A Volkswagen Csoport autóipari divíziója kiemelkedő cash flow teljesítményt produkált, a nettó likviditás ismét javult
Mint arról korábban már beszámoltunk, rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport.
A stabil üzleti tevékenység és a költségcsökkentő intézkedések továbbra is pozitív hatást gyakoroltak az üzleti teljesítményre. Az autóipari divízió nettó cash flow-ja kiemelkedően magas, 10,2 (-4,8) milliárd euró volt. Az egyesülésekkel és felvásárlásokkal, valamint a dízel szegmens készpénzkiáramlásával korrigált nettó cash flow stabil 12,3 (-2,3) milliárd eurót tett ki. Így kb. 80%-kal magasabb értéket mutatott, mint a válság előtti 2019-es évben. Az Autóipari divízió nettó likviditása szintén pozitív növekedést mutatott, és nagyon stabil szintre, 35,0 milliárd euróra emelkedett. Az első negyedév végén ez az érték 29,6 milliárd eurót tett ki. A Navistar felvásárlását és az ügylet pénzügyi hatásait az adatok nem tartalmazzák.
A kutatásifejlesztési (K+F) költségek 7,7 (6,7) milliárd euróra emelkedtek az új modellekre és technológiákra, valamint szoftverekre irányuló, szükséges jövőorientált beruházásoknak köszönhetően. Ennek ellenére a K+F arány az idei évben jelentős mértékben 7,2%-ra esett vissza a tavalyi 8,7%-os adathoz képest, mely a világjárvánnyal összefüggő alacsony árbevételnek volt betudható. A befektetési fegyelem javítása és a Csoport szinergiáinak nagyobb mértékű kihasználása jelentős előrelépést eredményezett a tőkeberuházások terén. Ez a mutató az előző évi időszakhoz képest 8,5 százalékkal, 3,8 (4,1) milliárd euróra csökkent. Ennek eredményeként a capex mutató jelentősen, 3,5 (5,4) százalékra esett vissza, ami a válság előtti, 2019es megfelelő negyedév szintjénél (4,9 százalék) jelentősen alacsonyabb érték.