Bemutatkozik a Mercedes-Benz eActros
Miután a Mercedes-Benz Trucks bemutatta a lakott területek nehéz terítőfuvarozásra szánt teherautójának koncepció verzióját a 2016-os Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon, 2018-ban tíz eActros prototípus gyakorlati tesztelését kezdte meg németországi és más európai ügyfelek részvételével. Az „eActros innovációs flotta” célja a modell 2021-es sorozatgyártású bevezetése volt. „Az eActros fejlesztési folyamata az ügyfeleinkkel közös munkára épült. Minden, amit az innovációs flotta üzemeltetéséből tanultunk, hatással volt a sorozatgyártású modell fejlesztésére. A prototípusokhoz képest számos részlet, például a hatótáv, a hajtáslánc és a biztonság is nagy mértékben fejlődött,” mondta Andreas von Wallfeld, a Mercedes-Benz Trucks marketing, értékesítés és szolgáltatások részlegének vezetője.
Az eActros szívét a két integrált elektromotoros hajtáslánc jelenti, amely kétsebességű váltóval rendelkezik. A két elektromotor kivételes rugózási kényelmet és nagyszerű menetdinamikát biztosít, miközben a csendes és helyi emisszió nélküli teherautó éjszakai szállítás során is használható, akár olyan városokban is, ahonnan a dízelmotorokat kitiltották. Verziótól függően az eActros három vagy négy akkumulátor-csomagból meríti erejét – egyenként 105 kWh kapacitással. Az így adódó akár 420 kWh-s kapacitás esetenként 400 kilométeres valós hatótávra is elegendő lehet. Az eActros akár 160 kW-tal is tölthető: hagyományos 400 A-es DC töltőállomáson a három akkumulátor-csomagos verzió alig több mint egy óra alatt feltölthetők 20-ról 80 százalékra. „Teljesítmény tekintetében az eActros tökéletesen felkészült a mindennapos üzemeltetésre és szállítmányozásra,” tette hozzá Wallfeld.
Annak érdekében, hogy a szállítmányozó vállalatok elektromobilitásra történő átállását segítse, a Mercedes-Benz Trucks átfogó rendszert alkotott meg az eActros ügyfelei számára. A rendszer konzultációs és egyéb szolgáltatásokat jelent, amelyek segítik a megfelelő infrastruktúra megalkotását és üzemeltetését, a költségek optimalizálását, ezáltal megteremtik a lehetőséget a jármű teljes körű kihasználására. Emellett az elektromos teherautó magas fokú digitalizációval és konnetktivititással áll az ügyfelek rendelkezésére.
Ez a járműbiztonságra is vonatkozik. A hagyományos, dízelmotoros Actros legújabb generációjának kivételesen gazdag biztonsági lehetőségeivel a Mercedes-Benz Trucks már bizonyította, hogy mennyi minden megvalósítható a jelenben, ha a gyártó az abszolút balesetmentes közlekedés vízióját tartja szem előtt. Az eActros esetében pedig a Mercedes-Benz Trucks nem csupán az aktív biztonságra koncentrál olyan rendszerek segítségével, mint például a széria MirrorCam visszapillantó kamera, a Sideguard Assist S1R és a gyalogosfelismeréssel rendelkező ötödik generációs Aktív fékrásegítés (ABA), de az elektromos járművekkel és azok nagyfeszültségű rendszereivel kapcsolatos kihívásokra is.
A sorozatgyártású modell előállítása 2021 őszén kezdődik meg a Mercedes-Benz Trucks legnagyobb gyárában, Wörth Am Rhein-ban, amelyhez többek között új összeszerelő sor készült. Az eActros sorozatgyártású verziója kezdetben Németországban, Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban, Nagy-Britanniában, Dániában, Norvégiában és Svédországban lesz elérhető, a későbbiekben pedig tovább bővül majd a piacok köre.