Új 308 SW-hez új Peugeot i-Cockpit
TECHNO SPIRIT – új PEUGEOT i-Cockpit®
A PEUGEOT i-Cockpit® a márka genetikai örökségének részévé vált, újabb generációi mindig egyre sokoldalúbbak és modernebbek. Az új PEUGEOT 308 SW is hoz újdonságot e téren, mind ergonómiában és minőségben, mind pedig dizájnban és technológiában: érkezik az i-Connect® Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszer.
Az új, kompakt kialakítású kormánykeréken helyet kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kezének, fogásának jelenlétét érzékelik a vezetést segítő rendszerek használata közben.
Az ergonomikus, opcióként fűtéssel is rendelhető kormánykeréken az alábbi funkcióvezérlők találhatók meg:
- rádió,
- médiarendszer,
- telefon,
- vezetést segítő rendszerek.
A szemmagasságban elhelyezett digitális műszerfal része – az Active Pack felszereltségi szinttől kezdve – a 10 collos digitális kijelző. A GT változat kijelzője három dimenziós megjelenítéssel rendelkezik. A digitális kijelző teljes egészében személyre szabható, többféle információcsoport megjelenítésére alkalmas (TomTom navigáció, rádió és média, vezetést segítő rendszerek, energiaáramlás stb.). A beállítások között a bajuszkapcsoló segítségével könnyedén válthatunk.
Az új PEUGEOT 308 SW műszerfala úgynevezett „high-vent” kialakítású, ami azt jelenti, hogy a ventillátor beömlő nyílásai pontosan az utasok elé kerültek, így a vezető és az utasok számára egyaránt optimális szellőztetést biztosítanak.
E kialakítás következtében a szériafelszereltségként elérhető 10 collos központi érintőképernyő a digitális műszerfalhoz képest kicsit lejjebb, a vezetőhöz közelebb kapott helyet, továbbra is a műszerfal szerves részeként.
Az új PEUGEOT 308 SW-ben – az Allure felszereltségi szinttől kezdve – virtuális i-toggle vezérlőegység található, amely a klíma konzol eddigi helyére került. A központi kijelző és a vele párhuzamosan elhelyezkedő új vezérlő kettőse nyitott könyvre hasonlít, így a szegmensben páratlan módon nemcsak technológiai, hanem esztétikai pluszt is adnak az utastérnek.
Minden egyes i-toggle segítségével egyetlen gombnyomással érhetjük el például a klímabeállításokat, a telefon kontaktlistáját, egy adott rádióállomást vagy egy kiválasztott alkalmazást – mindezt egyéni beállítások eredményeként.
Az új PEUGEOT 308 SW i-Cockpit® műszerfala továbbra is „driver oriented”, azaz a vezető felé tájolt, így még ergonomikusabbá teszi a vezetést, ugyanakkor ügyel arra, hogy az utas se érezze kizárva magát az élményből. Ugyanilyen kialakítást kapott a középkonzol, amely szintén nyitott az utas felé. A belső stílus tervezésekor kifejezett cél volt az, hogy a teret egyenlően osszák el az első sorban helyet foglalók között.
Az új klímablokk kompakt kialakításának nagy nyertese a középkonzol, ahol sok hely szabadult fel. A vezető oldalán ívben sorakoznak rajta a dinamikus vezetéshez szükséges vezérlőgombok:
- új, kompakt váltókapcsoló, amellyel a 8 fokozatú automata váltóval szerelt változatokban választhatjuk meg a sebességfokozatot (Reverse, Neutral, Drive), 2 gombbal pedig parkolófokozatba, illetve a manuális sebességváltásra kapcsolhatunk,
- vezetésimód-választó – motorváltozattól függően – amellyel az Electric, a Hybrid, az Eco, a Normal és a Sport mód között válthatunk.
A középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított kis helyig húzódik. A konzol teljes további része a praktikus tárolásé:
- két nagy méretű pohártartó,
- két USB C csatlakozó (töltésre, illetve töltésre és adatátvitelre),
- több, összesen 34 liternyi tárolóhely,
- könyöklő.
Az új PEUGEOT 308 SW ezzel a kínálattal új a legjobbak között van a szegmensben.
Az utastér dizájnja az anyagok sokszínűségére és gazdagságára épít. A 8 különböző színt kínáló ledes hangulatvilágítás a központi kijelző mögött kapott helyet, és dekorelemként végighúzódva megvilágítja még az ajtókat is, amelyek – változattól függően – lehetnek párnázottak, szövettel vagy Alcantara®-val borítottak, illetve alumíniumfelületekkel díszítettek.
TECHNO SPIRIT – PEUGEOT i-Connect és i-Connect Advanced
Az új infotainment rendszer mindenkinek ízlése és elvárásai szerint nyújtja az okostelefonok és a modern autók technológiájának legjavát. Összesen akár 8 különböző személy is eltárolhat magának különböző beállításokat, megjelenítési módokat, hangulatokat, így mindenki tökéletesen ergonomikusan, mindennapi szokásaival összhangban vezethet.
A mirroring funkció vezeték nélkül is működik, a Bluetooth rendszerhez pedig egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható.
A nagy felbontású, 10 collos központi kijelző teljes egészében, könnyedén személyre szabható: a widgetekkel és a gyorsgombokkal több ablak is megjeleníthető egyszerre, köztük nagyon egyszerű a váltás, a reakcióidő a tabletekével azonos.
Könnyen lapozhatunk a különböző menük között balról jobbra, az értesítések között fentről lefelé, 3 ujjal egyszerre érintve a képernyőt pedig az alkalmazások gyűjtőoldalára jutunk.
A „Home” gombbal bármelyik pillanatban könnyen visszatérhetünk a főoldalra, csakúgy, mint egy okostelefonon.
A kijelző tetején állandó sávban láthatjuk a külső hőmérsékletet, a klíma aktuális beállítását, az aktuális widgetet, a mobilhálózathoz történő csatlakozással kapcsolatos adatokat, az értesítéseket és a pontos időt.
A technológiai élmény a PEUGEOT i-Connect Advanced, azaz a hatékony és kiváló teljesítményű TomTom fedélzeti navigáció használatával válik teljessé. A könnyebb leolvashatóság érdekében a térkép a kijelző teljes felületét elfoglalja, frissítése pedig „over the air”, azaz mobilhálózaton keresztül történik.
Nagyobb biztonságot és kényelmet is jelent a mindennapokban az, hogy az „OK PEUGEOT” funkciónak köszönhetően hangfelismeréssel és természetes hangvezérléssel irányíthatjuk a multimédia rendszer valamennyi szolgáltatását.
A tájékoztató rendszernek része az autó kezelési útmutatója és különböző tájékoztató videók is; az autó így segít a helyes használatban, illetve válaszol a felmerülő kérdésekre.
TECHNO SPIRIT – a vezetést segítő rendszerek
Az új PEUGEOT 308 SW-ban a legújabb generációs vezetéssegítő rendszerek teljesítenek szolgálatot, melyek mind a márka szaktudásának legjavát nyújtják:
Az év végén bemutatkozó Drive Assist 2.0 csomag újabb lépést jelent a félautonóm autózás felé. Az EAT8 automata váltóval szerelt változatokban megtalálható, Stop and Go funkcióval bővített adaptív tempomat és a sávtartó automatika mellett 3 olyan új szolgáltatást is kínál, amelyeknek osztottpályás utakon vehetjük hasznát:
- Félautomata sávváltás: 70 és 180 km/h sebesség között felajánlja a vezetőnek az előtte haladó lassabb jármű megelőzését, majd az eredeti sávba történő visszatérést.
- Sebességajánlás: a sebességkorlátozó táblák értelmében felajánlja a vezetőnek a sebesség módosítását (gyorsítást vagy lassítást).
- Sebesség módosítása kanyarban: a kanyar ívétől függően módosítja a sebességet, egészen 180 km/h-es sebességig.
Az új PEUGEOT 308 SW szériafelszereltségként vagy opcióként olyan új felszereltségi elemeket kínál, melyek jobbára csak a felsőbb szegmensekben találhatók meg:
- Motorizált, kéz nélkül is nyitható csomagtérfedél,
- Nagy hatótávú holttér-figyelő (75 méter),
- Hátrameneti akadályjelző (hátrameneti fokozatban hangjelzéssel figyelmeztet a közelben található veszélyre),
- Új, nagy felbontású, 180°-os tolatókamera beépített kameramosóval,
- 360°-os parkolósegéd 4 kamerával (elöl, hátul és kétoldalt),
- Kulcs nélküli zárás-nyitás-indítás,
- Fűthető szélvédő teljes páramentesítő funkcióval, kormányfűtés,
- „E-call+” segélyhívó, amely jelzi az autóban utazók számát és azt is, hogy az autó az út melyik oldalán található,
- Külső visszapillantók automatikus lebillentése hátramenetbe kapcsoláskor.
Az új PEUGEOT 308 – felszereltségi szinttől függően – természetesen továbbra is teljes kínálatát nyújtja a vezetés kényelmét és biztonságát növelő rendszereknek:
- Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval (EAT8 automata váltós modellekhez), állítható távolságajánlással az előttünk haladóhoz képest,
- Adaptív sebességtartó automatika 30 km/h-re fékező funkcióval (manuális váltós modellekhez), állítható távolságajánlással az előttünk haladóhoz képest,
- Automatikus vészfék (7 km/h sebesség felett, egyes változatokban 140 km/h sebességig éjjel-nappal érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat),
- Aktív sávtartó asszisztens korrigáló funkcióval,
- Éberségfigyelő, amely 65 km/h átlagsebesség felett, hosszú utakon figyeli az apró kormánymozdulatokat, ezáltal a vezető éberségét,
- Intelligens távolsági fényszóró-vezérlés,
- Kibővített táblafelismerő rendszer (STOP, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége stb.),
- Árnyékolóval ellátott nyitható panorámatető,
- Tér- és nyitásérzékeléssel ellátott riasztó, teljes központi zár
- Elektromos kézifék minden változatban.