A FlixBus elindította az első biogázzal üzemelő nemzetközi buszokat
+ Júliusban megújuló biogázzal üzemelő buszok indultak Hollandia és Belgium, illetve Svédország és Norvégia között
+ A biogáz ígéretes alternatív üzemanyag, amit városi forgalomban már sikerrel használnak
+ A klímabarát biogáz megközelítőleg 75 százalékkal csökkenti a szén-dioxid kibocsátást a dízelüzemű járművekhez viszonyítva
+ A FlixBus helyi buszpartnerei által használt járműveket európai gyártók, az Iveco és a Scania építették
A FlixMobility, az intermodális és fenntartható közlekedés területén vezető tech-mobilitási cég újabb lépést tett az utazás zöldebb jövője felé: júliustól elindítja az első biogázzal üzemelő nemzetközi buszokat Amsterdam és Brüsszel, illetve Stockholm és Oslo között. A Hollandia és Belgium között közlekedő busz sűrített földgázzal (Bio-CNG) működik és az Iveco gyártotta. Svédország és Norvégia között egy Scania modell jár, ez a busz cseppfolyósított biogázzal (LBG) üzemel. Annak érdekében, hogy a buszok csak a legklímabarátabb biogázt használják, a FlixBus az OG (OrangeGas) és a Gasum gázszolgáltatókkal működik együtt.
André Schwämmlein, a FlixMobility társalapítója és ügyvezető igazgatója: „A kihívásokkal teli elmúlt másfél év után egyre többen kezdenek el utazni, a buszos utazás iránti igény növekszik. A zöld technológia üzleti tevékenységünk középpontjában áll, és az egyik fő mozgatórugónk: gondoskodunk arról, hogy az utazás újraindulása fenntartható legyen, a biogáz pedig az egyik legfontosabb olyan technológia, amivel ezt már ma is elérhetjük.”
A biogáz már rövid távon is megoldást kínál a kibocsátás jelentős csökkentésére
Bár számos országban az átlagos FlixBus-ok is a legklímabarátabb utazási módot jelentik, a megújuló biogáz komoly lehetőséget kínál a közösségi közlekedés szén-dioxid lábnyomának további csökkentésére. Mindkét, a FlixBus által alkalmazott technológia elérhető az európai utak nagy részén. Az elterjedség a jövőben gyorsan nő majd Európa-szerte, különösen amiatt, mert az EU úgy döntött, a fő úthálózatok (TEN-T) mentén közúti gázüzemanyag töltő pontokat tesz elérhetővé.
A FlixBus az alternatív üzemanyagok tesztelésével szeretné jobban megérteni, hogyan fogadják ezeket a megoldásokat a buszpartnerek és az utasok. Cél az üzemeltetési korlátok, előnyök és az üzemeltetési költségekre gyakorolt lehetséges hatások feltárása is.
Annak érdekében, hogy ez a két busz a FlixBus flottába kerülhessen, a vállalat olyan útvonalakat válaszott, ahol a klímabarát, megújuló biogáz már elérhető. Az Iveco-val és a Scania-val való együttműködés során meglévő biogáz üzemű buszokat alakítottak át, hogy még nagyobb kényelmet biztosítsanak távolsági útvonalokon.
Az atmosfair nevű klímavédelmi non-profit szervezet – amivel a FlixBus együttműködik klíma stratégiája és szén-dioxid kompenzációs tevékenysége kapcsán – szintén közreműködik a projektben, hogy igazolja a biogáz eredetét, és biztosítsa, hogy a FlixBus a lehető legzöldebb gázt használja. Előzetes számításaik alapján megközelítőleg 75 százalékkal csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás a dízelüzemű jűrművekhez viszonyítva az Amszterdam-Brüsszel és Stockholm-Oslo útvonalakon.
A FlixBus alternatív technológiákban látja a jövőt
A biogáz hajtású buszok az egyébként is fenntartható FlixBus flotta legújabb elemei. 2018-ban a FlixBus egy kísérleti projekt keretében elindította a világ első teljesen elektromos távolsági buszait Németországban és Franciaországban, majd az USA-ban is. 2019 második felében a vállalat együttműködést jelentett be a német Freudenberg Sealing Technologies nevű céggel. A két társaság a világ első hidrogén üzemanyagcellás távolsági buszainak megépítésén dolgozik. A FlixBus korábban London és Dortmund között napelemekkel felszerelt buszt indított, amivel megközelítőleg 7 százalékkal tudta csökkenteni az útvonalon felhasznált üzemanyag mennyiségét. A FlixTrain vonatok 100 százalékban zöld áramot használnak.
„A víziónk az, hogy fenntartható mobilitási lehetőséget kínáljunk mindenkinek, ezért most és a jövőben is az elsők között próbálunk ki zöld technológiákat. Buszos, iparági és NGO partnereinkkel együtt igyekszünk folyamatosan csökkenteni szén-dioxid lábnyomunkat, és változást ösztönözni a mobilitási piacon.” – tette hozzá André Schwämmlein.