ABT és a Lausitzring
Sok trófea, néhány könny és Kelvin van der Linde a DTM bajnokság vezetőjeként
A DTM Németországba érkezik, Kelvin van der Linde-vel a Team ABT Sportsline csapatától bajnoki vezetőként. Emlékszünk: A monzai szezonnyitón a DTM újonca 25. születésnapján megnyerte a vasárnapi versenyt az ABT Audi R8 LMS-szel, és ezzel átvette a versenyzők rangsorának első helyét.
Most a Lausitzring van napirenden (szombaton és vasárnap, mindkét futam élőben a SAT.1-en és a ran.de-n 1 órától). A cél: megvédeni az első helyet a versenyzők bajnokságában, és ha lehetséges, megszerezni a vezetést a csapatok bajnokságában.
A Thomas Biermaier és Hans-Jürgen Abt körüli csapat tudja, hogyan kell megnyerni a DTM versenyeket a Lausitzringen. A pálya 2000 óta a DTM naptár szerves része. Az ABT ugyanolyan hosszú ideje része a népszerű versenysorozatnak. A Kempten csapata már öt győzelmet ünnepelt a Lausitzringen, és 26 dobogót szerzett 28 DTM-futamon. De vannak fájdalmas emlékek is.
A 2000-es premier szó szerint a vízbe esett. A versenynapon olyan erős eső esett, hogy a még friss aszfalt nem tudta elnyelni a puszta vízmennyiséget. Nyolc kör után a biztonsági autó mögött kijött a piros zászló.
2003-ban a DTM az első sarokhoz a három ovális banki szolgáltatásait akarta felhasználni. A csapatnak nincsenek jó emlékei a pályaváltozatról, amelyet szintén az idei évre terveznek: Christian Abt és Laurent Aiello által vezetett Abt Audi TT-R jobb első gumiabroncsai az első edzés során gyorsan egymás után robbantak ki, mert a banki tevékenység miatt nem tudott megbirkózni a nagy terheléssel. A későbbi ütközések a falnak olyan súlyosak voltak, hogy a két autót a helyszínen nem lehetett megjavítani, és az akkori Audi junioroknak, Martin Tomczyknak és Peter Tertingnek le kellett mondania autóiról csapattársainak. A hétvége hátralévő részében ismét a „normális” pályaváltozatot használták.
Mattias Ekström volt a dobogós helyezések fő gólszerzője. 2001-ben a svéd megszerezte első DTM-dobogóját a Lausitzringben, amikor a rácson a 19. helyről lépett előre, miután a sprintben felfüggesztési kudarcot szenvedett. Összességében az ABT pilótája tízszer állt a dobogón a Lausitzringnél, kétszer a legmagasabban (2004 és 2005). Mindkét győzelem szorosan kapcsolódott kedvenc riválisához, Gary Paffetthez: 2004-ben Ekströmet visszamenőlegesen nyilvánították győztesnek, mert a britnek nem volt elég üzemanyaga a tartályban, miután átlépte a célvonalat.
2005-ben a két címvédő gyakorlatilag az egész verseny alatt lökhárító-lökhárító körbejárta a pályát. A tökéletes stratégiának, a gyors boxmegállásoknak és az abszolút hibátlan vezetésnek köszönhetően Ekströmnek sikerült Paffettet maga mögött tartania.
Miguel Molina (2016) és Nico Müller (2019 és 2020) szintén Lausitzring-győzelmet aratott az ABT Sportsline számára. Müller a DTM történetében a legközelebbi célba is bekerült: A 2020-as COVID-19 szezon négy Lausitzring futamának második részében René Rast és Nico Müller keresztezte a célvonalat két Audi RS 5 DTM autójával . 0,089 másodperc választotta el az Audi két pilótáját. Az egyetlen olyan cél, amely ekkora volt a DTM-ben, még 1996-ban volt a Norisringnél.
A szoros befejezés, a küzdelmes csaták és az ütközések nem ritkák a Lausitzringnél zajló DTM-ben. 2007-ben teljes volt a zűrzavar, mert a biztonsági autó baleset után a mező közepén futott pályára hajtott, így több vezető kört nyert.
A nagyon széles boxutcában időről időre előfordulnak incidensek is. 2006-ban Mattias Ekström az utolsó előtti körön állt meg, miután elfogyott az üzemanyaga, miközben újabb győzelemért küzdött. Abban az időben a DTM-ben még mindig konzervdobozokkal végezték a tankolást. A második megállónál az ABT szerelői olyan gyorsan cserélték a négy kereket, hogy a rendelkezésre álló idő alatt nem folyt elég benzin a tartályba. 2014-ben Ekströmnek vissza kellett vonulnia, mivel a bal első kerék nem volt megfelelően felszerelve a boxkiállás során.
Sokkal rosszabb eset volt a 2016-os szezonban, amikor Edoardo Mortara egyik szerelője egy bokszmegállás során eltörte a jobb lábát.
Az a tény, hogy a boxkiállások nincsenek veszély nélkül a 2021-es DTM-ben, megmutatkozott a szezonnyitón: Monzában a győzelem felé tartva a szomszédos BMW csapat szerelője a boxutcában futott Kelvin van der Linde autója előtt. , szerencsére következmények nélkül.
Idézetek a Daus Lausitzring versenyei előtt
Thomas Biermaier (az ABT Sportsline csapatfőnöke): „A DTM 21 éve alatt sokat tapasztaltunk már a Lausitzringen. Nagyon sok trófeát nyertünk Kemptenben, de egy-két kopogtatásra is szükségünk volt. A Lausitzring légköre mindig nagyon különleges, különösen a gödrökkel szemben lévő nagy tribün miatt. A régió rajongói az autósport rajongói és remek hangulatot teremtenek. Ezért volt nagyszerű hír, hogy a nézőket idén is engedik a lelátóra. Különösen hiányoltuk őket a Lausitzring utoljára