 12 utas, D osztályú erősítőhöz csatlakoznak, és ARKAMYS digitális hangprocesszor kezeli őket.
A Peugeot és a Focal fejlesztői közösen határozták meg az egyes hangszórók pontos helyét is, azért, hogy minden utas tökéletes hangzást élvezhessen.
A hangzás az utastér egészében jó térérzetet biztosít, a hangok tiszták és teljesek, a basszusok mélyen és telten szólnak.