Új Daily
INTELLIGENS JÁRMŰ, AMELY MÁR A JÖVŐRE KÉSZÍTI FEL AZ ÜGYFELEK VÁLLALKOZÁSÁT
Új utakra lépett az IVECO a DAILY új AIR-PRO modelljeivel, amelyek – a piacon elsőként – egyedülálló, intelligens elektronikus szabályzású légrugós felfüggesztést kínál.
E technika egyszerre növeli a vezetés kényelmét, óvja a jármű vezetőjét és rakományát, illetve alkalmazkodik a fuvarfeladat követelményeihez.
Az új DAILY az Amazon Alexa hangvezérlésével működő IVECO Driver Pal virtuális asszisztens révén immár új szintre emeli az összeköttetést, illetve a vezető és járműve közötti együttműködést. Az új útitárs hangutasítások segítségével biztosítja a vezető számára a járművével és a sofőrközösséggel folytatott kommunikációt, a vezetés biztonságosabb, stresszmentesebb és kényelmesebb élményét nyújtva.
A legkorszerűbb motortechnika és kipufogógáz-utánkezelő rendszer már hatályba lépésük előtt gondoskodik az Euro 6d Final és az Euro VI-E kibocsátási szabványok előírásainak valós körülmények közötti teljes körű (megfelelőségi tényező = 1) és a jármű élettartamára szóló teljesítéséről. A továbbfejlesztett 2,3 literes motorral akár hat százalék üzemanyag-megtakarítás is elérhető, a nehéz körülmények közötti alkalmazásokhoz pedig akár 15 százalékkal megnövelt forgatónyomaték-szinttel bővíti a DAILY sokoldalúságát.
Élőben közvetített, digitális esemény keretében mutatta be kereskedői hálózata és a szaksajtó képviselői előtt új DAILY modellsorozatát az IVECO az IVECO Live Channel csatornán. A DAILY könnyűkategóriájú haszonjármű-család új utakra lép legújabb fejlesztéseivel. Olyan új adaptív és intelligens megoldásokat mutat be, amelyek új szintre emelik a jármű vezetőjével és a tulajdonosával folytatott kommunikációt és együttműködést – valódi társukká avatva a járművet üzleti sikereikben.
Thomas Hilse, az IVECO márka elnöke kiemelte:„Új DAILY sorozatunk immár a következő szintre lép és intelligenssé válik, emellett olyan fokú innováció jellemzi, ami páratlan a piacon. Kategóriavezető fedélzeti kényelme és biztonsága, valamint kiemelkedő rugalmassága és feladatközpontúsága a teljes birtoklási költség (TCO) jelentős csökkenésével és az IVECO ON szolgáltatások folyamatosan bővülő portfóliójával társul. Számunkra, az IVECO csapatában, a fejlődés egy soha véget nem érő folyamat. Amikor elérjük egyik célunkat, máris a következőn kezdünk dolgozni. Soha nem állunk meg.”
Davide Diana, az IVECO könnyűkategóriájú üzletágának igazgatója kijelentette: „A DAILY valamennyi generációja új normákat állított fel, ami tartós sikerek mentén tette a DAILY sorozatot »márkává az IVECO márkán belül«. Ma a DAILY vezeti az európai fülke-alvázak piaci szektorát, héttonnás változatával pedig annak nagy teherbírású szegmensét. E sorozat hű marad hosszú távú fenntarthatósági küldetéséhez is, az alternatív üzemanyaggal hajtott könnyű haszonjárművek referenciapontjaként szolgálva. Az új DAILY egy olyan esztendőben érkezik a kishaszonjárművek piacára, amely várhatóan az eddigi legmagasabb szintre emelkedhet történelme során. A forgalomba helyezések folyamatosan nőttek az elmúlt három negyedév során, és az IVECO szintén követte ezt a trendet.”
Az új DAILY legújabb fejlesztési szakaszát a haszonjárműipar legfontosabb trendjei vezérelték. Alapjául pedig azon alapvető erények – sokoldalúság, robusztusság, tartósság és teljesítmény – szolgáltak, amelyek révén immár több mint 40 esztendeje piaci szegmensének kedvencei közé tartozik. Olyan innovatív és ügyfélközpontú megoldásokkal érkezik, amelyek különösen alkalmazkodóképes, interaktív, együttműködő és hálózatba kapcsolt járművé avatják – generációja leginnovatívabb kishaszonjárműveként, egyben az ügyfél intelligens útitársaként.
Az új DAILY a gyorsan változó haszongépjármű-iparágban is előre jelzi a vásárlói igényeket, ahol a koronavírus-járvány tovább erősítette és gyorsította a folyamatban lévő trendeket. Az utolsó kilométeres kiszállítások szektora jelentősen fellendült, amint a lezárások idején drasztikusan megnőtt az e-kereskedelem, és ezzel a kiszállítások iránti fogyasztói igény. A vásárlási szokások e változása várhatóan a korlátozások enyhülésével is megmarad bizonyos mértékig, a kishaszonjárművek iránti fokozott kereslettel együtt. Az összeköttetés a mindennapi élet valamennyi területén – személyes és szakmai vonatkozásban egyaránt – szükségessé vált, és a járműveknek meg kell felelniük ezeknek az elvárásoknak. A hosszú távú fenntarthatóság és a tiszta levegő immár még sürgetőbb kérdés, amely egyre nagyobb kihívást jelentő károsanyag-kibocsátási normákhoz vezetett. Adókedvezményekkel és más ösztönzőkkel támogatják az infrastruktúra fejlesztését, az építőipar ebből adódó fellendülésével együtt, amely a DAILY fülke-alvázas kiviteleinek nagy előnyére válik.
AIR-PRO intelligens felfüggesztések: egyedülállóan sima és kényelmes vezetés
Az új DAILY sorozatban mutatkozik be a forradalmi AIR-PRO légrugós felfüggesztés, amely az alkalmazási körülményekhez folyamatosan alkalmazkodik. Emellett a vezető és a rakomány számára egyaránt egyedülállóan sima és biztonságos utazásról gondoskodik. Az exkluzív AIR-PRO folyamatos csillapításszabályzás (AIR-PRO Continuous Damping Control; CDC) szinte azonnal reagál az útfelület egyenetlenségeire. E megoldás tíz ezredmásodpercenként kiszámítja az egyes lengéscsillapítók ideális nyomásértékét a lehető legjobb dinamikus reakciók szolgálatában. A 25 százalékkal mérsékelt rezgésszint szintén hozzájárul a vezetés különösen kényelmes élményhez.
Az AIR-PRO intelligens rendszer a járművezetők igényeihez is alkalmazkodik, akik ennek megfelelően alakíthatják a felfüggesztések működését. A Soft beállítással a kényelmet részesíthetik előnyben, míg a Load üzemmódot választva teljes terhelés mellett is optimális irányíthatósági tulajdonságokat és korlátozott karosszériadőlést biztosíthatnak. De az Auto módban a sofőrök a rendszer önadaptív paramétereire is bízhatják ezek alakítását. Az AIR-PRO felfüggesztés a jármű terhelését is tekintetbe veszi, akár 30 százalékkal mérsékelve a kanyarokban az oldalirányú dőlést, egyszerre növelve a vezető biztonságát és védve a rakományt.
Az AIR-PRO felfüggesztés az alvázmagasság kevesebb mint 10 másodperc alatti beállításával a fel- és lerakodást is megkönnyíti és hatékonyabbá teszi. A memóriafunkció pedig megengedi a kezelő számára, hogy rögzítse a szokásos rakodórámpákhoz tartozó beállítást, így még könnyebben előkészítheti a járművet.
Az AIR-PRO intelligens rendszer könnyen kezelhető a műszerfal forgatókapcsolójával és az új, intuitív TFT-kijelző grafikáival.
IVECO Driver Pal az Amazon Alexa használatával: a vezető asszisztense
Az új DAILY az IVECO Driver Pal úttörő virtuális asszisztenst is kínálja, amely révén a járművezető a fedélzeten is folytathatja digitális életét. Kommunikálhat járművével és a sofőrközösséggel, illetve az Amazon Alexa hangvezérlésen keresztül az IVECO csatlakoztatott szolgáltatásaihoz is hozzáférhet.
Az IVECO Driver Pal emellett két, az AWS Professional Services és az Alexa Auto csapata által kifejlesztett egyedülálló megoldást is kínál. Az egyik a MYIVECO, amellyel a vezető jármű-állapotjelentést kérhet le, beállíthatja és kezelheti a navigációs rendszert, szükség esetén segítséget hívhat. Továbbá vezetési stílusára vonatkozó tippeket is kérhet az üzemanyag-megtakarítás és a biztonságos közlekedés jegyében.
Az IVECO Driver Pal új szintre emeli a DAILY összeköttetését. Könnyű hozzáférést biztosít az IVECO ON csatlakoztatott szolgáltatások felé, amelyeket az ügyfelek vállalkozásának proaktív és hatékony támogatása jegyében fejlesztettek ki.
A másik egyedülálló megoldás a MYCOMMUNITY, amely a sofőrök közösségével köti össze a járművezetőt. Tanácsot adhatnak egymásnak, segítséget kérhetnek a nem tervezett leállások megelőzésére, illetve a közlekedési torlódásokra és egyéb forgalmi zavarokra vonatkozó információkkal kerülhetik el a késéseket. A nyelvi problémákat automatikus fordítási funkció oldhatja meg.
Új kézi sebességváltó: a vezetés kényelmes élménye kategóriavezető kapcsolhatósággal és pontossággal
Az új DAILY sorozatban az új hatfokozatú kézi sebességváltó is bemutatkozik, amely kategóriavezető kapcsolhatóság és pontosság mentén kínálja a vezetés színvonalas élményét. Mindez főleg városi küldetések során avatja a járművezetők kedvencévé, akik még a hosszú munkanapok során is fokozott kényelmet élvezhetnek a volán mögött.
Az új erőátviteli rendszer a teljes birtoklási költség (TCO) mérsékléséhez is hozzájárul, és lehetővé tette, hogy a 2,3 literes motor ugyanahhoz a tengelykapcsolóhoz csatlakozzon, mint a 3,0 literes erőforrás. Mindez a legnehezebb fuvarfeladatokra is még robusztusabb konstrukciót, és akár 18 százalékkal nagyobb tartósságot biztosít. Az új sebességváltó már alig igényel olajcserét, mivel 350 ezer kilométerre növelték intervallumát. Ez nagyban hozzájárul a karbantartási és javítási költségek további, akár négyszázalékos mérsékléséhez.
Új memóriahabos ülések: alkalmazkodnak a vezetőhöz a maximális kényelem szolgálatában
Az új DAILY teljes egészében új fejlesztésű ülésekkel készül, az ülőpárna és a háttámla középső részein, valamint a fejtámlákban memóriahab-töltettel – elsőként a piacon a kishaszongépjárművek számára. A hab formája a testhez idomul, egyenletesen elosztja a testtömeget és akár 30 százalékkal csökkenti a nyomáscsúcsokat. Mindez kiemelkedő kényelmet eredményez, megelőzve a hátfájást. Az oldalsó szekciókat a határozottabb oldaltartás érdekében 15 milliméteres nagy sűrűségű habbal vastagították meg, tovább növelve a biztonságot és a vezetés élményét. A magasabb emberek számára még kényelmesebbek a 20 milliméterrel hosszabb és 15 milliméterrel vastagabb első ülőpárnák, amelyek kedvezőbb támaszt nyújtanak hosszabb lábaiknak. Az ülések oldalsó burkolatát és állítókarjait úgy tervezték át, hogy megkönnyítsék a be- és kiszállást, ami a gyakori megállást igénylő háztól-házig és csomagkézbesítő feladatok során ideális.
Egyedülálló motorválaszték: teljesítmény és hosszú távú fenntarthatóság minden fuvarfeladat során
Az új DAILY széles körű motorválasztékával is hű marad sokoldalúságával szerzett hírnevéhez. Az egyetlen olyan jármű, amely kétféle motort is kínál, hogy valamennyi fuvarfeladat során a legjobb teljesítményt nyújthassa: a 2,3 literes F1A erőforrást 116 és 156 lóerő (könnyű- és nehézgépjárműves homologizációban), valamint a 3,0 literes F1C egységet 160 és 207 lóerő közötti teljesítménnyel. A 2,3 literes F1A motort kiemelkedő üzemanyag-takarékosság jellemzi, a WLTP-ciklus szerint akár hat százalék üzemanyag-megtakarítás is elérhető az előző modellhez képest. Az új kézi sebességváltó lehetővé tette az akár 15 százalékkal nagyobb forgatónyomaték átvitelét is. Ezzel tovább javítja az új DAILY teljesítményét a kihívást jelentő alkalmazások során, illetve még sokoldalúbbá teszi a mellékhajtást igénylő felépítmények számára. A 3,0 literes CNG-motorjával az új DAILY hű marad hosszú távú fenntarthatósági küldetéséhez, amely 136 lóerő teljesítménnyel és 350 newtonméter forgatónyomatékkal erőteljes menettulajdonságokat és kiváló gázadási reakciókat kínál.
Az új DAILY egyaránt megfelel az Euro 6d Final és az Euro VI-E kibocsátási szabványok követelményeinek, még az előírások hatályba lépése előtt 1-es megfelelőségi tényezőt (CF = 1) érve el. Ez azt jelenti, hogy valós körülmények között és a teljes élettartamára is megfelel a károsanyag-kibocsátási határértékeknek. Az új DAILY kettős SCR-utánkezelő rendszert használ, amelyet teljesen átterveztek, hogy az előző modellekével megegyező méretű helyet foglaljon el. Ezzel nem befolyásolja a jármű felépítményezhetőségét, azaz változatlanul őrzi meg a DAILY legendás sokoldalúságát.