A Volkswagen Csoport üzleti működése továbbra is stabil
Mint arról korábban már beszámoltunk, rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport.
Az év első felében a Volkswagen Csoport jelentősen, 27,9 százalékkal, 5 millió járműre növelte nemzetközi szállításait az előző év azonos időszakához képest, amely időszakra hatást gyakorolt a koronavírus járvány. A személygépkocsik globális piacát tekintve részesedésünk enyhén, azaz 0,2 százalékponttal 12,6 százalékra csökkent ugyanebben az időszakban. Miközben a Csoport jelentősen növelte piaci részesedését európai és észak-amerikai hazai piacain, a közelmúltban a félvezetőket érintő hiány következményeként visszaesést tapasztalt legnagyobb egységes piacán, Kínában.
A terveknek megfelelően a Csoport tovább növelte sikeres elektromos jármű offenzívájának ütemét. Június végéig világszerte összesen 171 000 tisztán elektromos jármű (BEV modell) szállítása fejeződött be, ez több mint kétszer annyi járművet jelent az előző évi időszakhoz képest (+165%). Miután a vállalat az első negyedévben az ügyfelek részére 60 000 BEV járművet szállított le, a terveknek megfelelően a szállított járművek száma a második negyedévben jelentősen, 111 000 járműre emelkedett. A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) alapján működő járművek az összes BEV modell eladás több mint 60 százalékát tették ki a második negyedévben. A kibővített modellkínálatnak köszönhetően a BEV járművek felfutása tovább fog gyorsulni az év során. A Csoport szisztematikusan növelte hálózatról tölthető hibrid (PHEV) modelljeinek portfólióját is, melyekre magas az ügyfélkereslet. Az év első felében összesen 171 000 PHEV jármű szállítására került sor, több mint háromszor annyira, mint egy éve ugyanebben az időszakban (ez 204%-os növekedést jelent).
A prémium márkák, úgymint az Audi és a Porsche kifejezetten jól teljesítettek, így rekordmennyiségű szállítást könyvelhettek el az első félévben, valamint kétszámjegyű árbevételarányos működési nyereséget is, előbbi 10,7, utóbbi 17,6 százalékkal. A Volkswagen finanszírozási ajánlatai is kiemelkedően jól teljesítettek, több mint megduplázva a működési eredményt egyik évről a másikra, 2,3 milliárd euróra. Emellett pedig a vállalat előnyt kovácsolt jelentős használtautó tevékenységéből és a kockázati költségek pozitív alakulásából is.
A megnövekedett járműértékesítésnek és a magasabb árrésű modellek iránti nagyobb keresletnek köszönhetően a Csoport árbevétele jelentősen, 34,9 százalékkal 129,7 (96,1) milliárd euróra nőtt. A működési eredmény 11,4 milliárd euró volt (2020 első felében a speciális tételek nélkül -0,8), messze meghaladva az előző évi 10,0 milliárd eurót (speciális tételek nélkül) a válság előtti 2019-es évben. Az árbevételarányos működési nyereség tehát stabil, 8,8 százalékos volt. A magasabb bevételek elsősorban a megnövekedett járműértékesítésnek, a termékkínálat és az árak javulásának, valamint a nyersanyagfedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak köszönhetőek. Az MAN egyszeri, 0,7 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségei negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre. A folyamatban lévő fix költségű programok aktívan folytatódtak.
Az adózás előtti és az adózott eredmény szintén jelentősen, 11,2 (-1,4) milliárd, illetve 8,5 (-1,0) milliárd euróra nőtt. Az elsőbbségi részvényenkénti nyereséget illetően így stabil 16,20 eurót (-2,33) realizálhattunk.