A bresciai üzemben készül hatszázezredik Eurocargot ünnepli az Iveco
Olyan eredmény az EUROCARGO történelmének e mérföldköve, amelyet mindazok munkája tett lehetővé, akik az évek során hozzájárultak a típus piacvezető pozíciójának kiépítéséhez Európában.
Bresciai gyárában készült hatszázezredik EUROCARGO modelljét ünnepli az IVECO. A márka mára ikonná vált termelési helyszíne meghatározó szerepet játszott e sorozat valamennyi generációjában. A típus nagy sikerű múltját a folyamatos, előretekintő fejlesztés határozta meg. A bresciai üzem mindig is az EUROCARGO gyártásának „szívét” jelentette, mindazon elkötelezettségnek és szenvedélynek köszönhetően, amely a mintegy 1600 fős kollektíva munkáját jellemzi.
Amint Marco Colonna, a bresciai gyár igazgatója hangsúlyozta: „Nagy büszkeséggel ünnepeljük a hatszázezredik EUROCARGO elkészültét, amelynek negyedik generációja már hosszú évek óta töretlenül sikeres. E mérföldkőnek számító példányt pedig nem is hajthatná más, mint CNG, azaz sűrített földgáz. Ez is az IVECO a hosszú távon fenntartható mobilitás iránti folyamatos elkötelezettségének kézzelfogható megerősítése. A Bertone által tervezett, 1991-ben bemutatott EUROCARGO – amint azt figyelemre méltó értékesítési sikere is tükrözi – a piac egyik leginnovatívabb haszonjárműveként érkezett. Modulrendszerű fülkeplatformjával átalakítások széles körére kínál jelentős költségnövekedés nélküli lehetőséget. A mögöttünk álló tekintélyes történelem a folyamatos fejlődés és innováció útján vezet minket, amelyen az elkövetkező évek során minden eddiginél zöldebbé válhatnak járműveink.”
A fenntarthatóság úttörőjeként az IVECO nap mint nap tesz a szén-dioxid-kibocsátás aktív csökkentéséért alternatív energiaforrásokat használó járműveivel. Ezek ideális megoldást kínálnak a szállítási iparág energiaátmenetére. A földgáz mind a környezet, mind pedig a gazdaság számára előnyös, mivel a ma elérhető leghatékonyabb megoldás a holnap igényeire. A földgázüzemű EUROCARGO modellek rendkívül csendes működésűek is, így valamennyi városi alkalmazásra ideálisak.
A bresciai központú csapat a gyártás összes szakaszában szinergiában dolgozik. Az alváz és a futómű összeszerelésétől a vezetőfülke legyártásán, fényezésén és belső kárpitozásán át, egészen a hajtásrendszer beépítéséig, illetve a végső ellenőrzésig. A gyár katonai és tűzoltó alkalmazásokra is készít speciális változatokat. Ezt a rugalmasságot a csapatmunka és a Világszínvonalú Gyártás (World Class Manufacturing; WCM) integrált termelési rendszere teszi lehetővé. Ezt még 2007-ben vezették be az egyaránt nulla mértékű meghibásodás, gazdaságtalanság, hulladékképződés és baleset szolgálatában. Mindez nemcsak kialakítása, hanem a teljesítménye tekintetében is előnyt jelent az EUROCARGO számára.
Az üzem eredete 1903-ig nyúlik vissza, amikor Roberto Züst megalapította a Fabbrica Automobili társaságot. Ez 1928-ban az Officine Meccaniche (OM) vállalattá alakult, 1968-ban pedig megvásárolta a Fiat. A kezdeti személyautó-gyártást (beleértve a versenyautókat is) követően az OM a mezőgazdasági, majd az ipari járművek szakterületére állt át. 1975-ben az OM az újonnan született IVECO vállalat alapító partnerei közé tartozott, 1991-ben pedig ezt az üzemet választották az új EUROCARGO gyártásának beindítására. A létesítmény ezzel e modellsorozat otthonává vált, és kulcsszerepet játszott a csúcstechnikájú és fenntartható járművek fejlődésének útján. A gyár maga is elkötelezett a környezet megóvása és a hosszú távú fenntarthatóság megőrzése mellett. Az elkövetkező hónapok során például mintegy 20 ezer négyzetméter napelemet telepít, amely éves szinten 1300 tonnával mérsékli a szén-dioxid-kibocsátást.