Wirtmann: „Túl sok volt”

A Mitropa Kupa Historic értékelés harmadik helyéről adta fel a Zelezniki Rallyt Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel. A párosnak már a versenyre kijutás is kalandos volt, hiszen a hét elején csapágyas lett a motorjuk. Az első két gyorsaságin több műszaki hibájuk is volt melegedéstől kezdve a gyújtásig, végül a harmadik szakaszon Wirtmann dereka csípődött be egy bukkanón, ez már túl sok volt és úgy döntöttek, nem folytatják a versenyt.

„Valóban nagyon kalandos volt a Zelezniki Rally’ – mondta Wirtmann. – „ Hétfőn lett csapágyas a motorunk, úgyhogy az éppen épülő új autóból kellett kivenni a motort, de mivel azon még nem volt befecskendező, át kellett építeni a csapágyas motorról.

Ezt Benito főmérnök úr megoldotta, a fiúk péntek estére meghozták az autót, és a motorváltással nem is volt gondunk. Illetve csak annyi, hogy ezt a motort kicsit pályásabbra építettük, ami a magyar, de még akár a cseh rallykra is jó, a szűk, kanyargós, lassú szlovén pályákat, ahol nincs menetszél, ami hűtené, nem annyira kedveli.

Ezzel volt is egy kis gondunk, a fiúk beraktak egy nagyobb hűtőventillátort és javasolták, hogy vegyük le a lámpákat. Mondtam, hogy az jó, hogy a motor levegőt kap, de akkor meg én nem fogok látni. A motor győzött, lekerültek a lámpák.

Utána a gyújtásunk ment tönkre. Alacsony fordulaton nem működött a motor, folyamatosan 7–8000-ig kellett forgatni. Egyfajta gyújtás homológ az Escorthoz, ezt használjuk 15 éve, két–három évente cseréljük, soha semmi baj nem volt vele. A mostani sem túl öreg, valószínűleg csak pechünk volt vele.

Még ez sem jelentette volna a verseny végét, mert kicseréltük a komplett gyújtást. A harmadik gyorsaságin azonban felütött az autó alja és becsípődött a derekam. Alig bírtam kiszállni az autóból. Kerekes Joti nagyon aranyos volt, azt mondta: Feri bácsi, a pokolba is elmegyek veled, de az egészség nem játék, álljunk ki. Na, nem minta mást tudtam volna tenni. Úgyhogy félig fekve Joti hazahozott, hétfőn már jártam orvosnál. Remélem, hamar elmúlik és a következő öt évre megint kipipáltam.

Ez volt idén a hatodik versenyünk, az első ötön gond nélkül célba értünk, sőt nyertünk, most egy versenyre jött össze minden. Az autót már javítják, engem is, hamarosan rajtkészek leszünk mind a ketten.“

WIRTMANN FERENC ÉS KEREKES JÓZSEF 2021-ES EREDMÉNYEI

Orfű Rally (2021. április 11.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem

Ózd–Eger Rally (2021. május 15–16.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem

Velenje Rally (2021. május 29.), Historic abszolút győzelem, Historic MITROPA abszolút győzelem

Salgó Rally (2021. június 5.) Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, CEZ Historic abszolút győzelem

Mecsek Rally (2021. június 26.), Historic abszolút győzelem, D csoport győzelem, MITROPA Historic abszolút győzelem

Zelezniki Rally (2021. július 24–25.), kiesett

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok

2009. C csoport magyar bajnok

2010. C csoport magyar bajnok

2011. C csoport magyar bajnok

2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok

2013. Historic CEZ bajnok

2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.

2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.

2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok

2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.

2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.

2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok