Szuperhibriddel érkezhet a legnagyobb Lexus modell utódja
Komoly akadály hárulhat el a Lexus LX európai forgalmazása elől: ha hihetünk az értesüléseknek, a modell új generációja többek között egy közel 500 lóerős öntöltő hibrid hajtásláncot is kap majd.
A frissen bemutatott Toyota Land Cruiser 300 önmagában is fontos újdonság: a márka egy ikonikus, kiforrott konstrukciót bővített ki olyan, modern technológiákkal, amelyek az előd terepalkalmasságát megőrizve minden eddiginél biztonságosabbá, jobban vezethetővé és biztonságosabbá teszik a legendás terepjárót. A Land Cruiser azonban egyben a Lexus LX alapmodelljeként is szolgál immár negyed évszázada, és semmi okunk nincs feltételezni, hogy ez a szinergia ne folytatódna az új generációs modellel.
Legalábbis ebből indulnak ki a bennfentes japán szakfolyóiratok, amelyek azt állítják, megszerezték a következő Lexus LX teljes műszaki specifikációját. A luxusmodell az eddig megszokottnál szélesebb spektrumban mutat majd eltérést az alapjait adó Toyota Land Cruisertől, aminek a legszenzációsabb megnyilvánulása egy exkluzív hajtáslánc-opció lesz.
A Lexus LX két alapmotorja a Creative Trend szakblog értesülései szerint (az oldal japán nyelvű) megegyezik a Toyota Land Cruiser vadonatúj erőforrásaival. A 3.5 literes V6-os ikerturbós benzinmotor (415 LE, 650 Nm) és a 3.3 literes V6-os turbódízel (309 LE, 700 Nm) állítólag LX 600, illetve LX 500d néven kerül majd forgalomba; az utóbbi olyan piacokon is érdekessé teheti az autót, ahol a benzin túl drága, a gázolaj viszont széles körben elfogadott opció. Egészen a közelmúltig Európa is ilyen piacnak számított volna, a Lexus azonban valami sokkal izgalmasabbat eszelt ki az óvilág számára.
Ezt a valamit állítólag LX 750h-nak hívják, és amint a név is mutatja, öntöltő hibridről van szó. A japán újságírók értesülése szerint ugyanazt a hajtásláncot szerelhetik be az autóba, ami a Lexus LS 500h-ban is dolgozik. A 3.5 V6-os benzinmotor köré épülő, dupla villanymotoros rendszer a luxuslimuzinban 354 lóerős, az óriás terepjáróban azonban vélhetően feljebb húzzák a teljesítményt: ha nem téved a 480 lóerőről és 870 Nm forgatónyomatékról szóló beszámoló, az LX750h nemcsak a Lexus kínálatának, de a teljes globális offroad-piacnak is az egyik legizgalmasabb tagja lehet.
Az új generációs Lexus LX-ről várhatóan szeptemberben rántják le a leplet, és hazai piacán már decemberben megérkezhet a kereskedésekbe az autó. (További műszaki adatok augusztus második felében várhatók.) Ebből arra következtetünk, hogy Európa már akár 2022 első negyedévében megkaphatja az első LX-eket – arra a lehetőségre, hogy a hibrid modellel mégsem minket céloztak meg, ne is gondoljunk.